• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

Marcel, ik heb onlangs kaartversie 10 in een keer naar versie 16 ge-update. Ging in een keer goed, duurde circa 50 minuten. Ik heb de kaart nooit ge-update omdat ik Waze via CarPlay gebruik maar vind het nu wel interessant omdat Opel Connect een live verblinding maakt met TomTom traffic.

[quote quote=18371708]Marcel, ik heb onlangs kaartversie 10 in een keer naar versie 16 ge-update. Ging in een keer goed, duurde circa 50 minuten. Ik heb de kaart nooit ge-update omdat ik Waze via CarPlay gebruik maar vind het nu wel interessant omdat Opel Connect een live verblinding maakt met TomTom traffic.[/quote]

Ja, ik gebruik ook Waze, maar mijn vrouw niet. Connect heb ik wel vanaf de dealer al aan staan en dat werkt prima. Het viel me wel op dat je niet tegelijkertijd een navigate app via carplay én het native navigatiesysteem kunt gebruiken. Het leek me wel handig als ik naast Waze ook nog wat aanwijzingen op mn infodisplay zou krijgen. Maar dat kan dus niet....

Overigens wordt mn iPhone (11pro) wel vrij warm als ik Waze gebruik. Herken je dat?

Ik zal toch eens proberen om 16 er in één keer op te krijgen....

[quote quote=18371700]

PetervdN wrote:
Hi Marcel, jouw verhaal komt me bekend voor. Zowel de firmware als de navigatie-software op 1 USB-stick zetten en updaten werkt niet. Alleen de firmware update wordt herlend en deze update is bij mij gelukt (duurt ca 30 minuten, stilstaande auto, motor aan laten). Dus heb ik van dezelfde stick de firmware software eraf gehaald en weer dezelfde USB-stick gebruikt (TIP: tussen de voorstoelen aan de achterkant zit bij de Ultimate ook een USB-ingang, die heb ik gebruikt en dat werkt ook). De navigatie software wordt dan wel herkend, maar wel enkele malen de USB-stick eruit en erin gedaan. De navigatie software werd gestart maar halverwege kreeg ik de melding dat de update werd gestopt omdat de navigatie nog actief was (dat was niet , dus waarom deze melding kwam is me nog steeds een raadsel). De volgende dag de auto gestart en naar mijn werk gereden. De USB-stick werd weer herkend en de navigatie software werd ge-update. Na ca 50 minuten was deze klaar, kon ik de navigatie weer gebruiken en had de laatste versie er op staan. Trial and error en vooral doorgaan.
wpml_wacko.gif
Groeten, Peter
Hi Peter, Ik had het al op 2 verschillende stickjes gezet. En bij de firmware klaagde ie ook al één keer en lukte het de 2e keer wel. Met de kaarten heb ik het nog niet voor elkaar. Inmiddels die stick er al zo’n 5 keer ingestopt met steeds hetzelfde resultaat. Vrij snel die foutmelding. Ik zal de achterste USB ook eens proberen. Grappig, want volgens de boekjes zou je per se de USB voorin moeten gebruiken…. Overigens is dit hoe de software op mn stick staat. Ziet iemand iets raars? [/quote]

Je moet even cleanmydrive draaien en dan de usb stick cleanen. Die haalt de _DS bestanden eraf die je in Finder niet kan zien. Daar gaat je auto de mist op in ;)

[quote quote=18371642]

Airwave wrote:
29 januari gaat ie naar de dealer, kunnen ze meteen de bestuurdersdeur voor de 3e keer weer goed ophangen…
Zit jij toevallig ook bij de dealer in Amersfoort? Zij hebben daar ook mijn deur 3x “bijgesteld”. Stelletje amateurs. Veel meer dan een flinke ruk geven er niet aan volgens mij. <p style=”text-align: left;”>Auto ging 3 maanden geleden 1x naar het schadebedrijf waar ze het ook even voor mij gedaan hebben, tot nu toe perfect!</p> Dealer in Amersfoort laat ik mede daarom maar links liggen in het vervolg.[/quote]

Dealer in Huizen in mijn geval. Hopelijk hierna klaar, alhoewel ik er weinig vertrouwen in heb

Ja ik weet ook niet of ik dit bij mijn nieuwe GLX ga doen.(nog 2 weken wachten)
Ik ben hier ook geen held in.
Mijn vorige GLX heeft mij overal heen gebracht met misschien een paar foutjes.
Maar die blijf je toch houden zelfs na een update denk ik.
En met gebruik van android auto en flitsmeister en mijn DAB radio of spotify.
Fluit ik over de weg. ?

Goedemorgen GLX-rijders, het is mij gelukt om connect cq. TomTom Traffic te installeren. Ik zie het in het navigatiesysteem rechtsonder. Nu vraag ik mij eigenlijk af: wat krijg ik de zien. Het weer? Zo ja, hoe en waar? En de benzineprijzen? Zo ja, hoe en waar? Ik heb vanochtend langs benzinepompen gereden maar zie niets over benzineprijzen. En het weer ook niet.

Wie weet hoe en waar?

Groet

:help:

Als ik het goed heb zie je onder TomTom trafic een icoontje. Als je daar op klikt krijg je een ander menu en bij de onderste regel staat kaart info. Als je daar op drukt krijg je onder in je scherm een aantal knoppen te zien, waaronder het weer en benzinestations.

