• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

Hallo,

Ik heb ook alleen een MAC.

Als ik de software update wil installeren dan krijg ik de melding hardware niet compatible en als ik de maps update wil installeren dan krijg ik de melding 'De update map-er is mislukt'!! De software in mijn GLX is V 21.05.82.12 en maps is V 4.02

Kan iemand mij helpen? heel forum al doorgelezen, ook Duitse forum

Grandland welk programma in je MAC heb jij gebruikt om de tar-file uit te pakken? Ik heb The unarchiver app gebruikt.

Bij het downloaden van de LICENSE key zet de MAC er .key.txt achter. Hoe heb jij de extensie .txt weggehaald? Gedeleted?

.key is n.l. onderdeel van de naam en .txt is hier de extensie.

Na vele pogingen en de tips op de Peugeot.be site geraadpleegd te hebben is het me gisteren gelukt zowel de meest nieuwe firmware - als kaarten versie, 21.07.16.32 resp. 11.0.0, op mijn infotainment systeem te zetten. :happy02: :happy02:

Weet iemand van jullie wat je met de "Updates" en "Config. exporteren" knoppen in het "systeeminformatie" scherm kunt doen, waarvoor dienen ze of wat gebeurt er als je erop drukt? Ik vind de informatie niet in de Grandland X infotainment-navigatie handleiding.

DANK voor jullie eventuele antwoord.

27o9kql1gig0cormu8nzzshnn812171t.jpg

Ik heb op een Engelstalig forum gelezen dat je de systeem update ook kan doen door de license map in lowercase te veranderen. Iemand al eens geprobeerd hier? Heb mijn auto nog niet dus kan het niet testen.

Een tijd terug heb ik ook zelf de navigatie update gedaan en de systeemupdate. Volgens mij kwamen de bestanden van de Peugeot website. Sindsien heb ik links boven in het display van de Radio/navigatie een rood driehoekje met rood uitroepteken staan, dat stond er volgens mij eerst niet. In het buitenland gaat het vanzelf weg.

Dit icoon kan ik aanklikken en dan kun je een waarschuwingsitem kiezen: roodlichtradar, snelheidscontroles en nog 2 of 3 items. Er werkt er echter geen een. Maar uitschakelen zodat het het rode driehoekje met uitroepteken weggaat lukt ook niet helaas. De dealer weet geen oplossing en zegt dat het met de Peugeot software te maken heeft. In Peugeot zou het wel moeten werken.

Weet een van jullie een oplossing: werkend krijgen of uitschakelen?

Heb dat driehoekje ook. Auto is een week oud en heb nog geen update gedaan, dus software is origineel.

Kan het ook niet uitzetten of werkend krijgen.

Werkt bij mij niet.

Krijg op de display dat de USB geen content heeft.

Zowel geprobeerd met versie 11 als de versie 12.

Heb de .tar-file keurig via 7zip op mijn PC geladen en daarna de inhoud op een USB-stick gezet.

Ik zie een folder 'SWL' met inhoud en een file 'UpdateInfo'.

Wat doe ik fout? :-(

Groetjes, Peter

[quote quote=18363683]Werkt bij mij niet. Krijg op de display dat de USB geen content heeft. Zowel geprobeerd met versie 11 als de versie 12. Heb de .tar-file keurig via 7zip op mijn PC geladen en daarna de inhoud op een USB-stick gezet. Ik zie een folder ‘SWL’ met inhoud en een file ‘UpdateInfo’. Wat doe ik fout?
wpml_sad.gif
Groetjes, Peter[/quote]

Je moet even geduld hebben. Je krijgt eerst een melding dat er geen mediacontent op de usb stick staat. En dat klopt.

Maar iets later krijg je de vraag of je wilt updaten.

Eventueel kan het nog helpen de usb als FAT32 te formatteren.

[quote quote=18363130]Via Instellingen – Kaart – Meldingen van risicozones toestaan uitvinken. [/quote]

Ik heb het idee dat het rode driehoekje bedoeld is om zelf een flitser oid te melden of vergis ik mij hierin?

Ik gebruik nu Waze i.p.v. de Opel navigatie, Waze waarschuwt tenminste voor flitsers. Heb vandaag ook FlitsMeister via CarPlay geprobeerd maar vind deze app als navigatiesysteem jaren achterlopen. Ik blijf dus voorlopig Waze gebruiken.

Voor de geïnteresseerden, de Navi-update van 2018-Q4 is nu ook gewoon via de bekende weg op de MyOpel site te downloaden... Jammer dat Opel dit zelf niet communiceert...

Ik hoop dat ze eens met een update komen voor het systeem zelf waarin ze dat irritante inhouden van het geluidssysteem bij luisteren vanaf USB eens aanpakken.

Er zit zoveel meer in dan dat er uit komt.............. :-(

[quote quote=18364645]Ik kan deze update niet vinden. Heb je ook de link naar deze file? Groeten, Peter[/quote]

Surf naar onderstaande Duitse site van Peugeot en vul daar jouw chassisnummer in:

Succes

Jan

Vandaag aangenaam verrast door het navigatiesysteem van Opel. Ik kreeg een waarschuwing in het Driver Information Center dat het brandstofniveau laag was en het Opel navigatiesysteem schakelde automatisch over naar een scherm met de dichtstbijzijnde tankstations. Dat vond ik wel verrassend :good:

Terug
Naar boven