hallo
ik heb mijn motor dus stuk
afgelopen zondag op de snelweg begon het olie lampje te knipperen en kort daarna ging deze continu branden.
dus ik dacht ok volgende afslag eraf (liever niet op de vluchtstrook mijn dochter +een vriendinnetje in de auto)
enkele seconden later een plof geluid een rookpluim en toen was het stil (de motor dan) dus de vluchstrook op heel eind laten uitrollen ik dacht dat er op dat stuk een tankstation was ,dus niet :swear
maar goed een vriend gebeldt waar ik enkele killometers vandaan was die heeft me tot bij hem voor de deur gesleept
en toen heeft mijn pa ons daar opgehaald
dit was dus een klote zondag en was maar aan het nadenken wat er loos kan zijn
maaandag avond met de oprijwagen van mijn werk de auto opgehaald en bij voor de deur neergezet
vanavond (dinsdag) heb ik het carter eronderuit geschroeft
en tot mijn schrik is de zuiger gescheurd precies rond en langs de pistonpen ook is de drijfstang in meerdere onderdelen uit het carter gevist ook is het blok dus vast geslagen
nu ga ik dus maar een andere motor erin hangen
de body is nog helemaal hard geen roest en geen gebreken
nu is eigenlijk mijn vraag
ik wil dus een c18nz of iets anders erin hangen maar wat voor een versnellings heb ik nu eronder zitten
zou ik aan deze versnellingsbak ook een 2.0 8klepper kunnen monteren
liever heb ik een zelfde motor maar die zijn er niet zo maar te vinden
dus als iemand iets weet graag ,ik hoor het GRAAG :wors
tja en nu dit was even mijn vervelende verhaaltje
nu ga ik verder ,met het er ziek zijn van dat mijn opel kapot is.
gr. Erik
ik heb mijn motor dus stuk
afgelopen zondag op de snelweg begon het olie lampje te knipperen en kort daarna ging deze continu branden.
dus ik dacht ok volgende afslag eraf (liever niet op de vluchtstrook mijn dochter +een vriendinnetje in de auto)
enkele seconden later een plof geluid een rookpluim en toen was het stil (de motor dan) dus de vluchstrook op heel eind laten uitrollen ik dacht dat er op dat stuk een tankstation was ,dus niet :swear
maar goed een vriend gebeldt waar ik enkele killometers vandaan was die heeft me tot bij hem voor de deur gesleept
en toen heeft mijn pa ons daar opgehaald
dit was dus een klote zondag en was maar aan het nadenken wat er loos kan zijn
maaandag avond met de oprijwagen van mijn werk de auto opgehaald en bij voor de deur neergezet
vanavond (dinsdag) heb ik het carter eronderuit geschroeft
en tot mijn schrik is de zuiger gescheurd precies rond en langs de pistonpen ook is de drijfstang in meerdere onderdelen uit het carter gevist ook is het blok dus vast geslagen
nu ga ik dus maar een andere motor erin hangen
de body is nog helemaal hard geen roest en geen gebreken
nu is eigenlijk mijn vraag
ik wil dus een c18nz of iets anders erin hangen maar wat voor een versnellings heb ik nu eronder zitten
zou ik aan deze versnellingsbak ook een 2.0 8klepper kunnen monteren
liever heb ik een zelfde motor maar die zijn er niet zo maar te vinden
dus als iemand iets weet graag ,ik hoor het GRAAG :wors
tja en nu dit was even mijn vervelende verhaaltje
nu ga ik verder ,met het er ziek zijn van dat mijn opel kapot is.
gr. Erik