• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Niet best!!!

@louwe 16 klepper wrote:ook al eens zoiets meegemaakt

enkel ik stapte wel uit

en op die loser af

die durfde z,n raampje niet open te doen

en de deuren snel opslot

tjah wat moet je dan???

ik ben dan niet zo dat ik z,n auto beschadig ;)

had het met de bestuurder aan stok niet met z,n auto ;)

had wel heel graag even een "goed gesprek" met hem gehad ;) ;)

maar hij ging er toen ook vandoor :shock:

wel kenteken onthouden maar heb hem nooit weer gezien

waarschijnlijk bedenkt die zich wel een 2e keer voor die zich weer zo misdraagt ;)

maar goed achteraf had er ook ik weet niet wat kunnen gebeuren

die losers hebben tegenwoordig ook al wapens op zak :puke :thumbdown

enkel denk ik daar op z,on moment ff niet bij na :hmmz

Klopt, dat is ook niet waard om straks in ziekenhuis te belanden.

Ik dacht meer aan mijn vriendin op dat moment, Want die was goed van slag.

@wim-v6 wrote:ja, ach weet niet wat voor figuren dat zijn, maar heb het ook een keer gehad met figuren in een Tupperware 106 GTi..

was op de snelweg (A29 Rotterdam richting Stampersgat), was een auto aan het inhalen, hun bovenop die bumper zitten, ik naar rechts, tandje terug, en liep weg bij het plastic peugeotje..

met gemak zelfs, konden ze niet goed tegen, zeker gezien ik een Geheel originele Astra-F Station reed, maar wel met de 2.0i 8klepper koppelkanon onder de kap haha... die hadden ze wat onderschat.

ik goed de 205 aangetipt en een peugeot als stipje in de binnenspiegel maar weer het gas eraf en netjes 125 op het klokkie rijden..

Komt de peug voorbij, knalt m ervoor en Vol in de remmen, ik remde wat en gleed met een soepele stuurbeweging langs het 106je..

en reed er toen weer voor...

dat werd nog een keer of 4 herhaald, en toen heb ik m eens bij hun er voor gejoekeld en de 256mm geventileerde schijven, en 200x40 trommels aan de achterzijde, en dat alles met een goed werkend ABS systeem, GOED aangesproken... en gauw weer van de rem en gas erop, daar hij dit niet bij kon remmen, met 2 stevig rokende voorbanden haha....

daarna is hij maar rustig aan gaan doen.... gelukkig..

Willem

Is niet echt leuk om mee te maken . Men vriendin vroeg van : Hoe blijf jij zo rustig ? waarom wachtte je zolang met achteruit rijden?

@wim-v6 wrote:ja, ach weet niet wat voor figuren dat zijn, maar heb het ook een keer gehad met figuren in een Tupperware 106 GTi..

was op de snelweg (A29 Rotterdam richting Stampersgat), was een auto aan het inhalen, hun bovenop die bumper zitten, ik naar rechts, tandje terug, en liep weg bij het plastic peugeotje..

met gemak zelfs, konden ze niet goed tegen, zeker gezien ik een Geheel originele Astra-F Station reed, maar wel met de 2.0i 8klepper koppelkanon onder de kap haha... die hadden ze wat onderschat.

ik goed de 205 aangetipt en een peugeot als stipje in de binnenspiegel maar weer het gas eraf en netjes 125 op het klokkie rijden..

Komt de peug voorbij, knalt m ervoor en Vol in de remmen, ik remde wat en gleed met een soepele stuurbeweging langs het 106je..

en reed er toen weer voor...

dat werd nog een keer of 4 herhaald, en toen heb ik m eens bij hun er voor gejoekeld en de 256mm geventileerde schijven, en 200x40 trommels aan de achterzijde, en dat alles met een goed werkend ABS systeem, GOED aangesproken... en gauw weer van de rem en gas erop, daar hij dit niet bij kon remmen, met 2 stevig rokende voorbanden haha....

daarna is hij maar rustig aan gaan doen.... gelukkig..