Ik heb het al weer uit gezet. TomTom traffic start veel te traag op. Je ziet eigenlijk niet veel extra en ik vind het heel omslachtig om steeds de navigatie te updaten. Heb geen zin om elke keer een uur in de auto te gaan zitten terwijl we ook een heel goed werkend Android Auto hebben. En nu standaard aanwezig in Android 10 dus geen getop meer om hem te downloaden. Altijd up to date en compleet met flitsers. Bij aankomst ook gelijk een volle batterij in je telefoon. Ik vind het ook raar dat een normale TomTom wel zonder data live traffic heeft en dat ik in mijn auto data delen aan moet zetten.

Moet wel zeggen dat ik de navigatie maar heel weinig gebruik anders zou ik er misschien wel tijd voor vrij maken. Ik laat het nu maar gewoon 1 keer per jaar bij de dealer doen als hij toch zijn beurt krijgt.

Overigens vind ik het updaten van de firmware en kaarten een crime. Vandaag gedaan en kreeg eerst veel foutmeldingen over de stick (geen media, niet compatibel met de hardware). Had het al opgegeven en ineens kan ik wel updaten.

Tja ik gebruik ook waze. Maar voor kortere ritjes etc om dan de telefoon uit mijn zak te halen en aan te sluiten via USB-kabel vind ik niet handig. En ik vergeet mijn telefoon dan om mee te nemen (ik heb mijn telefoon in het bakje tussen de stoelen liggen via een verlengde USB-kabel).

Dus het gebruik van beide systemen (opel en waze) vind ik handig. Vooral mijn vrouw die haar telefoon niet wilt aansluiten.

Ik ben nieuw op het forum omdat ik opzoek ben naar ervaringen mbt update van de navigatie. 'Gelukkig' ben ik niet de enige die hier tegen aan loopt.

Op dit moment zegt mijn GLX 'geen media' op de usb stick. Even de beschrijving gelezen, loop ik al tegen het uitpakken aan van de bestanden. In de beschrijving wordt verwezen naar 'winzip option' expanded.Deze optie kan ik al niet vinden in de winzip voor macbook. Iemand idee waar deze 'optie' verborgen zit en of dit noodzakelijk is? Hopelijk is dit de 'issue'.

alvast bedankt.

[quote quote=18371742]Ik ben nieuw op het forum omdat ik opzoek ben naar ervaringen mbt update van de navigatie. ‘Gelukkig’ ben ik niet de enige die hier tegen aan loopt. Op dit moment zegt mijn GLX ‘geen media’ op de usb stick. Even de beschrijving gelezen, loop ik al tegen het uitpakken aan van de bestanden. In de beschrijving wordt verwezen naar ‘winzip option’ expanded.Deze optie kan ik al niet vinden in de winzip voor macbook. Iemand idee waar deze ‘optie’ verborgen zit en of dit noodzakelijk is? Hopelijk is dit de ‘issue’. alvast bedankt.[/quote]

Heb je de stick lang genoeg er in laten zitten? De "Geen Media" melding is standaard. Als je hem laat zitten, dan krijg je melding over de update. Gewoon uitpakken met Finder zelf en op de stick zetten. Wel belangrijk is om met cleanmydrive even de USB stick erna op te schonen, dan haalt ie de .DS bestanden eraf. De auto geeft anders een foutmelding en update niet. Tot nu toe al meerdere updates op deze manier gedaan en nooit problemen gehad.

Gaat vrij rap hoor, niet langer dan een minuut iig.

Bij mij is overigens kaart 16.0 uit de My opel app verdwenen :unsure:

Bij mij is 16.0 ook verdwenen in de app (ik heb 15.0 geïnstalleerd). Overigens heb ik hem wel gedownload. De site van connect is in onderhoud. Ik denk/hoop dat ze bezig zijn om eens op orde te brengen.

Ik geef het op. Firmware update lukt niet..... Kaarten update wel..... Ik had graag de update gehad van 20-01-2020 echter na 10 pogingen vind ik het goed geweest. Mocht nog iemand een goeie tip hebben dan ......
Mijn finale poging was.
-USB Stick geformatteerd
-Bestanden uitgepakt met Winzip (instelling volgens opgave ook ingesteld)
-Op de stick zowel in map als in root geprobeerd.

Helaas pindakaas.

[quote quote=18371798]He Caubo, heb je ook de license gedownload en op de stick gezet? De onderstaande mappen moeten op de stick staan

zo moet het idd en dan de updateinfo weghalen. Wel de code in de zelfgemaakte License map zetten.

Ik gebruik 7zip op een windows10 laptop, werkt prima. Let ook op hoe je de map License / Lisence noemt, als deze naam niet goed wordt gespeld op de usb stick werkt de firmware update ook niet...De juiste naam is license. In deze map plaats je het key bestand. Een Duitse uitleg over de firmware update vind je hier

:happy02: :yahoo: :applause01: :praying:

Beste collega's GLX rijder,

Super bedankt voor jullie hulp. Het is gelukt. Code in License map zetten was "mijn" probleem. Bedankt dat jullie de moeite namen om mij op weg te helpen.

Grz.

Terug
Naar boven