• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

new Corsa A Rijder,.

natuurlijk is een corsa A met 2 liter ook leuk maar blijf toch het houden bij mijn toyota. en deze meer vermogen te geven.

zoals wat jij zegt

een 2jz-gte onderblok met een 1jz-gte kop is het leukste in een mk3 en redelijk goedkoop dan ben je voor 12.000 euro klaar voor een complete revisie plus het inbouwen.

dit wil ik dan gaan doen en de corsa als daily. ik maak niet meer veel kilometers dus zo belangrijk is het ook weer niet dat hij snel uit de voeten is en als ik het zou doen moet het blok ook een revisie ondergaan.

motorcodes weet ik niet van die maat van me, hij had een 2.5 vvti uit canada laten komen, bleek t onderblok niet fris te zijn, dus toen maar een 3.0 onderblok gepakt, gt30 turbo erop en nog wat dingen.

heb ermee gereden, maar t rijd echt dik. toen ik rond de 230 de begrenzer inliep ging hij hard door. daarvoor bleef ik erachter, maar had nooit erlangs gekomen.

motorcodes weet ik niet van die maat van me, hij had een 2.5 vvti uit canada laten komen, bleek t onderblok niet fris te zijn, dus toen maar een 3.0 onderblok gepakt, gt30 turbo erop en nog wat dingen.

heb ermee gereden, maar t rijd echt dik. toen ik rond de 230 de begrenzer inliep ging hij hard door. daarvoor bleef ik erachter, maar had nooit erlangs gekomen.

[rquote=1883054&tid=143839&author=max]Leuk bakkie.

Maarre een 2.0 hoeft toch echt niet duur te zijn.....

Je hebt een A3 dus een perfecte basis voor eenmakkelijke ombouw.

Andere pomp in de tank, astra of corsa B/tigra A 16V pomp, C20NE erin leggen, zelfgemaakte motorsteun rechtsvoor, in combinatie met de originele corsa F13-5 bak en een 1700 diesel vliegwiel en koppeling. Daarbij natuurlijk grotere remmen aan de voorzijde :)

Geen andere fusee's, of naven, of assen. Uitlaat standaard laten, hoeft echt geen grotere op, levert zelfs veel meer koppel ipv een groep A.

Gewoon lekker low budget en simpelweg in elkaar schroeven en ook nog een wolf in schaapskleren. blijft altijd het leukste want niemand verwacht het van zo'n auto dat ie snel is.

Kijk maar op www.corsa-novatuning.nl staat het allemaal beschreven hoe je het zelf moet doen.

Met een beetje handigheid is dat toch in een weekend gedaan.

Ik zou zeggen waar wacht je op.... dat kleine beetje kun je toch wel missen voor je aan de supra verder gaat.[/rquote]

Dus jij zegt, dat je alleen een c20ne blok, brandstofpomp, motorsteun en vliegwiel + koppeling nodig bent voor zo'n ombouw? Assen kunnen dat wel aan? Klinkt een stuk makkelijker als ik altijd dacht :hmmz

[rquote=1883054&tid=143839&author=max]Leuk bakkie.

Maarre een 2.0 hoeft toch echt niet duur te zijn.....

Je hebt een A3 dus een perfecte basis voor eenmakkelijke ombouw.

Andere pomp in de tank, astra of corsa B/tigra A 16V pomp, C20NE erin leggen, zelfgemaakte motorsteun rechtsvoor, in combinatie met de originele corsa F13-5 bak en een 1700 diesel vliegwiel en koppeling. Daarbij natuurlijk grotere remmen aan de voorzijde :)

Geen andere fusee's, of naven, of assen. Uitlaat standaard laten, hoeft echt geen grotere op, levert zelfs veel meer koppel ipv een groep A.

Gewoon lekker low budget en simpelweg in elkaar schroeven en ook nog een wolf in schaapskleren. blijft altijd het leukste want niemand verwacht het van zo'n auto dat ie snel is.

Kijk maar op www.corsa-novatuning.nl staat het allemaal beschreven hoe je het zelf moet doen.

Met een beetje handigheid is dat toch in een weekend gedaan.

