• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe aanwinst met werk.

016.jpg

01-09-201260jaarvrijwbrandweerDrachten032.jpg

01-09-201260jaarvrijwbrandweerDrachten034.jpg

01-09-201260jaarvrijwbrandweerDrachten035.jpg

Het valt tot nog toe nog erg mee.

Idd,je ziet ze vaak anders.

Was ook een beetje bang dat het bij deze ook zo zou zijn.

Ben de elende nog een beetje voor.

Weet ook waar het vochtprobleem vandaan komt.

Het loopt via de paravan door die rubberen tuitjes op het schuim wat tegen het schutbord zit.

Deze houd het vast en laat het geleidelijk aan op een randje druppen,waarna het naar binnen gaat.

Zal wel es wat foto´s plaatsen.

klopt,de rubberen mat onder de motorkap tegen het schutbord is bij mijn 3 Ascona's eruit,extra geluid valt erg mee,hoor weinig verschil,maar t voorkomt een heleboel ellende.

Kijk ook goed naar de rubber afdichting onder de kachelmotor,daar lekt ie ook vaak.

om nog even op de teermatjes binnenin terug te komen,zo wordt het als je ze zelf maakt,op maar knippen,opplakken en dan met een fohn verwarmen zodat je de profielen erin kan wrijven.

GroteFoto-GP4CSHOT.jpg

En als je het dus niet weet en je laat het jaren gaan ,dan is dit op een gegeven moment de enige oplossing om de auto op de weg te houden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

GroteFoto-Q3AABNJ6.jpg

die mat aan t schutbord heb ik ook eruit helaas was hij bij mij onder de gate van de kachel en waar het schutbod,bodemplaat en linkse zijde samen komen rot het is nu even provisorisch gelast maarwil later de hele auto op nieuw opbouwen en alles proffesioneel laten lassen

Daar had ik ook een plekje,die zichtbaar werd naar de binnenzijde.

01-09-201260jaarvrijwbrandweerDrachten035.jpg

Zodra ik weer tijd (parttime werkloos) heb gaat het schuimrubber van het schutbord af.

Hey mannen,

Ben weer aan het opbouwen,maar.......

Wil mn pookhoes vervangen maar hoe moet dit?Wil de boel niet ver#@%$en.

Heb de zoek functie hier al gebruikt en google al geraadpleegd,maar helemaal niks.

Hilfe!!!

Dus het is niet zoals bij een Astra F ?

waar de pookhoes om de pook zit daarin zit een ty-rapp.

Die knip je los en daar gaat ie.

Rik :D

Hij is niet gelijk aan de hoes van een Astra-F of kadett-E.Hij is gelijk aan die van een kadett-D.

Even een foto van de hoes die ik bij COPE had besteld.

pookhoesasconac.png

dan moet je de knop eraf halen,die zit geklemd,grote kans dat als je de pookknop eraf trekt (trekken en draaien tegelijk) dat dat het nylon binnenwerk blijft zitten,dat haal je er met een tang vanaf,dan de oude hoes stuk snijden en de nieuwe hoes eroverheen trekken (smeer de achteruitvergrendelingsring ,wat een woord, in met afwasmiddel) en dan kijken of de oude pookknop nog in elkaar wil,anders op de sloop een verse versieren.

Tip,haal een potje Oké Wax,smeer daar de hoes mee in,en herhaal dat regelmatig,anders heb je goeie kans dat in no time de boel weer scheurt,als je dat toch heb,geef het dashboard dezelfde behandeling,zijn erg gevoelig voor scheuren.

OKE-Wax.JPG

Heb het voor elkaar.

Lijkt een stuk netter zo.

En een nieuw carroserie rubber in de deuropening geplaatst.De oude was gescheurd.

De pookknop dr af.De plastic huls hieronder dr af en dan het liftsysteem voor de acheruit demonteren.Hoes dr opschuiven en alles weer in omgekeerde vorm herhalen.

Terug
Naar boven