origineel gepost door 1985
ik zal hier nu een aantal mensen waarschijnlijk onwijs hard voor de schenen trappen en dat is absoluut niet mijn bedoeling !!!
> Auw!!
MAAR !!!
EINDELIJK is er gekeken naar oplossingen met betrekking tot nuclair oplichtende koplampen wat vaak ongeleid alle kanten op schijnt ! Ik hoop dat er voldoende toezicht op gehouden word en dat de rijdende bouwlampen eens van de weg zullen verdwijnen.
> Ik kom meer halogeen tegen waarin verkeerd geplaatste lampjes in zitten dan stevig verblindende Aftermarket Xenon.
> beneden meer uitleg over het fenomeen verblinden en waardoor dit komt.
Persoonlijk vind ik niets irritanter dan mede verkeers deelnemers met verkeerd afgestelde lampen !! (Ook gewone "normale" lampen!!!)
> Mee eens, maar kan me er niet echt druk om maken., je moet ten slotte niet recht in die lampen kijken!!
Ik hoop zelf dat er eindelijk eens verberot in komt. Helaas blijven "nieuwe" auto's hier mee buiten schot ... Deze hebben vaak bij zware belasting (kofferbak en/of achterbank of aanhanger) zeer hinderlijke verlichting !!! erg storend
> Bij auto's met ORIGINEEL Xenon zit volledig automatische hoogte regeling.
- deze hebben ook best een stuk om te kunnen stellen, dit werkt ook nog eens heel snel, ik heb er geen last van iig.
> wel bij de moderne auto's met Halogeen verlichting en geen automatische hoogte regeling.
============================================
> Nadere uitleg over waarom bij sommige auto's Xenon wel gaat zonder verblinden, en bij sommige niet.
- Let eens op als je door het glas van de lamp heen kijkt.
vaak zie je dan DIRECT het lampje zitten (H1 H7 HB3 HB4)
Dit zijn de UNITS die dus verblinden, dit omdat je ook werkelijk DIRECT in het lampje staat te kijken.
ik weet niet of je wel eens een Xenon lampje hebt hebt gekeken die brand, maar dat is niet normaal hoeveel licht dat geeft.
-- Astra-G Vectra-B Carrello lampen.
- Bij andere auto's zit er een metalen kapje over het lampje deze zorgt er voor dat de het licht alleen via de spiegel naar buiten komt.
zo kijk je niet direct in het lampje zelf.
Nu zie je veel bij nieuwe VW's ook zo'n kapje zitten.
nu hebben ze in het topje van het lampje een VW logo erin gemaakt, dit logo is open, en dan heb je deze verblinding nog steeds zoals bij een lamp zonder kapje.
-- Vectra-B1 Valeo lampen
Willem