• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Navi & Systeem updates

Goed te horen, USB stick is klaar gemaakt.

Kan iemand zeggen hoeveel tijd het kost de update van v20 naar v22.

We slaan dus v21 over. Toen ik de auto in 2019 kocht was de belofte elk kwartaal een update :-).

Hoi,

ook ik heb 'm sinds een week of twee.
Waarvandaan? Vrij simpel, bij Opel vandaan. In de tool van het appje binnen "My opel" even de VIN van de auto invoeren en downloaden maar.

Ik kan het installatiebestand "opel_update.exe" downloaden maar bij het runnen hiervan loopt dit vast.

ik heb dit op enkele PCs geprobeerd maar telkens met hetzelfde probleem.

yfljumx6tqmd60du6eqndb5ihy5gjzb9.jpg

Ik neem aan dat je het probeert met een machine die een redelijk nieuw OS heeft, bijv. geen Windows '98 of XP OS, maar minimaal Win 7 of Win 10?

Dat wordt dan een dag of twee dagen later weer eens proberen.

Daarnaast weet ik niet wát jij precies hebt gedownload, maar dit zijn de laatste / nieuwste versies :

kaart update : 22.0.0-r0
Software voor touchscreen : 21.08.87.32_NAC-r1

Ik ga V23 weer terug zetten.

Deze kaart stuurt mij over de N434 Rijnlandroute. Deze nieuwe weg gaat pas ergens in 2024 open.

Dat hadden wij met v23 in de Ardeche Frankrijk. Dus gewoon die nieuwe kaart aan houden en voor jou begrijpbaar als je er zelf lokaal last van hebt. Voor mijn gevoel start v24 wat sneller op.

V23 terugzetten gaat niet zomaar lijkt het.

Systeem geeft meteen een fout bij het updaten.

Of ik moet iets fout gedaan hebben met de usb stick maar dat geloof ik eigenlijk niet.

Heeft iemand dat weleens geprobeerd ?

Hi allemaal, ik ben nieuw hier en heb onlangs een GLX Innovation 1,2 bj 2018 (ocassion) aangeschaft helaas met Onstar systeem wat ik heb begrepen nu niet meer ondersteund wordt. Dus daar gaat de wifi voorbereiding die in de auto zit. :negative: Alleen ik zit nu met het probleem dat de firmware update van het systeem niet geupdate krijg. Ik zie in mijn Opel app namelijk wel dat een firmware klaar staat en als ik alle stappen volg om dit via een usb stick probeer te installeren plus mijn telefoon (Iphone 11 pro) probeer te koppelen aan de 5.0 Intellink systeem dan krijg ik telkens de volgende foutmelding: " Versie incompatibel met de hardware. Terwijl het updaten van de navigatiekaarten naar V24 wel gelukt is. Terwijl mij door de Opel dealer juist is verteld dat je alleen de nieuwste navigatiekaarten kunt installeren als de firmware van het systeem ook geupdate is. Blijkbaar geldt deze regel dus niet altijd. :no-money: Maar goed ik zou nu wel graag de firmware van het systeem geupdate willen hebben. Wie kan mij hier het beste bij helpen? :help:

Ik heb nu de volgende firmware: 21.05.90.42_NAC-r0 in zitten die dateert van : 27-07-2017

De firmware die in mijn opel app vermeld staat is: 21.08.87.32_NAC-r1 - en dateert van 19-04-2021 en is dus niet heel oud.

Als het via de APP instructies niet werkt, zou ik zelf niet gaan prutsen. Zeker niet omdat je de auto bij de Opel dealer hebt gekocht. Zou langs gaan en vragen of ze dat voor je kunnen doen omdat de APP aangeeft dat er een update is. Als het mis gaat zijn zijn verantwoordelijk en kunnen met Opel NL schakelen. Overigens hoef je hiervoor je mobiel (iPhone) niet te koppelen als je alleen via USB stick de firmware wilt updaten.

Zelf gebruik ik deze site vaak als referentie (https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=7654) dan WAVE2 radio voor Grandland. In Grandland zit zelfde radio systeem als in Peugeot 3008/5008. Wellicht werkt die wel via USB.

Anders even via deze dealer proberen om wat hulp te krijgen www.liewesroden.nl/gratis-navigatieupdate/

Voor degene die Live Navigatie gebruiken, met onderstaande kortingscode kan je het abonnement verlengen met korting:

Gebruik promotiecode NAV23M en ontvang het Connected Navigation Pack gedurende 1 maand met € 2 korting!

Liever verlengen voor een jaar? Gebruik code NAV23Y om € 20 korting te ontvangen op het pakket van 1 jaar.

PRIJS normaal:
1 maand
€8,90 /MAAND
1 jaar
AT €99,00 /jaar

Groeten

Jan

Bedankt voor het delen Jan!

Volgende maand verloopt mijn Live Navigatie en in deze dure tijden kan ik de korting goed gebruiken.

Terug
Naar boven