• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

Mapstructuur als in onderste afbeelding met in de map ‘license’ het license bestand met de extensie .key

zoals eerder beschreven geeft het systeem eerst aan dat er een stick is geplaatst zonder afspeelbare media, negeer dit. Daarna kon ik de update gewoon starten. Houd er wel rekening mee dat in de submappen de uitgepakte bestanden staan, dus niet zoals je ze heb gedownload met de .tar extensie!

:good:

Hoi Wesley,

Helaas niet gelukt.

Heb jij ook PSA_ovip-int-firmware-version_21-06-47-34_NAC-r0_NAC_EUR_WAVE2 versie gebruikt op onderstaande oude systeemversie: 21.05.90.42_NAC-r0?

tibhbfwg8og692htmko1inbttegxm1h6.jpg

Dit is mijn mapstructuur op de USB-Stick:

ndmrx8y2bjiw4poyxkop0jp2ctp2127e.jpg

De NAV-Kaarten updaten naar 8.0 is wel gelukt!

Groet,

Roland

:mail: Het is versie 21.06.47.34_NAC-r0

ik zie al waarom het niet lukt :mail:

je hebt ‘licence’ geschreven i.p.v. ‘license’

Even los van alle inspanningen die mensen hier gedaan hebben om anderen te helpen met updaten (complimenten daarvoor!):

ook ik heb het kaartmateriaal geupdate naar de versie van november. Gruwelijk feit is dat het geloof ik wel een half uur duurde (motor laten draaien en niet rijden met de auto) alvorens de voortgangsbalk eindelijk de 100% bereikte. Ik denk dat het handiger is om gewoon te wachten tot de kleine of grotere jaarbeurt en het aan de dealer over te laten.

Hoeveel straten zou je 'missen' als je 365 dagen niet update.........? (Tel dat op bij het ongelofelijke wachten dat je moet en de keuze is imho al vrij snel gemaakt, of.............?)

[quote quote=18353935]
wpml_mail.gif
Het is versie 21.06.47.34_NAC-r0 ik zie al waarom het niet lukt
wpml_mail.gif
je hebt ‘licence’ geschreven i.p.v. ‘license’[/quote]

Super scherp! Dat was inderdaad mijn probleempje! De update is geslaagd!

Mijn volgende auto wordt er een met spellingscontrole!

Nu alleen nog de gevarenzones installeren! Is dat jou al gelukt?

Groetjes

Roland

Nee, gevarenzones is een online dienst van TomTom en deze kan alleen ingesteld worden door de dealer. Wat ik van het Peugeot forum heb begrepen komt dan in het navi display waar nu ‘TMC’ staat ‘TomTom’ te staan. Je kan vervolgens een abonnement nemen voor TomTom traffic en voor de gevarenzones. Toch heb ik ook het idee dat het met een file op een USB moet kunnen.

hier wat info van TomTom http://nl.support.tomtom.com/app/an...litslocaties-bijwerken-op-je-navigatiesysteem

[quote quote=18353970]Even los van alle inspanningen die mensen hier gedaan hebben om anderen te helpen met updaten (complimenten daarvoor!): ook ik heb het kaartmateriaal geupdate naar de versie van november. Gruwelijk feit is dat het geloof ik wel een half uur duurde (motor laten draaien en niet rijden met de auto) alvorens de voortgangsbalk eindelijk de 100% bereikte. Ik denk dat het handiger is om gewoon te wachten tot de kleine of grotere jaarbeurt en het aan de dealer over te laten. Hoeveel straten zou je ‘missen’ als je 365 dagen niet update………? (Tel dat op bij het ongelofelijke wachten dat je moet en de keuze is imho al vrij snel gemaakt, of………….?)[/quote].......duurt het bandje van de garage met het keuze menu al minimaal 5 minuten voor je überhaupt een afspraak 6 weken verder kan maken.

Hallo ,

Kan het zijn dat kaartupdate tijdens installeren in auto vastloopt omdat data verschillen ?

SWL 21/03/2018

Updateinfo 21/12/2017

fpq5afzds5uymyv52u2njy7xmxfomr8r.jpg

[quote quote=18353999]

quandor wrote:
Even los van alle inspanningen die mensen hier gedaan hebben om anderen te helpen met updaten (complimenten daarvoor!): ook ik heb het kaartmateriaal geupdate naar de versie van november. Gruwelijk feit is dat het geloof ik wel een half uur duurde (motor laten draaien en niet rijden met de auto) alvorens de voortgangsbalk eindelijk de 100% bereikte. Ik denk dat het handiger is om gewoon te wachten tot de kleine of grotere jaarbeurt en het aan de dealer over te laten. Hoeveel straten zou je ‘missen’ als je 365 dagen niet update………? (Tel dat op bij het ongelofelijke wachten dat je moet en de keuze is imho al vrij snel gemaakt, of………….?)
…….duurt het bandje van de garage met het keuze menu al minimaal 5 minuten voor je überhaupt een afspraak 6 weken verder kan maken.[/quote]

