• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe aanwinst met werk.

Gister heb ik 2 van die ascona "kiekert" bakjes van de sloop gehaald.

En vanmiddag 1 omgewisseld voor de defecte,en hij doet het!!

Happiness in a nuttshell!!!!!!

Ook nog een ruitenwisserschakelaar kunnen vinden die geschikt is voor de achterwisser.

haha ruilen, ik heb er een voor achterwisser en heb geen wisser haha...

je kan m uit een kadett ook gebruiken, wel even pootjes nakijken, daarmee ging ik ook de fout in, daar zit in de leeftijd verschil in..

ik had op de sloop 2 hendels mee genomen, 1 uit een kadett Hatchback en 1 uit een Kadett Sedan..

die van de Sedan was van 1991, en die van de Hatch van 1987,

die van de hatch paste, die van de Sedan niet, vandaar dat ik er een in heb met achterwisser haha...

Willem

Het was ook de bedoeling dat deze voor de wisser te gebruiken is.Deze schakelaar komt ook uit een ascona hatch met wisser achter.Heb onlangs een motor en arm voor de achterklep op de sloop gevonden.

Alleen zat de schakelaar niet meer in de wagen.

Helaas was het reservoir voor de wasinstallatie al weg,wel de nozzle nog mee kunnen nemen.

@opelremco wrote:Gister heb ik 2 van die ascona "kiekert" bakjes van de sloop gehaald.

En vanmiddag 1 omgewisseld voor de defecte,en hij doet het!!

Happiness in a nuttshell!!!!!!

Ook nog een ruitenwisserschakelaar kunnen vinden die geschikt is voor de achterwisser.

Kijk, das heel mooi :thumb

Rik ;)

Ik heb mn midden gordel vervangen die ik gisteren meegenomen heb. mooi hangen de gordelspanners weer aan die nokjes op de rugleuning.

Dinsdagavond bij mn ouders in de garage de "paddestoel" boven het gasklephuis vervangen en het paneeltje onder het dashbord vervangen.

Misschien ook de injector maar dat moet ik even zien.

Dit even -offtopic medeforummers maar het was zooooon leuke dag gisteren :D :D :D

later van de week het onderstel van de linkerstoel van mn E verwisselen voor 1 die in hoogte verstelbaar is !

Enb deze komt uit een Ascona C en dat heeft Remco weer ontdekt :thumb :thumb

Rik 2 :)

Vandaag de deurpanelen weer terug geplaatst.Alles even goed schoon gemaakt.

Ook weer een achterlicht verwisseld,nu het licht aan de passagierszijde.Was me onlangs opgevallen dat dat licht ook stuk was.

Onlangs heb ik die lelijke loeders van velgen vervangen voor t beschaafde setje GT velgen.

Zal morgen even een foto plaatsen van de wagen.

Even een proefrondje gereden,remmen bevallen me nog niet.

Pakken vrij laat aan.Toch niet goed ontlucht. :swear Morgen maar weer even doen.

Ben helaas niet aan de remmen toe gekomen.Maar met de radiobedrading begonnen.

Massa puntje bij de stuurstang vast en de prik van het klokkie.

Vreemde is dat het dashboard geen boutjes heeft waar de speakers horen.Hoe is zoiets een beetje origineel op te lossen.

Is het ook verstandig om een zekering tussen de radio en het klokje te zetten?

De radio (oude blaupunkt bristol 27) heeft al wel een zekering.

boutjes voor de speakers zitten best apart in die ascona's.

je moet een soort U profieltje/klem zien die om het hardboard van de speakergaten klemt.

Op dat U-tje zit een boutje vast aan een zijde, U-- (boutje zijn de -- :P)

Daarmee klemt ie zichzelf vast in het dashboard. Hoop dat je 't begrijpt wat ik bedoel, want weet niet waar ik mijn klemmetjes neer gelegd heb :D Kan ze niet fotograferen voor je. :)

Thanks,begrijp wat je bedoeld.Dacht al zoiets.De auto heeft totaal geen voorbereiding voor een radio.Toevallig brachten ze hier op de sloop 1 binnen waar alles netjes in zat,dus alles netjes gedemonteerd.Plus de radio.Behalve de bevestiging van de speakers natuurlijk. :agent Stom natuurlijk.

Geen iso stekker,maar lekker ouderwets met kleine stekkertjes.

Ik heb op de radios die ik gebruik voor meetings ed een isostekker gemaakt, dus ipv. Een kroonsteen op de bekabeling van de auto. De kroonsteen op een isostekker.. :) gewoon je oude radio een moderne stekker geven :p

Onlangs heb de audio bedrading van een sloper in mn Ascona-c gelegd.Dit is de oude aansluiting.Zoals op de foto.

speakeraansluitingoud_zps92a36002.jpg

Dit zijn is een voorbeeld van de oude speakerdraden.Die van de radio is gewoon een bruine massa en een zwarte.In een blokje.

Zoals op deze foto.
Blaup-Photo-47_542-Bristol27_001defAAM_zpse8e6685c.jpg

Nu wil ik mn iets modernere radio in mn asci zetten,maar hier zit een iso stekker op.

