• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe aanwinst met werk.

Uitlaat zal niet gaan vanwege de kat en de lambdasonde.Volgens ascona-info.de moet ik de hoofdremcilinder van 22mm uit een vectra-a 2.0 i halen.Maar deze moet dan geen ABS hebben.Ik vrees de welbekende speld in de hooiberg.Maar ik ga dapper op zoek. ;)

klopt de 22 mm zonder abs is idd niet makkelijk te vinden ik heb zelf een uit een kadett 16v liggen zonder abs die moet ook ooit nog eens op de ascona :P

ik zag bij t marktplaat gedeelte dat je lange subframes zocht dit is niet perse nodig bij een motor ombouw op mijne zit t ook niet (16v)

en rijd er niet minder door

ook moet je dan een andere radiatorbalk hebben ander kun je m niet monteren voor

ja maar veel verschil merk je er niet aan als je m vergelijkt met een auto met subframe zoals astra gsi 16v ok dan is mijne wel redelijk verlaagd maar denk als je een veer pootbrug en de onderste brug van wiechers erop zou zetten dat je veel verder komt als je de prijzen van de armen en de vindbaarheid vergelijkt met de bruggen van wiechers

bij mij komt er straks een kooi in en schroefset onder dus dan is hij isw met alle 3 de bruggen(veerpoot,voor onder,kofferbak) zo stijf als wat

Daar is ie dan.De gewenste hoofdremcilinder.Uit een Vectra-A C20ne.

Met een net setje remklauwen voor de achterzijde.

Nu de keuze op een C20ne is gevallen ben ik me een beetje aan het oriënteren op een versnellingsbak.

Nu zit de F16 standaard achter de 20seh/c20ne in de Ascona maar is dit ook de beste keuze?

De wagen zal niet dagelijks worden gebruikt en zal alleen de zomermaanden buiten komen.Het zal dus ook een CR variant worden en geen WR.

Vandaag de as maar even gelaten voor wat ie is.Kan de nauwe hoekjes niet kaal krijgen.Moet toch echt gestraald worden.

Dus de ankerplaat van de rechterkant kaal gemaakt en in de menie gezet.Tevens de stabilisator en de beugeltjes een 2e zwarte laag gegeven.

Dank je,Rik.

Gisteravond 2 baksteunen en een motorsteun gestraald.We hebben op de hobby club tegenwoordig een straalkast staan,wat een gemak zo'n ding!!

Dank je,Teun.Er komen vandaag 2 lange draagarmen en een veerpoot binnen,de andere veerpoot komt nog met een luchtfilterbak en een stabistang voor de voorzijde..De draagarmen en de veerpoot tesamen konden net 20 gram binnen een 30kg vracht,hahaha.

Haha,ben ook niet vaak met de Cali op pad in Drachten.Voor de boodschappen pakken we altijd de Astra-G station.En heb vaak werk buiten Drachten.De Ascona staat al zo'n 2 jaar in de garage te wachten.

ah netjes was je veel kwyt voor de lange draag armen ??? en heb je ze nieuw? ben t denken dat ook bij mijne om te gooien hoe stijver hoe beter :P

@opelremco wrote:Dank je,Teun.Er komen vandaag 2 lange draagarmen en een veerpoot binnen,de andere veerpoot komt nog met een luchtfilterbak en een stabistang voor de voorzijde..De draagarmen en de veerpoot tesamen konden net 20 gram binnen een 30kg vracht,hahaha.

Haha,ben ook niet vaak met de Cali op pad in Drachten.Voor de boodschappen pakken we altijd de Astra-G station.En heb vaak werk buiten Drachten.De Ascona staat al zo'n 2 jaar in de garage te wachten.

2 jaar alweer ?? :shock: :shock: :shock:

Rik :shock:

Dank je.Er komt een zwaarder type radiateurbalk dr voor in.Er moet zowieso gelast worden aan de Ascona,dus dan kunnen ze deze gelijk meenemen.

Terug
Naar boven