Ik zou zeggen waar wacht je op.... dat kleine beetje kun je toch wel missen voor je aan de supra verder gaat.[/rquote]

Dus jij zegt, dat je alleen een c20ne blok, brandstofpomp, motorsteun en vliegwiel + koppeling nodig bent voor zo'n ombouw? Assen kunnen dat wel aan? Klinkt een stuk makkelijker als ik altijd dacht :hmmz

[rquote=1883720&tid=143839&author=mayhem]motorcodes weet ik niet van die maat van me, hij had een 2.5 vvti uit canada laten komen, bleek t onderblok niet fris te zijn, dus toen maar een 3.0 onderblok gepakt, gt30 turbo erop en nog wat dingen.

heb ermee gereden, maar t rijd echt dik. toen ik rond de 230 de begrenzer inliep ging hij hard door. daarvoor bleef ik erachter, maar had nooit erlangs gekomen.[/rquote]

oke tja onderblok is wel belangrijk als het een 7m-gte onderblok was dan was het ook niet veel bijzonders van een mk4 supra is het mooiste dit ga ik ook opbouwen dit onderblok kan zo tot 800 pk hebben.

maar goed hele auto word dan aangepast er op .

onderdelen zijn niet goedkoop dus een jaartje er mee sparen en dan maar is beginnen.

top snelheid van een supra ligt eigenlijk beetje aan het dif aan de achterkant.

van een automaat trekt sneller op terwijl van een hand bak toch sneller gaat.

zo kun je tegen 7000 toeren 300 halen.

wil zelf tegen de 9000 toeren laten begrenzen als motor klaar is.

maar ik heb op marktplaats een ombouw setje gezien c20xe met steuntjes alles er op en aan voor 800 euro.

alleen wil niet met 2 projecten zitten dus laat het maar mooi bij de huidige motor.

[rquote=1883720&tid=143839&author=mayhem]motorcodes weet ik niet van die maat van me, hij had een 2.5 vvti uit canada laten komen, bleek t onderblok niet fris te zijn, dus toen maar een 3.0 onderblok gepakt, gt30 turbo erop en nog wat dingen.

heb ermee gereden, maar t rijd echt dik. toen ik rond de 230 de begrenzer inliep ging hij hard door. daarvoor bleef ik erachter, maar had nooit erlangs gekomen.[/rquote]

oke tja onderblok is wel belangrijk als het een 7m-gte onderblok was dan was het ook niet veel bijzonders van een mk4 supra is het mooiste dit ga ik ook opbouwen dit onderblok kan zo tot 800 pk hebben.

maar goed hele auto word dan aangepast er op .

onderdelen zijn niet goedkoop dus een jaartje er mee sparen en dan maar is beginnen.

top snelheid van een supra ligt eigenlijk beetje aan het dif aan de achterkant.

van een automaat trekt sneller op terwijl van een hand bak toch sneller gaat.

zo kun je tegen 7000 toeren 300 halen.

wil zelf tegen de 9000 toeren laten begrenzen als motor klaar is.

maar ik heb op marktplaats een ombouw setje gezien c20xe met steuntjes alles er op en aan voor 800 euro.

alleen wil niet met 2 projecten zitten dus laat het maar mooi bij de huidige motor.

trouwens nog over mijn huidige motor gesproken.

wat voor een motor heb ik in mijn auto liggen?

er zit een grote luchtfilter aan de bovenkant en aan de achterkant lijkt wel dat er een carburateur zit.

terwijl ik juist dacht dat het een injectie was aangezien dit ook op kenteken staat. c14nz 1.4i sport

hier even snel een foto van gemakt in het donker.

1250027052_5_j9ld.jpeg

trouwens nog over mijn huidige motor gesproken.

wat voor een motor heb ik in mijn auto liggen?

er zit een grote luchtfilter aan de bovenkant en aan de achterkant lijkt wel dat er een carburateur zit.

terwijl ik juist dacht dat het een injectie was aangezien dit ook op kenteken staat. c14nz 1.4i sport

hier even snel een foto van gemakt in het donker.

1250027052_5_j9ld.jpeg

ja dat weet ik ook wel maar waarom is het bij mij met zo grote filter er bovenop en niet zoals op deze foto?

c14nz-1-57219.jpg

ja dat weet ik ook wel maar waarom is het bij mij met zo grote filter er bovenop en niet zoals op deze foto?

c14nz-1-57219.jpg

Omdat je een Corsa A Hebt, daar zit standaard een rond filter op.

Het is idd gewoon een C14NZ motor.

De foto hierboven is van een Corsa B en dus is het luchtfilter ook anders..

Lijkt mij niet zo moeilijk..:P

Omdat je een Corsa A Hebt, daar zit standaard een rond filter op.

Het is idd gewoon een C14NZ motor.

De foto hierboven is van een Corsa B en dus is het luchtfilter ook anders..

Lijkt mij niet zo moeilijk..:P

Werkt niet echt nee, maar je kan wel zon doppie op de injector zetten. Dan kan je zelf knutselen met een filter. Dan ben je van die grote ronde bak af.

Ik reed met een openluchtfilter...verbruik ging omhoog en geen geluid van onder de motorkap ;)

Later had ik zon dichte ingeboxte filter, zon universeel ding met slang voor achter de bumper.

Terug
Naar boven