@wim-v6 wrote:Astra- Station 8V motoren:
1.4i: C14NZ: 60pk Singlepoint motor, Geen EGR / Vacuum EGR, Ontsteking: Rotor verdeler (geintregeerde toerental gever) (geen vrijloper)
1.4: X14NZ X14NZ2: 60pk singlepoint motor, Electrische EGR, ontsteking: Rotor verdeler of DIS (geen vrijloper)
1.4Si: C14SE 82pk multipoint motor, geen EGR, ontsteking: DIS
1.6i: C16NZ: 75pk singlepoint motor, Vacuum EGR, ontsteking: Rotor verdeler (geintregeerde hallgever) (Vrijloper)
1.6: X16SZ: 71pk Singlepoint motor, Electrische EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)
1.6: X16SZR: 75pk Singlepoint motor, electrische EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)
1.6Si: C16SE: 100pk multipoint motor, geen EGR / Vacuum EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)
1.8i: C18NZ: 90pk singlepoint motor, Geen EGR / Vacuum EGR, ontsteking: rotor verdeler (Vrijloper)
2.0i: C20NE: 115pk Multpoint motor, Geen EGR, ontsteking: Rotor verdeler (Vrijloper)
1.7D: 17D 17DA 17DR: 54/60pk Dieselmotor (Opel) met Rotorpomp (geen vrijloper / verzwakte tuimelaars, bij riembreuk geen kromme kleppen)
1.7TD: X17DTL: 68pk Deiselmotor (Opel) met Rotorpomp, turbo en intercooler (geen vrijloper / verzwakte tuimelaars, bij riembreuk geen kromme kleppen)
1.7TD intercooler / TDS: 82pk Dieselmotor (Isuzu) met Rotorpomp, turbo en intercooler (Geen vrijloper)
Willem
zo das inderdaad een mooie uitleg
mijn dank hier voor
wil straks een F station hebben ,maar heb weinig goede ervaringen met een 16V,daarom wil ik zeker weten dat ik bij een 8 klappertje ga kijken