Willem

Is niet echt leuk om mee te maken . Men vriendin vroeg van : Hoe blijf jij zo rustig ? waarom wachtte je zolang met achteruit rijden?

Mar één keer iets dergelijks meegemaakt.

Ik haal een vrachtauto in met 130 km.u.

Zag in de verte wel een SUV aankomen da ik dacht dat het makkelijk kon, maar die bleek zó hard te rijden dat hij in no time achter me zat. En dan bedoel ik ook echt op mijn bumper! En bleef dat doen toen ik weer naar rechts ging.

Ik liet mijn gas omhoog komen tot ik ongeveer 90 reed, en die gasten, Polen denk ik, uiteindelijk mij voorbij en kreeg de bekende vinger.

Ik gaf ze ook de vinger, maar niet die, maar een kromme pink.

Gooien ze hem ervoor en vol in de remmen. Alleen had ik dat verwacht, dus ik remde al eerder dan zij.

Toen zijn ze er weer vandoor gestoven, met hoge snelheid. En natuurlijk niemand in die SUV met de veiligheidsriem om......

Mar één keer iets dergelijks meegemaakt.

Ik haal een vrachtauto in met 130 km.u.

Zag in de verte wel een SUV aankomen da ik dacht dat het makkelijk kon, maar die bleek zó hard te rijden dat hij in no time achter me zat. En dan bedoel ik ook echt op mijn bumper! En bleef dat doen toen ik weer naar rechts ging.

Ik liet mijn gas omhoog komen tot ik ongeveer 90 reed, en die gasten, Polen denk ik, uiteindelijk mij voorbij en kreeg de bekende vinger.

Ik gaf ze ook de vinger, maar niet die, maar een kromme pink.

Gooien ze hem ervoor en vol in de remmen. Alleen had ik dat verwacht, dus ik remde al eerder dan zij.

Toen zijn ze er weer vandoor gestoven, met hoge snelheid. En natuurlijk niemand in die SUV met de veiligheidsriem om......

wat n malloten

mogen ze bij mij proberen heb een mooie harde maglite standaard in auto liggen :angel

en meestal een goed geschifte diensthond in de wagen zitten hehe

naja een vw rijder zegt genoeg :P

wat n malloten

mogen ze bij mij proberen heb een mooie harde maglite standaard in auto liggen :angel

en meestal een goed geschifte diensthond in de wagen zitten hehe

naja een vw rijder zegt genoeg :P

ik heb er vaker last van gehad...

nooit begrepen wat nou eigenlijk het doel is van zo een vage actie.

had een keer dat iemand hard aan kwam, dus ik tijdig opzij.

toen besloot hij maar achter me te gaan rijden en te plakken..

tsjaa ik dacht dat hij haast had....maar nee

en inhalen en weer achter me en weer inhalen..

tot ik het na de zesde of zevende keer zat werdt.

toen hem ik hem maar ff de mooie lichten van mijn veccie laten zien.

en ja hoor rokende banden bij hem...

en gebaren maken en weet ik het.

dus ik de afrit af.(vlak bij mijn bestemming toevallig...rotterdam capelle)

staat hij achter me bij een stoplicht en stapt uit.

die zal mij nooit meer vergeten.!!

nee heb hem niet het ziekenhuis in geslaegen...dat gaat een beetje te ver.

maar had hem wel ff goed vast, zodat ik hem eens kon vertellen dat hij fout bezig was en ik net zo goed iemand met een pistool kon zijn die hem koud maakt omdat hij het leuk vind om te spelen op de weg.

echt, ik snap niet dat mensen zo doen hoor..

ik heb er vaker last van gehad...

nooit begrepen wat nou eigenlijk het doel is van zo een vage actie.

had een keer dat iemand hard aan kwam, dus ik tijdig opzij.