.......en dat je de afslag Almere mist omdat deze in je nieuwe auto er nog niet in staat terwijl de situatie al twee jaar anders is

[quote quote=18354015]Hallo , Kan het zijn dat kaartupdate tijdens installeren in auto vastloopt omdat data verschillen ? SWL 21/03/2018 Updateinfo 21/12/2017 [/quote]

updateinfo hoeft er niet bij te staan

Ik heb op een Duits forum gelezen dat de navigatie updates voor de grandland x gratis worden, in Duitsland is het al mogelijk om dit via my Opel te doen

hieronder het bewijs

5hy4szqmuzd5mhw1qdmr4frfv2qkapm5.jpg
hy7qaa6wmidfallabe7cp70hxxuqccrk.jpg
9h1ic1si8orn0jt2d0jygjd1ta5nu90u.jpg

Het is mij gelukt om via myopel account (via myopel.de ) de navigatiekaarten te downloaden. Het betreft de versie van het vierde kwartaal 2017

Je hoeft alleen op de link te drukken (zie foto) en het downloaden begint

qbd1duhi5fzshqn4odic0m5l3dcxhyry.jpg

@fan1966,

Na het downloaden in je mobiel, hoe groot is het bestand? Want ik heb niet zoveel GB in mijn mobiel.
En hoe moet je dan vanuit je mobiel installeren? Graag wat meer instructie aub. :unsure: :wacko:

Mvg

Hoi Allen,

Had Opel nederland gebeld. En ze zeiden dat ik hier moet raadplegen voor updates kaarten ..... Oude kaarten dus en dan nog 149 euro voor vragen! :-( :negative:

Bijgevoegd is het proces om uw navigatiekaart bij te werken

Proces om te downloaden

Houd er rekening mee dat het bestand tussen 8-16 GB groot is en een uitstekende internetverbinding vereist. Bovendien moet een USB-station met FAT 32 / MBR-indeling beschikbaar zijn met een capaciteit van 16 GB of meer

Proces voor kaartinstallatie
Let op het volgende:
Laat de motor draaien tijdens de installatie van de kaart
Verwijder de USB-schijf niet voordat de installatie is voltooid
Plaats het USB-gegevensmedium in de USB-sleuf in uw voertuig
Crossland X-klanten gebruikt u alstublieft de USB-sleuf met het telefoonpictogram
Klanten van Grandland X gebruiken de USB-sleuf in de middenconsole
Selecteer de navigatiefunctie
Selecteer 'Ja' om de kaartinstallatie te starten
Ga naar kaartinstallatie en selecteer 'installeren'
Selecteer 'Ja' om de nieuwe kaart te installeren
Selecteer 'Ja' om de installatie van de kaart te voltooien
Nadat de installatie van de kaart is voltooid, start het systeem opnieuw op

Begin met downloaden

Download de kaarten vanaf hier http://download.myopel.com/nac2-map-update

* Houders van een Crossland X of Grandland X ontvangen vijfmaal per kwartaal een gratis kaartupdate. Doorslaggevend is het begin van de voertuiggarantie.

Heb de stoute schoenen voor de grap maar eens aangetrokken en beide updates, zowel de kaartupdate alsmede de firmware update (die van maart 2018), op een 32 gig usb 3 stick gezet. Updaten verliep uitstekend, (zonder dus van usb stick te hoeven wisselen) Hoe dat er dan uitziet? In de map SWL komen beide updates te staan, je weet wel, die mapjes met de lange numerieke naam.

ALLEEN :

gelet op de tijdsduur van de beide updates (35 minuten per stuk!!!!!) staat je auto dus met draaiende motor 70 minuten te updaten en da's toch écht niet van deze tijd. Ik vermoed dat Opel en Peugeot zeer zwaar hebben bezuinigd op het in het systeem zittende processortje, want zelfs op een laptopje van 9 jaar geleden, verloopt een update met een respectievelijke grootte van 8 en 2,6 gig (kaartmateriaal 8 en de firmware 2,5 gig) van een programma sneller dan 2x35 minuten.

Moraal van dit verhaal? Als je niet wekelijks jezelf 'zoek' rijdt omdat je kaartmateriaal niet update is, dan raad ik je af om je systeem per kwartaal of zo zelf te updaten. Het wordt dan een paar keer per jaar 'zelfkwellen'. Dus lekker aan de dealer overlaten als je autootje daar voor het jaarlijks onderhoud is. (Tenzij je jezelf natuurlijk verveelt en weinig anders te doen hebt dan 70 minuten met draaiende motor te gaan wachten...............)

Oké, maar Opel beveelt aan om niet te rijden tijdens de update. Dit om om-te-vallen-bytjes, waardoor het systeem later gaat buggen, te voorkomen.

Terug
Naar boven