• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe aanwinst met werk.

Dank je.Is idd een ondergewaardeerd model.In ieder geval in Nederland.In Engeland zijn ze helemaal leip van hun Cavaliers.Hier is ook veel info te verkrijgen.

idd ascona c zijn prachtig vooral mijn nieuwe 2drs met c20xe rijd heerlijk

daar in tegen gaat mijn 5 deurs in onderdelen weg waarschijnlijk

zo dat ik mijn 2 deurs nog beter kan maken

Ik heb ergens gelezen dat bij het inveren de as de tank nog wel eens wil raken.Komt jullie dit ook bekend voor?En hoe is dit eventueel op te lossen.Vooral met het oog op de eventuele (subtiele,35mm) verlaging.

Heb je de 16sv al vervangen voor een c20ne?

Zoja,uit welke Opel heb je je ne gehaald?Ik heb een nette c20ne op het oog uit een Astra F.Alleen heeft deze er een automaatbak achter zitten.Kan je hier gewoon een F16 achter knopen?En moet je dan de motorkabelboom van de Astra gebruiken of die van een Vectra?

nee nog niks vervangen en er komt een c20xe in geen c20ne daar doe ik ni aan :P

aan het blok kun je een f16 hangen maar dan moet je ander vlieg wiel en koppeling natuurlijk

ik denk ook dat de kabelboom anders is van een automaat

beste is om een c20ne met handbak en kabelboom te pakken dan heb je alles bij elkaar

je kabel boom moet je dan toch zelf maken want die kan je niet 1op1 aansluiten in je ascona

je moet dan een gat naar binnen maken voor de kabelboom en ecu en dan nog alles aansluiten

aangezien jouw 16sv geen ecu heeft dus ook geen gat naar binnen net als mijne

en natuurlijk heb je een andere uitlaat ,benzine pomp ,benzineleidingen en benzine tank (inject) nodig

Zo'n vaag vermoeden had ik al.Maar een handbak achter een blok waar een automaat achter zat is 1 op 1 te gebruiken?Vliegwiel en koppeling van een seh moet wel lukken dacht ik.

Heb een F16 op het oog die nog achter een seh hangt,alleen de seh is niks meer.Ook heeft ie de voorpoten dr nog onder dus neem ik die ook gelijk mee.

Genoeg uit te zoeken.Lijstje word steeds groter.Hahaha :thumb

in wat voor auto lig die seh met die f16 ?? want niet alle f16 passen in ascona ivm ontbreken van de schroef gaten van de bovenste bak steun van de ascona handbak past gewoon opdat blok als je vliegwiel en koppeling van de seh neemt

Ligt in een Ascona c.Neem de rest van de steunen ook mee,voor de zekerheid.

Enige jammere is dat de bak al enige tijd op de sloop ligt,wel met de bak achter de motor en de assen dr nog in gelukkig.

Zit alleen nog even te kijken welke hoofdremcilinder ik het beste kan nemen.Deze moet beslist zonder abs zijn toch?

Terug
Naar boven