toen besloot hij maar achter me te gaan rijden en te plakken..

tsjaa ik dacht dat hij haast had....maar nee

en inhalen en weer achter me en weer inhalen..

tot ik het na de zesde of zevende keer zat werdt.

toen hem ik hem maar ff de mooie lichten van mijn veccie laten zien.

en ja hoor rokende banden bij hem...

en gebaren maken en weet ik het.

dus ik de afrit af.(vlak bij mijn bestemming toevallig...rotterdam capelle)

staat hij achter me bij een stoplicht en stapt uit.

die zal mij nooit meer vergeten.!!

nee heb hem niet het ziekenhuis in geslaegen...dat gaat een beetje te ver.

maar had hem wel ff goed vast, zodat ik hem eens kon vertellen dat hij fout bezig was en ik net zo goed iemand met een pistool kon zijn die hem koud maakt omdat hij het leuk vind om te spelen op de weg.

echt, ik snap niet dat mensen zo doen hoor..

@Vectra-gts C wrote:@TWA wrote:Ach...ben een spits rijder en kom uit Amsterdam...nog net geen dagelijkse sleur, maar maak veel mee.

Glashamer...is legaal, makkelijk naast je neer te leggen, en in uiterste gevallen van geweld goed als verdediging te gebruiken. Beginnen bij de handen of benen, in uiterste verdediging de schedel :vertag

Niet dat ik mensen aan spoor op geweld hoor :angel :angel :angel

Mijn ervaring: Jong petje (ongeveer 18 a 19) uit woestijnland boven in Afrika voor me, gaan optrekken bij het stoplicht van een 70 km weg. Blijft 40 rijden, auto's voor em lopen uit. Heb veel geduld maar dat was op een gegeven moment op. Ik rechts er voorbij, kijk em aan, maakt hij gebaren (jah de bekende). Ik er langs met de gedachte van 't zal wel.

Mn 2.5 V6 was iets sneller dan zn Peug 1.06 dus was em snel kwijt.

Sta voor t volgende stoplicht te wachten, komt ie aanrijden met lichtseinen. Mijn reactie: auto in zn achteruit en vol naar em toe. Schrikt zich de pleuris, moest vol in de ankers. Hij uitstappen, maar keurig naast zn auto blijven. Ik bleef zitten, was een zware regenbui aan de gang.

Geen last meer van em gehad :jerry en hij een nat pak king:

We hebben allemaal net zoveel recht op de weg, en zal nooit als eerste iets starten, ik koel wel af, maar andere denken daar heel anders over...ik rek alleen niet voor ze. Tot daar en niet verder.

Greetz Emiel

ik vind je verhaaltje zeer mooi maar je hoeft andere forumleden niet te beledigen, want dat een noord-afrikaan iets doen wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.

Sorry voor jouw aangepast :thumb

@Vectra-gts C wrote:@TWA wrote:Ach...ben een spits rijder en kom uit Amsterdam...nog net geen dagelijkse sleur, maar maak veel mee.

Glashamer...is legaal, makkelijk naast je neer te leggen, en in uiterste gevallen van geweld goed als verdediging te gebruiken. Beginnen bij de handen of benen, in uiterste verdediging de schedel :vertag

Niet dat ik mensen aan spoor op geweld hoor :angel :angel :angel

Mijn ervaring: Jong petje (ongeveer 18 a 19) uit woestijnland boven in Afrika voor me, gaan optrekken bij het stoplicht van een 70 km weg. Blijft 40 rijden, auto's voor em lopen uit. Heb veel geduld maar dat was op een gegeven moment op. Ik rechts er voorbij, kijk em aan, maakt hij gebaren (jah de bekende). Ik er langs met de gedachte van 't zal wel.

Mn 2.5 V6 was iets sneller dan zn Peug 1.06 dus was em snel kwijt.

