• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe regels Xenon

Gewoon lekker laten zitten. Bij mij in de buurt wonen 3 mensen die bij de politie werken en geen van allen weten er iets van .... dus !

origineel gepost door murat16v

Xenon vandaag er toch er uit gehaald wegens onduidelijkheid. :o

Een ieder verteld een ander verhaal ,waar je geen touw aan kan vastknopen

:hmmz

Ik wacht rustig af tot er meer duidelijkheid is.

idd, tot die tijd laat ik het er lekker in zitten.

Mooi .. de mijne heeft ook geen code Hc meer !! Die heb ik net provisorisch weg gewerkt !! :sleeping

Dus laat HUN dan maar aantonen dat het halogeen armaturen zijn !!

Goedkeuringstekens weghalen lijkt me ook niet echt een oplossing, probeer dan zelf

maar eens aan te tonen dat ze wel gekeurd zijn. :P

origineel gepost door Njoy_Corsa

Goedkeuringstekens weghalen lijkt me ook niet echt een oplossing, probeer dan zelf

maar eens aan te tonen dat ze wel gekeurd zijn. :P

Dat hoeft niet , want in het ergste geval gaan ze er van uit dat ze voor Halogeen zijn!!

Maar ik wil die discussie wel aan hoor , met meneer agent !

Ik vind gewoon dat als je koplampen verkeerd staan afgesteld ( met halogeen of Xenon ) moet je gewoon aangehouden worden en een prent krijgen !!

origineel gepost door DOCTOR007

Ze kunnen de pot op met al die :swear regels!! NL stikt van onzinnige regels!! Daarnaast als ik weet waar ik canbus XENON kan vinden voor een leuk prijsje, dan bouw ik het gewoon in.:agent

Dat gezeik over regels... BAH:puke!

Mtech heeft een prima set voor de canbus. Rijd er nu ruim een jaar mee rond en nog nooit een melding op de BC.

Volgens mij kijken ze ook alleen maar naar het lichtbeeld. Ik heb nog nooit een keurmeester alle E nummers op de verlichting of andere keuringsonderdelen zien controleren.

Safe driving Jurgen

origineel gepost door DOCTOR007

Ze kunnen de pot op met al die :swear regels!! NL stikt van onzinnige regels!! Daarnaast als ik weet waar ik canbus XENON kan vinden voor een leuk prijsje, dan bouw ik het gewoon in.:agent

Dat gezeik over regels... BAH:puke!

Hallo,

Die regels heb je in Duitsland ook ;) hoe zou dat gaan als je als Nederlander daar een ongeluk krijgt (verblinding), en ze merken dat je geen af fabriek Xenon hebt.:wtf

Een Duitser zelf zal dit namelijk nooit inbouwen :vertag, want daar zijn ze als de dood voor dit soort aanpassingen, want de verzekering gaat dan geheid moeilijk doen!

Groetjes, Joche

volgens mij in NL xenon of halogeen als ze goed staan afgesteld krijg je daar geen boete voor or, als je oom agent normaal behandeld als ze je om wat voor reden dan ook aan de kant zetten zullen ze daar niet over beginnen.

Yep in Duitsland dien je elke modificatie aan je auto die niet omschreven is in de autopapieren eerst door stvo goed te laten keuren. Dan krijg je een zogeheten abe in je auto papieren erbij. Toch ken ik Duitsers die xenon inbouwen, die dienen dan echter ook de was installatie en de niveauregulierings sensor op de voor en achteras in te bouwen. Kortom, veel meer werk dan in NL. Als je als NL in Duitsland een ongeluk veroorzaakt doordat je lichten niet goed zijn... Ben je flink de SJAAK. Daarnaast zal dan de verzekering in NL ook niet meer zo happig zijn op uitbetalen.

Safe driving Jurgen.

origineel gepost door redmanta

volgens mij in NL xenon of halogeen als ze goed staan afgesteld krijg je daar geen boete voor or, als je oom agent normaal behandeld als ze je om wat voor reden dan ook aan de kant zetten zullen ze daar niet over beginnen.

Idd ik was laatst staande gehouden.

(had een verkeers bord over het hoofd gezien :hmmz)

En hij zij niks over mijn xenon lampen. :)

vanmiddag in Zeeland geweest, kwam op een smalle b weg een politieauto tegemoet... ze deden niks, reden gewoon door. en ja ik had mijn xenon wel aan.:D

Welke coderingen staan er eigenlijk op de koplampen van de Opels???

Bij de Astra G, weet ik dat er DC erin staat, dus naar mijn weten geschikt voor xenon, maar hoe zit het met de andere modellen?

ik zal hier nu een aantal mensen waarschijnlijk onwijs hard voor de schenen trappen en dat is absoluut niet mijn bedoeling !!!

MAAR !!!

