Ik hoop niet dat ik ga vragen naar de bekende weg, en ik heb al in het banden-forum-gedeelte gekeken, en naar de tools, maar ben er nog steeds niet helemaal uit. Ik weet ook niet welke info die ik heb gevonden nu klopt...
Even voor de goede orde.
De velgen op mijn Astra zijn 6J 15 inch 47 ET (en er staat H2 op, ik weet niet wat dat betekend)
De banden die er nu op zitten zijn 185 / 65 R 15 (88H)
Ik wilde in eerste instantie dezelfde bandenmaat er nieuw op laten zetten, maar zie nu dat de 195 / 65 R 15 (88H) 20 euro per stuk goedkoper zijn (vermoedelijk gangbaardere maat)
Vraag 1: past het? Ik weet dat het maar 1cm verschil in breedte is, maar wil het toch even weten.
De tool op www.1010tires.com zegt voor
huidige band: Rim Width Range: 5 - 6.5 in
nieuweband: Rim Width Range: 5 - 7 in
Omdat ik 6J heb, zou ik denken dat dus beide banden passen, toch?
Vraag 2: kan iemand zeggen of bovenstaande velgen standaard zijn voor mijn astra G. Want bij 1 van de tools op dit
forum stond dat 49 ET de standaard velg is.
Vraag 3: is de 195 / 65 R 15 de "meest" standaard maat voor deze velg
Ik heb in ieder geval gevonden dat ik een 2% tellerafwijking (langzamer) krijg.
Bedankt voor de antwoorden
Even voor de goede orde.
De velgen op mijn Astra zijn 6J 15 inch 47 ET (en er staat H2 op, ik weet niet wat dat betekend)
De banden die er nu op zitten zijn 185 / 65 R 15 (88H)
Ik wilde in eerste instantie dezelfde bandenmaat er nieuw op laten zetten, maar zie nu dat de 195 / 65 R 15 (88H) 20 euro per stuk goedkoper zijn (vermoedelijk gangbaardere maat)
Vraag 1: past het? Ik weet dat het maar 1cm verschil in breedte is, maar wil het toch even weten.
De tool op www.1010tires.com zegt voor
huidige band: Rim Width Range: 5 - 6.5 in
nieuweband: Rim Width Range: 5 - 7 in
Omdat ik 6J heb, zou ik denken dat dus beide banden passen, toch?
Vraag 2: kan iemand zeggen of bovenstaande velgen standaard zijn voor mijn astra G. Want bij 1 van de tools op dit
forum stond dat 49 ET de standaard velg is.
Vraag 3: is de 195 / 65 R 15 de "meest" standaard maat voor deze velg
Ik heb in ieder geval gevonden dat ik een 2% tellerafwijking (langzamer) krijg.
Bedankt voor de antwoorden