• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe aanwinst met werk.

opelremco

Post vaak
Na zo´n drie jaar astra f tijd voor iets anders.

Na wat oude verhalen en oude foto´s van mn vader besloten dat het een ascona c moest worden.

asconachatchback1987.jpg

Volgende week hem laten voorkeuren.Ben benieuwd wat dr uitkomt.

Deze velgen gaan weg.

Deze komen dr voor in de plaats.

gtvelgenkadett.jpg

De homokineten moeten zowieso.Tevens sleept de rechter remklauw aan.

Is deze hatch bekent bij jullie?

Hey,zo´n stuur heb ik gister ook van de sloop gehaald.

Weer de nodige optie´s voor de asci gehaald.

Inclusief digitaal dashboard en pulsgever :wub

Ik heb dit stuur in mijne:

533185_378106165596226_125965937_n.jpg

TID / MID ga ik bij mij nog inbouwen, met checkcontrol voor de lampjes :P Mss dat ik nog eens ga kijken voor de verbruiksgegevens, je moet alleen namelijk een puls hebben op de brandstoftoevoerlijn.

Zou ik wel erg leuk vinden.Als je zou willen,geweldig.Vind het wel een geweldige dash.

Even een vraagje.Welke maat heb jij onder je Ascona,165-80-13 of 185-70-13?

digidash van een GSI is wel erg leuk hoor,en heel moeilijk is t niet om erin te bouwen.

Ik was met 1,5 uur klaar.

Van tevoren wel even de draadkleuren opgezocht.

mocht t willen,dan wil ik je wel een soort van how to sturen hoor!

GroteFoto-YXQ8MVAB.jpg

GroteFoto-FYPS3DDC.jpg

GroteFoto-TN6TUMTA.jpg

en misschien is dit ook wel een leuke voor willem of jou.

GroteFoto-ODLZEGEY.jpg

@ rik,

Zal wel lukken.Heb de tijd ;) .

Alleen is volgende week de Corsa van mn vriendin aan de beurt,moet een nieuwe dynamo in.

Dus blijft het werk aan de ascona eerst weer even liggen.

Alles moet op straat gebeuren,dus hoop dat de weergoden me wat gunstig gezind zijn.

@ Willem,

Die van jouw is bijna de tweelingbroer van de mijne.

De roest valt mijns inziens nog mee op de mijne.Op de jouwe ook zag ik.

Heb je topic met interesse gevolgd tot nu toe.Leuke toevoeging die toerenteller.

Heb zelf wel es aan een digidash uit een kadett gedacht.Maar eerst maar es voor de Apk.

Moet ook nog het een en ander voor gebeuren.Alle 4 de schokbrekers.Remmen beter ontluchten....

Gelukkig heb ik een mooie digi dash met stekkers en pulsgever op voorraad

Aan gezien ik me astra gsi ga slopen lijkt me die boordcomputer ook wel leuk ipv de tid

Alleen jammer dat ik zelf niks met electronica kan

Zal de pulsgever op mn slooplijstje zetten tesamen met de digidash en de stekkers daarvan.

Heb onlangs een leuk setje honingraat in 13 inch op de kop kunnen tikken.Stonden als corsa a gsi te koop.Maar zijn volgens mij toch echt ascona velgen.( correct me if i'm wrong)

Heb ook nog de GT velgen liggen in 14 inch en wou die ook wel gaan gebruiken.Kan ik daar 175 70 14 banden om zoeken.

Had wel zin in zo'n Opel sport stuur van Momo.Diegene met die gele streep.Maar eerst maar even rustig aan.

Geinig, nog zo'n grijze Ascona-C CC met een 16SV erin.

heb er onlangs ook een gekocht, niet een mooie, maar wel zo goed als roestvrij... Geen roest bij de schermen dorpels lekbakjes en voorwielophanging..

Zo'n 16SV is echt superzuinig als je er een beetje normaal mee rijdt.

Veel plezier ermee.

Willem

Mooi topic Remco, ik heb je verbouwingstopic nog niet eerder gevonden maar nu wel haha.

ga vooral zo door en geniet van je project, das ook heel belangrijk.

Rik :D

Je kan alleen de Verbruiks gegevens niet doen, daar er geen sturing op deze motor zit welke informatie geeft over het verbruik naar de Computer.

Willem

OK mannen,ik zal wel ff wat in elkaar flanzen,zodra ik t klaar heb mail ik het wel ff,pm me dan ff jullie gewone mail adres.

@opelremco,er zat bij mij 185/70r13 onder maar heb nu 175/70r14 is zelfde afrolomtrek.

Ik heb een pulsgever van een Corsa c12nz gemonteerd,en volgens de tomtom geeft de snelheidsmeter vrijwel exact aan.

het is eigenlijk simpel,je knipt de oude stekker door,de draadkleuren die je hebt die corresponderen al met degene op de stekkers (2 stuks) van de GSI teller,voor de rest moet je er een aantal trekken,maar dat zal ik wel even opzoeken endr een verhaaltje van maken.

Mijn stuur komt overigens uit een Vectra A uit 1994,inmiddels heb ik een Ascona GT/Kadett GSI stuur versierd,vind ik toch mooier staan,en wat origineler.

Het Stuur van de Ascona is gewoon hetzelfde als de Kadett-E van voor de Facelift:

100_7598.jpg

Het GSi stuur ligt gewoon lekkerder in de hand:

100_7608.jpg

Ik had in mijn Astra-F een stuurwiel van de Calibra, ook superfijn, omdat ie een kleinere diameter heeft en dikker is:

101_0025.jpg

Willem

De Teller en TID zijn ook niet origineel.

het stuur in mijn Ascona is ook niet origineel voor de Ascona, tis een leren stuurwiel met opschrift GSi 16V, uit de Kadett-E

Willem

Nette C zo te zien. Heb er twee gehad lang langgg geleden. De laatste was een C2 uit 1985 en die had ik in 1989. Ik vond het altijd superfijne auto's om mee te rijden toen.

Dank je.

Hij rijd idd lekker.Beter dan mn Astra.

Wat ook lekker is,is dat ie lekker veel ruimte in de kofferruimte heeft.

De enige wat serieuze roest zit op rechts achter aan de wielrand.

Voor de rest valt ie me erg mee.

Terug
Naar boven