• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Neo's Vectra GTS [Update Maart 2014: Trekhaak verwijderd]

@evertfisherman wrote:Is het probleem met de deurpinnen al opgeslost?

Heb er ondertussen geen last meer van, maar denk ik dat ik weet hoe het komt. :hmmz

Bij de Astra legde ik mijn arm nog wel is op de rand van de deur. Aangezien de knop niet ver omhoog uitsteekt en vrij makkelijk in te drukken is zal ik waarschijnlijk mijn arm er wel eens hebben opgelegd (soort van automatisme denk ik). Sinds ik daar nu op ben gaan letten lijkt het 'probleem' verholpen.

Laat er toch nog naar kijken, want zou fijn zijn als hij gewoon weer normaal zit, ook omdat zoals ik al aangaf hij heel erg makkelijk is in te drukken.

Ondertussen een aantal maandjes verder en ben tot heden nog zeer tevreden over de vec.

Naast de aanrijding verder niets aan het handje en ondertussen toch al weer 12k meer op de teller sinds aanschaf.

Nu wil alleen wat gaan veranderen, namelijk de onderrand van de achterbumper. Deze loopt namelijk naar binnen toe.

Aangezien ik deze gewoon recht wil hebben ben ik opzoek gegaan naar deze rand en voor de grap eens bij de VOD gevraagd hoeveel mij dat randje zou kosten.

Goed, je mag het raden, een na mijn mening veel te hoog bedrag namelijk 170 euro.

Weet iemand of je deze rand ergens goedkoper kunt krijgen of kan iemand anders het artikelnummer geven zodat ik zelf eens rond kan zoeken op het internet?

170 euro neertellen voor zo'n plastic rand gaat mij toch echt te ver.

Onderstaand een foto om duidelijk aan te geven welke rand ik bedoel:

fotobumperrand.png

Ondertussen een aantal maandjes verder en ben tot heden nog zeer tevreden over de vec.

Naast de aanrijding verder niets aan het handje en ondertussen toch al weer 12k meer op de teller sinds aanschaf.

Nu wil alleen wat gaan veranderen, namelijk de onderrand van de achterbumper. Deze loopt namelijk naar binnen toe.

Aangezien ik deze gewoon recht wil hebben ben ik opzoek gegaan naar deze rand en voor de grap eens bij de VOD gevraagd hoeveel mij dat randje zou kosten.

Goed, je mag het raden, een na mijn mening veel te hoog bedrag namelijk 170 euro.

Weet iemand of je deze rand ergens goedkoper kunt krijgen of kan iemand anders het artikelnummer geven zodat ik zelf eens rond kan zoeken op het internet?

170 euro neertellen voor zo'n plastic rand gaat mij toch echt te ver.

Onderstaand een foto om duidelijk aan te geven welke rand ik bedoel:

fotobumperrand.png

Opel is enorm duur op gebied van onderdelen. Voor mijn Vec B verwarmingsconsole voor een Sport-edition (uit 1 stuk) kost die stomme cover al >€400! Je kan ze op eBay vinden voor €20. Dan is je beslissing snel gemaakt :D

Mijn raad: Je kan het beste zo'n dingen op de sloop gaan halen of als je ze ECHT nieuw wil, iemand aanspreken met Opel-korting en dan nog zou ik het er persoonlijk nog niet aan geven.

Grtz Seth

Opel is enorm duur op gebied van onderdelen. Voor mijn Vec B verwarmingsconsole voor een Sport-edition (uit 1 stuk) kost die stomme cover al >€400! Je kan ze op eBay vinden voor €20. Dan is je beslissing snel gemaakt :D

Mijn raad: Je kan het beste zo'n dingen op de sloop gaan halen of als je ze ECHT nieuw wil, iemand aanspreken met Opel-korting en dan nog zou ik het er persoonlijk nog niet aan geven.

Grtz Seth

@Seth wrote:Opel is enorm duur op gebied van onderdelen. Voor mijn Vec B verwarmingsconsole voor een Sport-edition (uit 1 stuk) kost die stomme cover al >€400! Je kan ze op eBay vinden voor €20. Dan is je beslissing snel gemaakt :D

Grtz Seth

Nieuw hoeft hij van mij niet te zijn. Als het van de sloop komt, ziet er netjes uit en kost niet zoveel koop ik hem.

Ebay zocht ik ook al op, maar heb dan een benaming nodig voor dit onderdeel, of een artikelnummer. :)

@Seth wrote:Opel is enorm duur op gebied van onderdelen. Voor mijn Vec B verwarmingsconsole voor een Sport-edition (uit 1 stuk) kost die stomme cover al >€400! Je kan ze op eBay vinden voor €20. Dan is je beslissing snel gemaakt :D

Grtz Seth

Nieuw hoeft hij van mij niet te zijn. Als het van de sloop komt, ziet er netjes uit en kost niet zoveel koop ik hem.

Ebay zocht ik ook al op, maar heb dan een benaming nodig voor dit onderdeel, of een artikelnummer. :)

Volgende week Xenon inbouwen in de Vectra.

Mijn Nankang :puke bandjes die bij de dealer vandaan komen gaan ook vervangen worden samen met de velgen.

Zitten nu 18" inch onder, maar wil toch een maatje groter 19". Waarschijnlijk komen deze jongens erop:

http://www.wheelpoint.nl/StoreImage420020_5_410_410.ashx" onclick="window.open(this.href);return false;

Verschil even gemaakt met photoshop, kleuren velgen klopt hierdoor niet helemaal:

vectraverschil.png

Links huidige velgen, rechts nieuwe.

