• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor vastgelopen

Erik

Post weinig
hallo

ik heb mijn motor dus stuk

afgelopen zondag op de snelweg begon het olie lampje te knipperen en kort daarna ging deze continu branden.

dus ik dacht ok volgende afslag eraf (liever niet op de vluchtstrook mijn dochter +een vriendinnetje in de auto)

enkele seconden later een plof geluid een rookpluim en toen was het stil (de motor dan) dus de vluchstrook op heel eind laten uitrollen ik dacht dat er op dat stuk een tankstation was ,dus niet :swear

maar goed een vriend gebeldt waar ik enkele killometers vandaan was die heeft me tot bij hem voor de deur gesleept

en toen heeft mijn pa ons daar opgehaald

dit was dus een klote zondag en was maar aan het nadenken wat er loos kan zijn

maaandag avond met de oprijwagen van mijn werk de auto opgehaald en bij voor de deur neergezet

vanavond (dinsdag) heb ik het carter eronderuit geschroeft

en tot mijn schrik is de zuiger gescheurd precies rond en langs de pistonpen ook is de drijfstang in meerdere onderdelen uit het carter gevist ook is het blok dus vast geslagen

nu ga ik dus maar een andere motor erin hangen

de body is nog helemaal hard geen roest en geen gebreken

nu is eigenlijk mijn vraag

ik wil dus een c18nz of iets anders erin hangen maar wat voor een versnellings heb ik nu eronder zitten

zou ik aan deze versnellingsbak ook een 2.0 8klepper kunnen monteren

liever heb ik een zelfde motor maar die zijn er niet zo maar te vinden

dus als iemand iets weet graag ,ik hoor het GRAAG :wors

tja en nu dit was even mijn vervelende verhaaltje

nu ga ik verder ,met het er ziek zijn van dat mijn opel kapot is.

gr. Erik

Sow is nogal. Dat is dit de leeftijd? of dat het zo ineen keer kan komen, zonder echte waarschuwing. Zonde joh!

ja is behoorlijk kl....e :mad:

maar ben al bezig met een astra 1.8 automaat

daar ligt de zelfde motor is dus deze kan dan in de vectra

de basis van de vec is gewoon goed is hard en geen roest

c20ne is makkelijk in te bouwen:D kabelboom:D en blok... bak is t zelfde;) veerpote als t goed is ook:D

of je koopt gewoon mijn calibra:P

die C18NZ motoren zijn zeker wel te vinden.

Breken van de drijfstang komt vaker voor bij deze motoren.

Dit komt omdat 1 van de drijfstang lagers wel wil vast lopen.

Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.

dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede

Dit probleem is zelfs bij opel bekend.

Zo'n C18NZ motor zal niet al te veel moeten kosten denk ik.

Succes met de reparatie

Willem

ik kan zaterdag een astra ophalen met een goede 1.8i motor

even een weekje rijden en dan heb ik vakantie dus kan het feest beginnen met over bouwen

ik kan bij ons op het werk in de werkplaats de motor gaan overhangen daar is alles aanwezig dus 2 dagen dan moet de vectra weer gaan rijden

@ wim bedankt

origineel gepost door wim-v6

Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.

dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede

Succes met de reparatie

Willem

Aha, interessant. In het verleden ook gemerkt dat deze auto's erg lange versnellingen hebben. Ook mijn F heeft daar nog last van. Ik vind het wel lekker, maar het blokje moet inderdaad niet te weinig toeren draaien, liever een tandje terug

origineel gepost door runnerf

origineel gepost door wim-v6

Succes met de reparatie

Willem

Aha, interessant. In het verleden ook gemerkt dat deze auto's erg lange versnellingen hebben. Ook mijn F heeft daar nog last van. Ik vind het wel lekker, maar het blokje moet inderdaad niet te weinig toeren draaien, liever een tandje terug

Kwam voor het mooie TE VAAK voor.

Deze motoren draaien lang geen 3000 toeren bij 120 in 5.

zo ook zijn gelijk de andere versnellingen langer om mooiere verhoudingen te krijgen.

hierdoor moet je wat meer toeren maken alvorens over te schakelen naar een volgende gang.

Willem

de motor is inmiddels vervangen

alleen nu alles klaar is kom ik tot de ontdekking dat de waterpomp van de donorauto lek is :mad:

dus nu nog maar de waterpomp vervangen:argue

en dan is alles weer ok

ja maar dat is iets dat je altijd moet vervangen.

evel als je de distri vervangt en de waterpomp niet . . . dat gaat tie wel lekken met je nieuwe distri.

Terug
Naar boven