• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor overleden ?

Zo we zijn een tijdje verder , tijdens de drukte op mijn werk elke avond een uurtje of twee aan de auto kunnen sleutelen

vandaag de vloeistoffen gevuld en jawel Hij starten in een keer !! volgende week het oude blok verder demonteren om de oorzaak te achterhalen

Het grof filter in het carter zat in iedergeval niet verstopt :hmmz

de eerste keer ging na het afslaan het mm lampje branden na het lang doorstarten

toen na uit /in schakelen contact ging het lampje weer uit ( starten trouwens toen weer direkt )

maar bij het inhouden zonder afslaan blijft het lampje uit

na de koude start stationair laten draaien tot hij op bedrijfstemp is geen problemen blijft hij keurig verhoogd stationair draaien en zakt dan langzaam terug naar normaal stationair

controleer de stekker van de dis ontsteking is is deze geoxideerd?

dit was bij mijn cali x20xev zo smorgen koude start straat uit rijden over 2 drempels heen en 2 bochten verloor ik vermogen of viel hij uit.

stekker van dis was geoxideerd en door trillingen auto had ie slecht contact.

stekker ingespoten met contact spray elke dag 2 keer dit 3 dagen lang en 2 maal schoongemaakt.

oxidatie was weg heb er nu geen last meer van .

kan ook lambasonde zijn of luchttemperatuur sensor.

lees de auto is uit met een opcom bijvoorbeeld kan je de waardes lezen.

Vraagje !!

auto loopt perfect ..alleen na de koude start en je rijdt weg

bij de tweede bocht hier in het dorp na het terug schakelen valt de motor even stil en soms helemaal uit start dan moeizaam daarna geen problemen meer de rest van de dag ??? geen idee wat het kan zijn

iemand een idee :hmmz:hmmz

nokkenas sensor zou melding geven mm lampje of probleem zou bij koude en warme start zich voor doen.

krukenassensor zou de auto niet eens starten als deze kapot zou zijn.

althans mijn ervaring met mijn x20xev

de eerste keer ging na het afslaan het mm lampje branden na het lang doorstarten

toen na uit /in schakelen contact ging het lampje weer uit ( starten trouwens toen weer direkt )

maar bij het inhouden zonder afslaan blijft het lampje uit

na de koude start stationair laten draaien tot hij op bedrijfstemp is geen problemen blijft hij keurig verhoogd stationair draaien en zakt dan langzaam terug naar normaal stationair

ik zal van de week proberen wat dingen na te kijken

kan iedere dag een onderdeel wisselen/ nakijken

na de koude start geen problemen , ook niet als je hem uren laat staan

ik hou jullie op de hoogte bedankt voor de tips :thumbup

controleer de stekker van de dis ontsteking is is deze geoxideerd?

dit was bij mijn cali x20xev zo smorgen koude start straat uit rijden over 2 drempels heen en 2 bochten verloor ik vermogen of viel hij uit.

stekker van dis was geoxideerd en door trillingen auto had ie slecht contact.

stekker ingespoten met contact spray elke dag 2 keer dit 3 dagen lang en 2 maal schoongemaakt.

oxidatie was weg heb er nu geen last meer van .

kan ook lambasonde zijn of luchttemperatuur sensor.

lees de auto is uit met een opcom bijvoorbeeld kan je de waardes lezen.

nokkenas sensor zou melding geven mm lampje of probleem zou bij koude en warme start zich voor doen.

krukenassensor zou de auto niet eens starten als deze kapot zou zijn.

althans mijn ervaring met mijn x20xev

ja net wat wijzer geworden !

gisteren nog willen kijken maar mijn vrouw was door de kou met de omega naar het werk

uiteraardt op de heen en terug weg bleef het probleem

net de boel nagekeken en alle stekkers los gehad en ingespoten

en toen voelde ik aan de luchtinlaat slang en die zat los bij de gas klep ! slangenklem zat wel vast maar hij kneep dus niet de slang vast

na het plaatsen van een nieuwe klem draaid hij nu koud netjes en houd niet meer in :thumbup:thumbup:thumbup

wel vreemd dat hij alleen zo,n minuut na de koude start problemen gaf en de rest van de dag niet :hmmz

maar goed het is opgelost !!

ik zal van de week proberen wat dingen na te kijken

kan iedere dag een onderdeel wisselen/ nakijken

na de koude start geen problemen , ook niet als je hem uren laat staan

ik hou jullie op de hoogte bedankt voor de tips :thumbup

heeft ie valse lucht aangezogen en nadat je secandere luchtpomp uitschakeld 1 a 2 minuten na koude start verzoop ie als ware das de conclusie die ik denk.

ja net wat wijzer geworden !

gisteren nog willen kijken maar mijn vrouw was door de kou met de omega naar het werk

uiteraardt op de heen en terug weg bleef het probleem

net de boel nagekeken en alle stekkers los gehad en ingespoten

en toen voelde ik aan de luchtinlaat slang en die zat los bij de gas klep ! slangenklem zat wel vast maar hij kneep dus niet de slang vast

na het plaatsen van een nieuwe klem draaid hij nu koud netjes en houd niet meer in :thumbup:thumbup:thumbup

wel vreemd dat hij alleen zo,n minuut na de koude start problemen gaf en de rest van de dag niet :hmmz

maar goed het is opgelost !!

heeft ie valse lucht aangezogen en nadat je secandere luchtpomp uitschakeld 1 a 2 minuten na koude start verzoop ie als ware das de conclusie die ik denk.

Terug
Naar boven