origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door TjeerdK
Bedankt voor de reacties zo ver. Dus als ik het goed begrijp gaat het om 2 storingen?
1 voor de motor wat dan te maken heeft met de ECU?
en 1 voor de ECC, wat te maken heeft met de interne ventilator?
Klinkt logisch dat dat niet met elkaar samen hangt.
@sw_reijnders : De motor is een X2.0XEV.
@Famepeters: Heb je enig idee wat een ECU gaat kosten om te vervangen of repareren?
tjeerd, je schrijft zelf
- vervang elektronische ecu (klimaatregeling)
- interne ventilator geen signaal
punt 1 vervang de ECU van de klimaat regeling (dus niet van de motor)
Punt 2 de interne ventilaotr geen signaal (welke dat ook mag zijn)
er staat toch niks over een Motor ecu?
even over de motor:
stilvallen van een X18XE of X20XEV wil weleens aan de carterontluchting in je gasklep liggen.
Heb je die al uitgeboord?
Ik wist niet eens dat er meerdere ECU's zijn, maar nu je dat zo schrijft is wel hoe de monteur van de garage het ook had uitgelegd inderdaad!
Gasklep uitboren heb ik nog niet gedaan. Volgens mij heb ik daar wel is een How-To van gezien hier, dus dat zou ik kunnen proberen. Laat ik dan ook die monteur wel doen.
Die airco vind ik nog niet zo heel vervelend. Het gaat mij primair om die stilvallende motor. Ik voel me niet meer op mn gemak in de Vec, ben steeds op mn hoede of hij niet weer zal uitvallen....
origineel gepost door TjeerdK
Bedankt voor de reacties zo ver. Dus als ik het goed begrijp gaat het om 2 storingen?
1 voor de motor wat dan te maken heeft met de ECU?
en 1 voor de ECC, wat te maken heeft met de interne ventilator?
Klinkt logisch dat dat niet met elkaar samen hangt.
@sw_reijnders : De motor is een X2.0XEV.
@Famepeters: Heb je enig idee wat een ECU gaat kosten om te vervangen of repareren?
tjeerd, je schrijft zelf
- vervang elektronische ecu (klimaatregeling)
- interne ventilator geen signaal
punt 1 vervang de ECU van de klimaat regeling (dus niet van de motor)
Punt 2 de interne ventilaotr geen signaal (welke dat ook mag zijn)
er staat toch niks over een Motor ecu?
even over de motor:
stilvallen van een X18XE of X20XEV wil weleens aan de carterontluchting in je gasklep liggen.
Heb je die al uitgeboord?
Ik wist niet eens dat er meerdere ECU's zijn, maar nu je dat zo schrijft is wel hoe de monteur van de garage het ook had uitgelegd inderdaad!
Gasklep uitboren heb ik nog niet gedaan. Volgens mij heb ik daar wel is een How-To van gezien hier, dus dat zou ik kunnen proberen. Laat ik dan ook die monteur wel doen.
Die airco vind ik nog niet zo heel vervelend. Het gaat mij primair om die stilvallende motor. Ik voel me niet meer op mn gemak in de Vec, ben steeds op mn hoede of hij niet weer zal uitvallen....