• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nog een rekord er bij

Hey :thumb

ben je nog verder gekomen met de rekord?

Ben zelf aan het passen met de remmerij van voren....astra gsi klauwen gaan niet passen helaas.

Zal dus wat anders moeten verzinnen.

Komt jou combinatie nergens tegen aan met insturen? Want dan neem ik ook de volvo klauwtjes, dat zijn die 4pots dingen toch?

Ik had al die mooie dikke remschijven van Sniksnak liggen om te passen....Dat past perfect op de naaf. maar helaas passen de gsi klauwen dus niet.

Heb weer een paar foto's van de vorderingen.

De tunnelbak is klaar en heb een middenconsole van een manta dat mooi past.

De aandrijfas is ook klaar.

Ik ben nu bezig om de koppelingscilinder werkend te krijgen. :hmmz

De motor en bak ligt nu helemaal naar mijn zin in de auto en heb gelijk de tunnelbak aan de onderkant getactyleerd.

Hey :thumb

ben je nog verder gekomen met de rekord?

Ben zelf aan het passen met de remmerij van voren....astra gsi klauwen gaan niet passen helaas.

Zal dus wat anders moeten verzinnen.

Komt jou combinatie nergens tegen aan met insturen? Want dan neem ik ook de volvo klauwtjes, dat zijn die 4pots dingen toch?

Ik had al die mooie dikke remschijven van Sniksnak liggen om te passen....Dat past perfect op de naaf. maar helaas passen de gsi klauwen dus niet.

peter777: Had van tevoren goed gemeten en dacht uiteindelijk "wie niet waagt,wie niet wint" en het is gelukkig goed gekomen.

Fearless: Zal van de week de remklauwen even monteren en foto's maken,zover ik toen(tijdje geleden alweer)gezien heb kwamen ze nergens tegen aan.

Super :thumbup

Als dat nou goed gaat, doe ik het zelfde alleen dan met prelude schijven of geventileerde landrovers, die zijn dikker maar groter dus misschien laten afdraaien.

peter777: Had van tevoren goed gemeten en dacht uiteindelijk "wie niet waagt,wie niet wint" en het is gelukkig goed gekomen.

Fearless: Zal van de week de remklauwen even monteren en foto's maken,zover ik toen(tijdje geleden alweer)gezien heb kwamen ze nergens tegen aan.

Ik ben al een beetje aan het nadenken geweest over het inlaatspruitstuk en heb alvast dit gemaakt.

En ik heb de gastank verplaatst tegen de achterbank want hij stond midden in de kofferbak.

Nu kan de benzinetank eruit gehaald worden.

Ik heb inmiddels brandstofleiding (koperleiding) gehaald zodat ik het benzinegedeelte kan voltooien.

Brandstofpomp heb ik van een manta gsi.

Super :thumbup

Als dat nou goed gaat, doe ik het zelfde alleen dan met prelude schijven of geventileerde landrovers, die zijn dikker maar groter dus misschien laten afdraaien.

Wie verzint het om die tank midden in de koffer te zetten? Dan ben je al je ruimte kwijt. Zo als je hem nu gezet hebt is het mooiste. Ruimte zat zo.

Zeer benieuwd naar de komende updates :thumbup

Ik ben al een beetje aan het nadenken geweest over het inlaatspruitstuk en heb alvast dit gemaakt.

En ik heb de gastank verplaatst tegen de achterbank want hij stond midden in de kofferbak.

Nu kan de benzinetank eruit gehaald worden.

Ik heb inmiddels brandstofleiding (koperleiding) gehaald zodat ik het benzinegedeelte kan voltooien.

Brandstofpomp heb ik van een manta gsi.

Degene die dat verzonnen heeft die snapt het niet :thumbdown

Hij past er precies tussen met de hoogte,hou 3cm over. :D

Wie verzint het om die tank midden in de koffer te zetten? Dan ben je al je ruimte kwijt. Zo als je hem nu gezet hebt is het mooiste. Ruimte zat zo.

Zeer benieuwd naar de komende updates :thumbup

Ben weer even lekker aan de hobby geweest.

Het inlaatspruitstuk heb ik afgelast.

Daarnaast heb ik ook de benzinetank aangepast.

Eerst heb ik een bakje gemaakt met 2 aansluitingen.

Heb aan de onderkant de tank een stuk blank gemaakt en een groot gat geboord.

En daarna het bakje onder de tank gelast en daarna afgeperst en gelukkig is hij dicht.

Van de week maar weer eens op zijn plek terugleggen en de brandstofleidingen naar voor leggen.

Heb ook maar besloten om de radiateur in de frontbalk te monteren i.v.m het inlaattraject.

Degene die dat verzonnen heeft die snapt het niet :thumbdown

Hij past er precies tussen met de hoogte,hou 3cm over. :D

Ik ga je tank namaken :jerry

Ziet er beter uit dan zoals ik het zelf wou maken.

Radiateur onder de slotplaat is ook veel mooier, zie je wat meer van de motor :wub

Ben weer even lekker aan de hobby geweest.

Het inlaatspruitstuk heb ik afgelast.

Daarnaast heb ik ook de benzinetank aangepast.

Eerst heb ik een bakje gemaakt met 2 aansluitingen.

Heb aan de onderkant de tank een stuk blank gemaakt en een groot gat geboord.

En daarna het bakje onder de tank gelast en daarna afgeperst en gelukkig is hij dicht.

Van de week maar weer eens op zijn plek terugleggen en de brandstofleidingen naar voor leggen.

Heb ook maar besloten om de radiateur in de frontbalk te monteren i.v.m het inlaattraject.

Ik heb de tank weer teruggeplaatst en heb bijna de brandstofleidingen liggen.

De brandstofpomp ligt ook klaar om gemonteerd te worden.

Ik wil hem deze week eigenlijk wel een keer starten.

Ik ga je tank namaken :jerry

Ziet er beter uit dan zoals ik het zelf wou maken.

Radiateur onder de slotplaat is ook veel mooier, zie je wat meer van de motor :wub

Terug
Naar boven