• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

NL-TUNING TOPIC:

origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

die helm! wat een held! :thumbup

Wat gaat er gebeuren met de C20NE als er een C20XE in komt ?

origineel gepost door DD

Nu snel opbouwen, volgende week zaterdag is er volgens mij alweer vrij rijden. Wat was er trouwens met die Calibra? alleen een waterslang gescheurd of erger?

hiervan was alleen de waterslang gescheurd en wat ik van de eigenaar gehoord heb is het daarbij gebleven.

grtz bjorn

origineel gepost door dudie-c20ne

origineel gepost door DD

Nu snel opbouwen, volgende week zaterdag is er volgens mij alweer vrij rijden. Wat was er trouwens met die Calibra? alleen een waterslang gescheurd of erger?

hiervan was alleen de waterslang gescheurd en wat ik van de eigenaar gehoord heb is het daarbij gebleven.

grtz bjorn

Klopt, slang die naar de kachel loopt was gescheurt vlak voordat ie aan het blok zit, dus stukkie inkorten en bijvullen en we konden weer verder gelukkig.

Er scheen best wel wat rook af te komen, hoewel ik het eerst niet in de gaten had totdat ik een marshall langs de baan naar z'n hokkie zag rennen en met de zwarte vlag begon te zwaaien :jerry

De calibra gaat niet meer het circuit op, omdat ik ook bezig ben met een 2 liter corsa die voor die doeleinden gebruikt gaat worden. Zo blijft de V6 ook wat netter.

@ Nick, stoere foto's inderdaad stiggie :agent

@ freek, ik dacht dat je daarna overging naar een 16v turbo? :)

Groetjes,

Tom

Gister weer t 1 en ander gedaan, me achterste ramen(3stuks) zijn er allemaal uit, de voorste 2 ramen ga ik vandaag doen incl raammechanisme enz, nu die toch binnenstaat gelijk alles goed:thumbup, dan kan die na de plaatwerker, en kan ik m erna doorlassen en polycarbonaat ramen erin fixen:D

De achteras ga ik ook vervangen voor 1 met schijven en meerdere torsie-stangen.

Groeten

Weer even een update tussendoorking:

Alle ramen zijn er nu uit, en heb al wat dingen uit zitten tekenen wat ik weg ga halen uit de deuren, datgeen word afgedekt met een dunne plaat zwart plastic

051120104220.jpg

051120104221.jpg

061120104236.jpg

061120104248.jpg

Nu alle kitresten weghalen, en die gedeeltes even van nieuwe lak voorzien ivm de krasjes die je daar krijgt met de ramen eruit halen.

De kofferklep sluiting klopt niet helemaal meer:hmmz :P

061120104238.jpg

aai:swear

061120104247-1.jpg

al met al we zijn druk in de weer om m zo snel mogelijk weer ready to run te maken, motor staat klaar, als ie terug is vd schade herstel+trekbank dan ga ik m helemaal doorlassen enz toch weer wat extra:jerry

Ook ben ik vandaag bij n ''waarschijnlijk'' nieuw lid vd familie wezen kijken, heeft te maken met t circuit rijden enz, de rest blijft n ''grote'' verrassing:P:P:P

Groeten nick

ziet er goed uit, alleen die schade natuurlijk niet :P maare wat doe je met de rubbers van de achterste zijraampjes, zijn die nog heel ?

@glenn 1 is nog in redelijke staat , de andere kwam er niet heel uit die zat vast in de kit, dus die ligt in de prullebak:P.

Verders de vec2000 vandaag weer f uitgelaten:P, en weinig gehobbyt,

Groeten nick

We zijn dit weekend weer druk geweest met de audio van de station en het is klaar nu dus dat is ook weer mooi afgerond.

Hier een paar foto's

We hebben ook nog een vloermat gemaakt zodat de netjes de stof netjes blijft.

Tot slot nog 2 filmpjes van de corsa op het circuit zandvoort

1e filmpje rij ik 2e rijd alex

leuke filmpjes , het was wel erg glad zag ik wel. misschien als het weer zo glad is dat ik dan wel een keer mee rijd met me manta.

maar die calibra so die rookte wel zeg. wel balen zeg van die waterslang. voor de rest toch geen schade aan het blok?

ik vind dat geen sukkel hoor , dat is gewoon pech hebben.

origineel gepost door Lukko

leuke filmpjes , het was wel erg glad zag ik wel. misschien als het weer zo glad is dat ik dan wel een keer mee rijd met me manta.

maar die calibra so die rookte wel zeg. wel balen zeg van die waterslang. voor de rest toch geen schade aan het blok?

ik vind dat geen sukkel hoor , dat is gewoon pech hebben.

Ja was idd heel glad. aankomende zaterdag ken je mee;)

Bij de cali kwam de koelvloeistof op de heette uitlaat, toen die t in de gaten had ging ie gelijk de baan af om hem te repareren, stukje ingekort en er weer op gezet:thumbup

Groeten nick

origineel gepost door nl-tuning

sukkel??? das een calibra:sleeping, van tom

Gebarsten koelslang..

haha jah dat hoor je iemand uit de corsa zeggen Alex of Sebastiaan denk ik ? :jerry op 1min 43 ongeveer :P

Maar ok een cali dus :) hij gaat wel goed hard.

Ik vind het ook geen sukkel hoor :P maar vond het nogal grappig/droog klinken :)

Terug
Naar boven