Hierna nog een kleine verlaging (eerst eens kijken hoe de nieuwe velgen daadwerkelijk staan) en wellicht nog de zijkant overspuiten omdat de vorige eigenaar alleen 2 gedeeltes heeft laten spuiten zonder uit te laten waaien :thumbdown ,

namelijk de achterdeur en achterspatbord (klein beetje te zien op de foto).

Volgende week Xenon inbouwen in de Vectra.

Mijn Nankang :puke bandjes die bij de dealer vandaan komen gaan ook vervangen worden samen met de velgen.

Zitten nu 18" inch onder, maar wil toch een maatje groter 19". Waarschijnlijk komen deze jongens erop:

http://www.wheelpoint.nl/StoreImage420020_5_410_410.ashx" onclick="window.open(this.href);return false;

Verschil even gemaakt met photoshop, kleuren velgen klopt hierdoor niet helemaal:

vectraverschil.png

Links huidige velgen, rechts nieuwe.

Hierna nog een kleine verlaging (eerst eens kijken hoe de nieuwe velgen daadwerkelijk staan) en wellicht nog de zijkant overspuiten omdat de vorige eigenaar alleen 2 gedeeltes heeft laten spuiten zonder uit te laten waaien :thumbdown ,

namelijk de achterdeur en achterspatbord (klein beetje te zien op de foto).

Eerder deze week xenon verlichting in laten bouwen in de vectra.

Wat een verademing als je nu de weg opgaat vergeleken die halogeen lampen! De stadslichten zijn ook meteen vervangen voor LED om zo geen raar kleurverschil te krijgen. Ziet er in de avond erg netjes uit.

20120719225934.jpg

Nu alleen nog even een nieuw xenon lampje halen aangezien ik licht kleurverschil zie. (rechts zit volgens mij meer als 6000k)

Dezelfde dag nog kreeg ik mijn valeo flatblade ruitenwissers binnen dus ook die maar meteen gemonteerd.

Om de week nog beter af te sluiten ben ik gister richting Uden gereden om de banden en velgen te laten vervangen.

Van 18" naar 19" met Vredestein Vorti banden.

20120721110301.jpg

img20120721wa0002.jpg

autojuli1small.jpg

autojuli2small.jpg

autojuli3small.jpg

Later wil ik nog kijken of ik de auto nog iets kan verlagen.

Maarja, eerst maar weer even sparen. :vertag

Eerder deze week xenon verlichting in laten bouwen in de vectra.

Wat een verademing als je nu de weg opgaat vergeleken die halogeen lampen! De stadslichten zijn ook meteen vervangen voor LED om zo geen raar kleurverschil te krijgen. Ziet er in de avond erg netjes uit.

20120719225934.jpg

Nu alleen nog even een nieuw xenon lampje halen aangezien ik licht kleurverschil zie. (rechts zit volgens mij meer als 6000k)

Dezelfde dag nog kreeg ik mijn valeo flatblade ruitenwissers binnen dus ook die maar meteen gemonteerd.

Om de week nog beter af te sluiten ben ik gister richting Uden gereden om de banden en velgen te laten vervangen.

Van 18" naar 19" met Vredestein Vorti banden.

20120721110301.jpg

img20120721wa0002.jpg

autojuli1small.jpg

autojuli2small.jpg

autojuli3small.jpg

Later wil ik nog kijken of ik de auto nog iets kan verlagen.

Maarja, eerst maar weer even sparen. :vertag

Ziet er inderdaad erg goed uit!

"Ik zou niet meer zonder Xenon willen!" +1

Van die Vredestein banden ga je niet klagen denk ik. Ik heb namelijk vooraan Pirelli P Zero zitten en achteraan Vredestein en de Pirelli's vliegen er na de zomer af voor Vredestein banden. Geruisloos en heel veel grip (18" Opel Speedline-velgen).

Jefkere

Ziet er inderdaad erg goed uit!

"Ik zou niet meer zonder Xenon willen!" +1

Van die Vredestein banden ga je niet klagen denk ik. Ik heb namelijk vooraan Pirelli P Zero zitten en achteraan Vredestein en de Pirelli's vliegen er na de zomer af voor Vredestein banden. Geruisloos en heel veel grip (18" Opel Speedline-velgen).

Jefkere

Vandaag het stuur vervangen voor een net wat sportiever type.

Vind het stuur ook beter in de hand liggen als het oude.

stuuredit.png

Links nieuw, rechts oud.

Nu alleen nog het onderste kapje vervangen voor de juiste maat. (zit een klein verschil in qua grote)

Ondertussen ligt de automatische binnenspiegel al klaar, nu nog kijken wanneer we dit klusje kunnen uitvoeren. :thumb

Vandaag het stuur vervangen voor een net wat sportiever type.

Vind het stuur ook beter in de hand liggen als het oude.

stuuredit.png

Links nieuw, rechts oud.

Nu alleen nog het onderste kapje vervangen voor de juiste maat. (zit een klein verschil in qua grote)

Ondertussen ligt de automatische binnenspiegel al klaar, nu nog kijken wanneer we dit klusje kunnen uitvoeren. :thumb

Nette update... :thumb ben een jaar geleden ook naar een lederen stuur gegaan zoals jou oude.

Ondertussen ben ik ook al aan het uitkijken naar een Sportstuur zoals jou nieuwe, heb er enkele maanden is mee gereden en vind het ook veel beter in de hand liggen.

De automatisch dimmende spiegel ga je ook plezier aan beleven hoor... ik draag lenzen en had 's nachts last van de lichten in mijn spiegel, dus heb ik ook een OEM automatisch dimmende binnenspiegel geplaatst.

1 Minpunt: Zou nu graag de regen en lichtsensor plaatsen en helaas heb ik de vleugeltjes afgedremeld, zodat ik hem mooi met mijn originele kapje kon plaatsen. Dus intussen op zoek naar een nieuwe.

Jefkere

Terug
Naar boven