Is er ook zoiets als een verloop van de oude naar de nieuwe situatie?

Wil eigenlijk niet lopen knippen en plakken.Zodat ik naderhand ook nog es een ouder type radio kan plaatsen.

Dit is het type dat ik dr in wil hebben.

Blaup-Cata-1988_09_zps93a0d9c3.jpg

Een volgend probleem diend zich al weer aan,helaas.

Onlangs hebben ze op een nacht mn tank leeggezogen.

En ik verwacht dat ze ook het een of ander dr in gemikt hebben.

Met als gevolg dat ie niet start.

Maar hoe ben ik hier zeker van,wil geen onnodige kosten gaan maken.

003_zpse505c2b5.jpg

Dit is mn pierburg 2e3 carb.Als ik start dan hoord er toch een straaltje benzine uit 1 van de pijpjes te komen?(de gebogen of de haakse die naar de gasklep wijst)

Heb hier de ballen verstand van.

004_zps2a95a8f4.jpg

Hoord hier ook niet een groen klep in te zitten?

hoort geen klep in je vulhals te zitten,zou onder aan de tank even de slang loshalen en even kijken wat en of er uitkomt. Je zal wel even flink door moeten starten voor ie weer sap heeft,,ALS ze aan de onderkant tenminste niet ook iets los hebben gehaald!

Hij krijgt wel peut,zo nu en dan.Want hij stinkt soms behoorlijk naar peut als ik flink heb lopen doorstarten.

Krijg het idee dat ie dan ook flink verzopen is.Heel soms pakt hij hem,maar na een paar slagen (hij loopt dan als een tractor) slaat hij weer af.Heb vandaag de bougiekabels en de aanvoer en retourleiding van de brandstof vervangen.Die brandstofleidingen moesten toch.

003_zps015d3190.jpg

Maar er moet toch peut uit 1 van de pijpjes komen als je hem start? Zie pijltjes.

Of zit ik nu uit mn nek te lullen.

bij mij komt er niet zomaar wat uit, wel moet als je gasgeeft (motor uit is geen probleem) uit het metalen pijpje benzine komen (Acceleratiepomp).

Willem

Die radio is dik haaha dat was wat voor mijn cc lekker retro

@opelremco wrote:Onlangs heb de audio bedrading van een sloper in mn Ascona-c gelegd.Dit is de oude aansluiting.Zoals op de foto.

speakeraansluitingoud_zps92a36002.jpg

Dit zijn is een voorbeeld van de oude speakerdraden.Die van de radio is gewoon een bruine massa en een zwarte.In een blokje.

Zoals op deze foto.
Blaup-Photo-47_542-Bristol27_001defAAM_zpse8e6685c.jpg

Nu wil ik mn iets modernere radio in mn asci zetten,maar hier zit een iso stekker op.

Is er ook zoiets als een verloop van de oude naar de nieuwe situatie?

Wil eigenlijk niet lopen knippen en plakken.Zodat ik naderhand ook nog es een ouder type radio kan plaatsen.

Dit is het type dat ik dr in wil hebben.

Blaup-Cata-1988_09_zps93a0d9c3.jpg

het gebogen pijpje is dacht ik voor de accelratiepomp, de dikke bruine is voor de overstort..

Mijn Pierburg 2e3 doet t prima, en hoop dat ie dat blijft doen, als ik morgen tijd heb kan ik er wel eens een blik op werpen..

> >

- Als je eens een beetje benzine in de Carb gooit, en m dan start, kan ie dan niet even toeren maken???

- komt er goed benzine bij de carburateur??

Willem

Ik zal het morgen es proberen,Wim.

Hij meurt wel flink naar peut als ik wat heb lopen doorstarten,maar of het ook op de juiste plek komt durf ik je niet te zeggen.

Vind het ook zo vreemd dat als ie een paar slagen loopt,dat ie loopt als een tractor,net of is de onsteking niet goed.Bougiekabels heb ik al vervangen.

Zou het wel tof van je vinden als je es een blik op de jouwe wil werpen.

Misschien een stomme vraag,maar je mikt de peut bij je gasklep?Of in het putje van die acceleratiepomp.

@ opelpower89,

Die Blaupunkt Memphis is wel leuk.Zit een input voor een extern apparaat op.Dus kan mn mp3 speler dr mooi op inpluggen.Heb je een retro radio met de mogelijkheden van nu.Zit nu eigenlijk een beetje vast met die code.Zal es kijken of iemand hem codevrij kan krijgen.

De bougies waren zwart en nat.Zijn nieuwe bougies,hebben in totaal nog geen uurtje gelopen denk ik.

Heb ze schoon gemaakt met remreiniger en een stukkie papier.

Daarna starte hij vrijwel gelijk.Alleen blijft hij niet stationair lopen,moet constant een beetje gas geven.

Heb even een filmpje gemaakt.

ga maar ns een stukje rijden,goed kans dat ie het dan wel blijft doen,best kans dat je ecu de weg kwijt is door dat niet willen starten,zo kan ie zich weer inleren (16SV heeft bij mijn weten een computer,zit zo uit het hoofd tegen de rechter veerkoker aan)

Terug
Naar boven