• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motortype's astra station F

mantadevil

Woont hier bijna
nu de kadett verkocht is en de ascona hopelijk snel ook zit ik te kijken voor een astra F station.

maar wil een 8V en geen 16V

maar je ziet vaak dat er een motorcode bij staat,maar niet word aangegeven of dit nu een 16V of 8V is

wie kan me vertellen welke codes er bij een 8V horen en welke bij een 16V

Astra- Station 8V motoren:

1.4i: C14NZ: 60pk Singlepoint motor, Geen EGR / Vacuum EGR, Ontsteking: Rotor verdeler (geintregeerde toerental gever) (geen vrijloper)

1.4: X14NZ X14NZ2: 60pk singlepoint motor, Electrische EGR, ontsteking: Rotor verdeler of DIS (geen vrijloper)

1.4Si: C14SE 82pk multipoint motor, geen EGR, ontsteking: DIS

1.6i: C16NZ: 75pk singlepoint motor, Vacuum EGR, ontsteking: Rotor verdeler (geintregeerde hallgever) (Vrijloper)

1.6: X16SZ: 71pk Singlepoint motor, Electrische EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)

1.6: X16SZR: 75pk Singlepoint motor, electrische EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)

1.6Si: C16SE: 100pk multipoint motor, geen EGR / Vacuum EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)

1.8i: C18NZ: 90pk singlepoint motor, Geen EGR / Vacuum EGR, ontsteking: rotor verdeler (Vrijloper)

2.0i: C20NE: 115pk Multpoint motor, Geen EGR, ontsteking: Rotor verdeler (Vrijloper)

1.7D: 17D 17DA 17DR: 54/60pk Dieselmotor (Opel) met Rotorpomp (geen vrijloper / verzwakte tuimelaars, bij riembreuk geen kromme kleppen)

1.7TD: X17DTL: 68pk Deiselmotor (Opel) met Rotorpomp, turbo en intercooler (geen vrijloper / verzwakte tuimelaars, bij riembreuk geen kromme kleppen)

1.7TD intercooler / TDS: 82pk Dieselmotor (Isuzu) met Rotorpomp, turbo en intercooler (Geen vrijloper)

Willem

@wim-v6 wrote:Astra- Station 8V motoren:

1.4i: C14NZ: 60pk Singlepoint motor, Geen EGR / Vacuum EGR, Ontsteking: Rotor verdeler (geintregeerde toerental gever) (geen vrijloper)

1.4: X14NZ X14NZ2: 60pk singlepoint motor, Electrische EGR, ontsteking: Rotor verdeler of DIS (geen vrijloper)

1.4Si: C14SE 82pk multipoint motor, geen EGR, ontsteking: DIS

1.6i: C16NZ: 75pk singlepoint motor, Vacuum EGR, ontsteking: Rotor verdeler (geintregeerde hallgever) (Vrijloper)

1.6: X16SZ: 71pk Singlepoint motor, Electrische EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)

1.6: X16SZR: 75pk Singlepoint motor, electrische EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)

1.6Si: C16SE: 100pk multipoint motor, geen EGR / Vacuum EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)

1.8i: C18NZ: 90pk singlepoint motor, Geen EGR / Vacuum EGR, ontsteking: rotor verdeler (Vrijloper)

2.0i: C20NE: 115pk Multpoint motor, Geen EGR, ontsteking: Rotor verdeler (Vrijloper)

1.7D: 17D 17DA 17DR: 54/60pk Dieselmotor (Opel) met Rotorpomp (geen vrijloper / verzwakte tuimelaars, bij riembreuk geen kromme kleppen)

1.7TD: X17DTL: 68pk Deiselmotor (Opel) met Rotorpomp, turbo en intercooler (geen vrijloper / verzwakte tuimelaars, bij riembreuk geen kromme kleppen)

1.7TD intercooler / TDS: 82pk Dieselmotor (Isuzu) met Rotorpomp, turbo en intercooler (Geen vrijloper)

Willem

zo das inderdaad een mooie uitleg

mijn dank hier voor

wil straks een F station hebben ,maar heb weinig goede ervaringen met een 16V,daarom wil ik zeker weten dat ik bij een 8 klappertje ga kijken

De C18XE C18XEL X18XE en X20XEV varianten kan je Rustig kopen, daar is echt niks mis mee.

Zorg dat je uit de buurt blijft van de X14XE en X16XEL motoren.

Snap dat gezever over die 16kleppers nooit, ik rijdt nu al tijden met alleen maar motoren met 4kleppen per cilinder van Opel, heb er verder geen last mee, ze draaien bijden goed, alleen zijn de 1.4 16V en 1.6 16V gevoelig voor olieverbruik.

Ik heb de 1.6 16V Motor in Mindere staat gekocht, was de prijs ook naar, maar t apparaat loopt nu 2 jaar later nog onverminderd door hoor!! en dan Martel ik deze 1.6 16V motor echt Flink!!

Willem

@ikdenman wrote:geen manta meer jozef ??

hahaha nee voorlopig even niet

eerst even een goeie gezindsauto aanschaffen.

ooit komt er wel weer een manta terug :jerry

Je blijft tenminste wel bij Opel king: het had veel erger kunnen zijn je had bijvoorbeeld ook een Volkswagen kunnen kopen :jerry

Gerrit ;)

We hadden afgelopen week de zoveelste Volkswagen aan een touwtje, ik weet niet of je dat moet willen.

Willem

1125 Klep luchtregeling, is dat de Wervelklep bediening (Alleen de 16V motoren) of de smoorklep??

vind dat een beetje onduidelijk omschreven in Autodata namelijk.

Willem

@wim-v6 wrote:We hadden afgelopen week de zoveelste Volkswagen aan een touwtje, ik weet niet of je dat moet willen.

Willem

Sinds wanneer ben jij zeer actief in het afslepen van VW's?;)

Zijn we al een tijdje hoor..

en dat is VAG algemeen, een Opel blijft bij problemen wel rijdbaar in de meeste gevallen, alhoewel ik laatst een Vectra-C aan een touwtje had, en dat ivm Storing in de Stuurkolom module.

Vag apparaten stoppen gewoon met rijden, in de meest niet ideale omstandigheden.

en dan scoren vooral de diesels goed, nu weer een Caddy SDi met onderwater motorcomputer (wie hangt dat apparaat dan ook onder het paravan!!)

Willem

@Gerrit78 wrote:Je blijft tenminste wel bij Opel king: het had veel erger kunnen zijn je had bijvoorbeeld ook een Volkswagen kunnen kopen :jerry

Gerrit ;)

je heb ook van die idioten die gaan ineens peugeot rijden :jerry :jerry :jerry

maar blijf lekker bij opel,bevalt me prima en de astra F is gewoon een goeie auto.

heb medere stations gehad in het verleden en vind het een goeie pamperbak :thumb

Terug
Naar boven