Sta voor t volgende stoplicht te wachten, komt ie aanrijden met lichtseinen. Mijn reactie: auto in zn achteruit en vol naar em toe. Schrikt zich de pleuris, moest vol in de ankers. Hij uitstappen, maar keurig naast zn auto blijven. Ik bleef zitten, was een zware regenbui aan de gang.

Geen last meer van em gehad :jerry en hij een nat pak king:

We hebben allemaal net zoveel recht op de weg, en zal nooit als eerste iets starten, ik koel wel af, maar andere denken daar heel anders over...ik rek alleen niet voor ze. Tot daar en niet verder.

Greetz Emiel

ik vind je verhaaltje zeer mooi maar je hoeft andere forumleden niet te beledigen, want dat een noord-afrikaan iets doen wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.

Sorry voor jouw aangepast :thumb

VW Golf! Das Auto fur die ungebildeten sozialen :jerry

Ben al blij dat je er goed vanaf bent gekomen samen met je vriendin ;) Verwen ze maar eens goed :thumbup

VW Golf! Das Auto fur die ungebildeten sozialen :jerry

Ben al blij dat je er goed vanaf bent gekomen samen met je vriendin ;) Verwen ze maar eens goed :thumbup

@chieltjuh wrote:als je dat een 1,2 hebt begrijp ik dat je met een korte invoeg strook pas 80 rijd, maak vaak heb je ook mensen met een dikke 2.0 die gwn geen gaf durven te geven :fy1

Koop dan een snorfiets :wtf

Je bedoeld toch niet mij ermee hé met 2.0 :hmmz :cry

Haha, Maar klopt helemaal sommigen rijden er met slakke tempo op.

Zeker zoon zuinige rijder weer xD Maarja als iemand tegen je op klapt heb je niks meer. xD

@chieltjuh wrote:als je dat een 1,2 hebt begrijp ik dat je met een korte invoeg strook pas 80 rijd, maak vaak heb je ook mensen met een dikke 2.0 die gwn geen gaf durven te geven :fy1

Je bedoeld toch niet mij ermee hé met 2.0 :hmmz :cry

Haha, Maar klopt helemaal sommigen rijden er met slakke tempo op.

Zeker zoon zuinige rijder weer xD Maarja als iemand tegen je op klapt heb je niks meer. xD

als je dat een 1,2 hebt begrijp ik dat je met een korte invoeg strook pas 80 rijd, maak vaak heb je ook mensen met een dikke 2.0 die gwn geen gaf durven te geven :fy1

als je dat een 1,2 hebt begrijp ik dat je met een korte invoeg strook pas 80 rijd, maak vaak heb je ook mensen met een dikke 2.0 die gwn geen gaf durven te geven :fy1

@arjontje wrote:@Darkspy wrote:@Navy wrote:Ook al een paar keer meegemaakt: rij rechts op de snelweg met een gangetje van tegen de 120. Dan nadert een oprit (de afrit hadden we al gehad). Daar rijdt iemand met misschien 70, hooguit 80, en of ik het voel aankomen dus voet al in de buurt van het rempedaal: helemaal aan het begin gewoon de snelweg oprijden. Geen snelheid maken, niet de hele oprit gebruiken, gewoon de auto voor de jouwe gooien, want "ik heb mijn richtingaanwijzer toch aan!?" Twee keer kon ik geen kant op omdat ik zelf werd ingehaald, dus hard op de rem en de claxon. Kijken ze echt van: waar maak je je druk om!?

De andere keer kon ik er gelukkig omheen sturen.

Ik zie het zó vaak! En dan denk ik: lul/muts! Die invoegstrook is niet voor niks zo lang! GEBRUIK 'M GVD DAN OOK!!!! :fy1

klopt, maar sommigen invoeg/uitvoeg stroken zijn verdomd klein bijvoorbeeld A7/A32 Die klaverblad in Heerenveen.

