• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

NL-TUNING TOPIC:

We zijn vandaag weer lekker op zandvoort wezen knallen jammer van de regen maar heb me zeker vermaakt.

hier een paar foto's

Filmpjes volgen nog.

Groeten bas.

Zo we hebben ons zeker vermaakt:jerry:jerry:jerry

Van morgen vroeg eerst even de kadett uit laten lijnen+ de 2 toyo's om de voorvelgen laten draaien:thumbup stukken beterking:

Het was bagger weer maar dat is maar al te gaaf op het circuit:jerry, lekker de grens opzoeken haha, paar keer flink overdwars door de bochten gegaan, maar kon m weer recht krijgen:D:o:D,, blijft leuk met een voorwielaangedreven waggie:thumbup:jerry

De corsa heeft het ook goed uitgehouden, rechte stukken liep die flink door:thumbup. nu de puntjes op de i zetten, wat de jongens willen verbeteren.

We hebben flink wat filmpjes geschoten:jerry die volgen nog!!

Groeten nick

@Hans,, de gein en sleutelen is erg leuk, hoort erbij natuurlijk:P, maar het racen is wel erg gaaf hoor, persoonlijk wil ik me best verder gaan verdiepen in dat gebeuren:agent:agent

Gelijk f een update

-Bij de corsa a gsi komen de kuipstoelen erin, de stoelframes moesten iets aangepast worden:thumbup

-De nieuwe veerschotel voor de astra station(die weer opgebouwd word) is ook binnen dus die kan er vant weekend opgelast worden, dan kan ie rollend gemaakt worden:thumbup

-Verders heb ik een hele onderhoudslijst gemaakt voor me witte circuit kadett wat ik er deze maand allemaal aan ga doen:cool:, halve kooi erin/ extra geschakelde fan erop/ de wagen weer netjes makenking:king:, heeft ie wel verdient na vrijrijden hahaha,, en nogmaals met dit onderstel rijd ie WERELDS!!!!

dat was het weer.

Groeten nick

Hoi allemaal, hierbij weer wat foto's wat we weer uitgevoerd hebbenking:..

-Effe een stuk wezen rijden met de 2000:wub rijd toppie

180920104010.jpg

180920104009.jpg

180920104011.jpg

-Er zijn nog verschillende dingen aan de corsa gedaan voor t vrije rijden, nieuwe gordels enz

130920103994.jpg

130920103996.jpg

130920103997.jpg

130920103998.jpg

-ook weer genoeg aan me circuit kadett gedaan, (ben nu met de extra koelvin bezig) extra foto's volgen.

130920103999.jpg

130920104001.jpg

130920104002.jpg

-De astra station staat ook weer op zn pootjes, de veerschotel links achter was bijna helemaal weggerot dus gelijk maar even vervangen:thumbup

170920104006.jpg

170920104004.jpg

-Even de nodige onderdelen van de c20xe afhalen:jerry

170920104005.jpg

-En bassie was weer vervelend dus moest in ze hoekie zitten!!:jerry

180920104013.jpg

Dat waren er weer een paar;).

Groeten nick

Ik had een vraagje he.. hoeveel pk hebben de meeste auto's die mee rijden het vrij rijden..

Kun je met een 2.0 8 klpperke lekker meekomen..?

origineel gepost door robiho

Ik had een vraagje he.. hoeveel pk hebben de meeste auto's die mee rijden het vrij rijden..

Heey ik rij zelf met een 2.0 8vking:king: gaat toppie tot zover,, komt vd winter wel een 2.0 16v in maar dan word er ook meer verandert aan de auto, de jongens bij ons ook de 1 rijd met ook een c20ne en de andere een 1.6 gsi in de zwarte corsa a, goed sturen is het halve werk:jerry

Groeten nick

Oke thnx.!

Wil zelf een circuitbak maken.. maarja wat is wijsheid met of zonder kenteken..?

Kan beide, met kenteken ken je er lekker heen rijden, doe ikzelf ook, als het niet meer kan ivm apk enz dan is een aanhanger wel handig.

mvg nick

origineel gepost door nl-tuning

Heey ik rij zelf met een 2.0 8vking:king: gaat toppie tot zover,, komt vd winter wel een 2.0 16v in maar dan word er ook meer verandert aan de auto, de jongens bij ons ook de 1 rijd met ook een c20ne en de andere een 1.6 gsi in de zwarte corsa a, goed sturen is het halve werk:jerry

Groeten nick

Precies :) Snel zijn is het behoud van vaart ;)

Ga je goed de bocht door, dan behoud je zoveel mogelijk van je vaart en ga je sneller het circuit rond :)

En daarom is ophanging ook zo belangrijk, en fatsoenlijk rubber om de velgen. ;) Liever een kleinere motor en een wagen die aan de weg plakt dan iets met een enorme motor die over de weg zwabbert.

Edit:

Dat doet me ook denken aan Vicky Henderson (van Fifth Gear) in een Corsa A C20XE tegen Jeremy Clarkson (van Top Gear) in een Rover V8.

Die dikke V8 had de grootste moeite om de Corsa bij te houden ondanks dat de V8 meer dan twee keer het vermogen van de Corsa had.

Uiteindelijk issie voorbij gekomen omdat er lange rechte stukken waren.

origineel gepost door JvV

Edit:

Dat doet me ook denken aan Vicky Henderson (van Fifth Gear) in een Corsa A C20XE tegen Jeremy Clarkson (van Top Gear) in een Rover V8.

Die dikke V8 had de grootste moeite om de Corsa bij te houden ondanks dat de V8 meer dan twee keer het vermogen van de Corsa had.

Uiteindelijk issie voorbij gekomen omdat er lange rechte stukken waren.

Filmpje ervan:

LOL@ Filmpje :cool:

Mooie foto's Nick ! :jerry:jerry:jerry

@bliksemssss ja toppie he hhahaha, ben nu een filmpje aan het uploaden van de vectra2000:wors:wors, leuk filmpje idd van de corsa tegen de rover, jammer dat ze m niet hield de laatste bocht.

Me extra koelvin op mijn circuit kadett is ook zo goed als klaar, zaterdag even een goede schakelaar met zekering halen, dan kan ik het geheel afwerken, hij zit er netjes op, wat gaas ervoor gemaakt dat er niets tegen/tussen kan komen tijdens racen e.d., als de bumper erop zit zie je hem niet eensking::jerry je hoort hem wel als ie aanstaat haha, dan weer verder aan de volgende klusjes.

Groeten Nick

Hierbij even een link naar t filmpje van de vec2000, een leuk filmpje, de auto waar het uit is gefilmpt is de corsa irmscher:thumbup

Groeten nick

Van het weekend stukje wezen rijden hier een paar foto's en filmpjes van de blauwe kadett.

Foto's

Filmpjes:

Dat was hem weer

Terug
Naar boven