• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

Daarom vroeg ik het van dat lampje. Ik rijd sinds okt 2017 de GLX en het heeft idd. tot eind vorig jaar / begin dit jaar geduurd voordat een firmware een einde maakte aan de zwakke / slecht leesbare temperatuur indicator. Daarom vroeg ik het. Dat er nu kennelijk weer een nieuwere firmware is (al na een paar maanden, daar waar ze over de vorige ruim 3 jaar hebben gedaan) zou mij verbazen, maar met Opel mag je je eigenlijk nergens meer over verbazen.

Op internet kan in nog niet vinden dat deze versie er zou zijn. Zie hieronder de Opel update die voor de GLX deze versie aanbied.

8416rzepyieznmsw1vaesp7qpmz7qvbl.jpg

[quote quote=18417651]

_Henny_ wrote:
Op internet kan in nog niet vinden dat deze versie er zou zijn. Zie hieronder de Opel update die voor de GLX deze versie aanbied.
Downloading, ben benieuwd wat er nu weer verandert.
wpml_cool.gif
[/quote]

Wij ook. ik kan zo snel niks nieuw ontdekken

Deze firmware word precies vandaag ook door Peugeot aangeboden: De link daar geeft dezelfde download file als Opel.

Wave 2 is: 21-08-87-32 (20/04/2021)
Downloadlink: WAVE 2

Hier met een 100MB link in 15 minuten binnen gehaald. Mogelijk meer mensen tegelijk deze file aan het downloaden?

Volgens een Duits forum zou nu de start en stop tijden in de android app nu correct zijn van de rit registratie. Verder lees ik geen andere verbeteringen.

Die risicozones is bij alle schermen leeg die hier getoond worden. , Hoort dat zo?

Volgens de app is die service bij mij ook actief. Maar hij is in de auto leeg on het sysinfo scherm. En zelf vind ik de plekken met meldingen ruk en al maanden hetzelfde.

Ook bij mij ging het downloaden, op usb stick zetten en installeren van de nieuwe software update heel soepeltjes. Installatie in de auto duurde circa 25 minuten.
kp3ie0okox7rzb3h81ctfwomszgjo6bx.jpg

[quote quote=18417956]Die risicozones is bij alle schermen leeg die hier getoond worden. , Hoort dat zo? Volgens de app is die service bij mij ook actief. Maar hij is in de auto leeg on het sysinfo scherm. En zelf vind ik de plekken met meldingen ruk en al maanden hetzelfde.[/quote]

Heb je de risicozones destijds aangeschaft? Ik heb de risicozones niet gekocht en zie ze dus ook niet bij mij in de app staan. Ik zie alleen dat ik een abonnement heb op Live navigatie wat ook juist is. Bij mij ziet het er zo uit in de app, hoe ziet dit er bij jou uit?
dzuvezqbjqraey6lwu6zor7wsd3rqhv9.jpg

Het moet wel op de pc en niet via de app. En je moet registeren. Als je dan in het overzicht van je auto kijkt zie je

pzvwjwujy68uuefr6e2k0ozfdxx2h1xi.jpg

Terug
Naar boven