Gatverdamme wat een kut stuk is dat zo kort om ertussen te komen, vooral die bocht die je moet maken met uitvoegen van A7 naar A32 ( van Leeuwarden naar Joure ) Moet je bocht met 50 tot 60 maken en als je eenmaal uit die prutbocht bent gas erop... Maar andere wagens komen wel met 120 of 130 op je afjagen. zit je soms ook met angst gevoel van hoe wil je daar tussen komen.

zelf ook veel meegemaakt. ik ga altijd maar naar links maar dat mag blijkbaar ook niet altijd van die politielui... :S

Idd Je hoeft geen ruimte te maken.

Maar je hebt soms op ritten idd die niet heel erg fijn zijn.

Zelf probeer ik gewoon met 120 of meer in te voegen. dus ff alle 116 paardjes aan spreken. ;)

Nee, maar doe het toch wel rij toch 120/125/130 en als ik zie dat er vrachtwagens in willen voegen of andere auto's en ze komen naast me uit of denk die komen ongeveer bij mij uit, ga ik naar links ( als ik de ruimte heb)

Inderdaad, daar heb je wel gelijk in.

@arjontje wrote:@Darkspy wrote:@Navy wrote:Ook al een paar keer meegemaakt: rij rechts op de snelweg met een gangetje van tegen de 120. Dan nadert een oprit (de afrit hadden we al gehad). Daar rijdt iemand met misschien 70, hooguit 80, en of ik het voel aankomen dus voet al in de buurt van het rempedaal: helemaal aan het begin gewoon de snelweg oprijden. Geen snelheid maken, niet de hele oprit gebruiken, gewoon de auto voor de jouwe gooien, want "ik heb mijn richtingaanwijzer toch aan!?" Twee keer kon ik geen kant op omdat ik zelf werd ingehaald, dus hard op de rem en de claxon. Kijken ze echt van: waar maak je je druk om!?

De andere keer kon ik er gelukkig omheen sturen.

Ik zie het zó vaak! En dan denk ik: lul/muts! Die invoegstrook is niet voor niks zo lang! GEBRUIK 'M GVD DAN OOK!!!! :fy1

klopt, maar sommigen invoeg/uitvoeg stroken zijn verdomd klein bijvoorbeeld A7/A32 Die klaverblad in Heerenveen.

Gatverdamme wat een kut stuk is dat zo kort om ertussen te komen, vooral die bocht die je moet maken met uitvoegen van A7 naar A32 ( van Leeuwarden naar Joure ) Moet je bocht met 50 tot 60 maken en als je eenmaal uit die prutbocht bent gas erop... Maar andere wagens komen wel met 120 of 130 op je afjagen. zit je soms ook met angst gevoel van hoe wil je daar tussen komen.

zelf ook veel meegemaakt. ik ga altijd maar naar links maar dat mag blijkbaar ook niet altijd van die politielui... :S

Idd Je hoeft geen ruimte te maken.

Maar je hebt soms op ritten idd die niet heel erg fijn zijn.

Zelf probeer ik gewoon met 120 of meer in te voegen. dus ff alle 116 paardjes aan spreken. ;)

Nee, maar doe het toch wel rij toch 120/125/130 en als ik zie dat er vrachtwagens in willen voegen of andere auto's en ze komen naast me uit of denk die komen ongeveer bij mij uit, ga ik naar links ( als ik de ruimte heb)

Inderdaad, daar heb je wel gelijk in.

ik heb rijbewijs pas 2 jaar, Oke ik merk soms ook wel dat ik fouten maak dat ik auto te laat zie waardoor ik vol op rem moet bij rotonde ( zit ie in stiel ). Of inhaalpoging omdat meneer of mevrouw 60 rijd waar je 80 mag. en ga je er erom heen en denk je ow toch maar niet want komt auto aan. Ga ik netjes erachter terug en wacht op goede moment dat ik zeker weet. Maar dat was in begin , maar sommigen mensen , :wtf hoe halen sommigen mensen hun rijbewijs... :S

Terug
Naar boven