EINDELIJK is er gekeken naar oplossingen met betrekking tot nuclair oplichtende koplampen wat vaak ongeleid alle kanten op schijnt ! Ik hoop dat er voldoende toezicht op gehouden word en dat de rijdende bouwlampen eens van de weg zullen verdwijnen.

Persoonlijk vind ik niets irritanter dan mede verkeers deelnemers met verkeerd afgestelde lampen !! (Ook gewone "normale" lampen!!!)

Ik hoop zelf dat er eindelijk eens verbetering in komt. Helaas blijven "nieuwe" auto's hier mee buiten schot ... Deze hebben vaak bij zware belasting (kofferbak en/of achterbank of aanhanger) zeer hinderlijke verlichting !!! erg storend :)

origineel gepost door 1985

ik zal hier nu een aantal mensen waarschijnlijk onwijs hard voor de schenen trappen en dat is absoluut niet mijn bedoeling !!!

> Auw!!

MAAR !!!

EINDELIJK is er gekeken naar oplossingen met betrekking tot nuclair oplichtende koplampen wat vaak ongeleid alle kanten op schijnt ! Ik hoop dat er voldoende toezicht op gehouden word en dat de rijdende bouwlampen eens van de weg zullen verdwijnen.

> Ik kom meer halogeen tegen waarin verkeerd geplaatste lampjes in zitten dan stevig verblindende Aftermarket Xenon.

> beneden meer uitleg over het fenomeen verblinden en waardoor dit komt.

Persoonlijk vind ik niets irritanter dan mede verkeers deelnemers met verkeerd afgestelde lampen !! (Ook gewone "normale" lampen!!!)

> Mee eens, maar kan me er niet echt druk om maken., je moet ten slotte niet recht in die lampen kijken!!

Ik hoop zelf dat er eindelijk eens verberot in komt. Helaas blijven "nieuwe" auto's hier mee buiten schot ... Deze hebben vaak bij zware belasting (kofferbak en/of achterbank of aanhanger) zeer hinderlijke verlichting !!! erg storend :)

> Bij auto's met ORIGINEEL Xenon zit volledig automatische hoogte regeling.

- deze hebben ook best een stuk om te kunnen stellen, dit werkt ook nog eens heel snel, ik heb er geen last van iig.

> wel bij de moderne auto's met Halogeen verlichting en geen automatische hoogte regeling.

============================================

> Nadere uitleg over waarom bij sommige auto's Xenon wel gaat zonder verblinden, en bij sommige niet.

- Let eens op als je door het glas van de lamp heen kijkt.

vaak zie je dan DIRECT het lampje zitten (H1 H7 HB3 HB4)

Dit zijn de UNITS die dus verblinden, dit omdat je ook werkelijk DIRECT in het lampje staat te kijken.

ik weet niet of je wel eens een Xenon lampje hebt hebt gekeken die brand, maar dat is niet normaal hoeveel licht dat geeft.

-- Astra-G Vectra-B Carrello lampen.

- Bij andere auto's zit er een metalen kapje over het lampje deze zorgt er voor dat de het licht alleen via de spiegel naar buiten komt.

zo kijk je niet direct in het lampje zelf.

Nu zie je veel bij nieuwe VW's ook zo'n kapje zitten.

nu hebben ze in het topje van het lampje een VW logo erin gemaakt, dit logo is open, en dan heb je deze verblinding nog steeds zoals bij een lamp zonder kapje.

-- Vectra-B1 Valeo lampen

Willem

@wim: Juistem, dat is de grootste boosdoener.

Dit betreft H7 of H4 lampen. Normaal gesproken is het bij halogeen geen probleem, omdat er een zwart topje op het uiteinde zit. Deze ontbreekt bij xenon.

Daar is dus een oplossing voor:

H7R.jpg

En weet je toevallig waar te kopen ? En geeft dit problemen voor de lamp zodaning ? Oververhit deze dan niet ?

Want ja, bij mijn valeo set heb ik idd gemerkt dat er ontzettend veel strooi licht is hierdoor.

De oudere D2R lampen zijn ook voorzien van zo'n soort schildje. Het verschil met deze is dat er aan het uiteinde ook een topje zit. Licht komt beter op zn plek terecht.

heb je Valeo met of zonder kapje over de lamp.

Bij de B1 is het makkelijk om de lampen dan te wisselen voor Valeo lampen model tot '97 deze heeft wel deze kapjes in de lampen zitten.

(ikke blij).

Mijn zwagert had het niet in zijn lampen (B1 eind '97) dat was echt een TRing groot verschil.

mijn verblind niet, die van hem, leek wel of je naar lassen zat te kijken.

B2 lampen hebben zowiezo niet zo'n kapje over de lamp heen.

Willem

Dat hebben ze wel weer afgeleerd. De Astra H en de Zafira zit nu wel weer een hoedje in de koplamp. Alleen als je daar iets moet doen, moet het via de wielkasten.

[align=right]
easter-t-letter.gif
11[/align]

Terug
Naar boven