• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nokkenas Diblas 262º monteren

De link van de gasklep komt van Facebook member, die wordt weer verwijderd binnen de korste keren als ik hem plaats.

Dus waar dat grote gat zit dat word 4 mm opgeboord dan? En dan moet r ook een 4 mm grotere gasklep gemaakt worden?

Ga voor een 200 cells kat, dan hoef je bij de apk niets veranderen. Qua vermogen scheeld het volgens mij niet. En anders op Google zoeken!

Oke dankje voor de info ! Zal toch nog wel even duren hoor voordat alles gemonteerd zit...ga tzt spulletjes verzamele/gasklep late vergrote,hou jullie op de hoogte!

Met die 262 graden nokkenassen kwam er uiteindelijk 175pk uit me x16xe (met nog veel meer Dbilas spullen erop).

Dingen rijden prima ook gewoon in stadsverkeer en lopen ook netjes stationair.

Je moet toch bijna 1100 toeren draaien om hem netjes stationair te laten lopen met 262 graden nokken. Op de 700 800 rpm loopt die gewoon niet netjes.

@Corsa_GSi wrote:Met die 262 graden nokkenassen kwam er uiteindelijk 175pk uit me x16xe (met nog veel meer Dbilas spullen erop).

wat voor meer spulletjes zaten er bij jou op dan?

we zullen het wel zien hoe dat ie het gaat doen dan,tegen de zomer weten we hoe dat hij erop loopt en wat ik (de tuner) er uiteindelijk uitgeperst krijg

@ivartje wrote:@Corsa_GSi wrote:Met die 262 graden nokkenassen kwam er uiteindelijk 175pk uit me x16xe (met nog veel meer Dbilas spullen erop).

wat voor meer spulletjes zaten er bij jou op dan?

Pff hele waslijst:

Dbilas Throttlebodies

Dbilas Flowmaster + Flowpipe

Dbilas 262 Graden nokkenassen

Supersprintspaghetti

Botter Groep A uitlaat vanaf spaghetti zonder kat

Brandstofdrukinstelbaar

Dbilas chip op maat gemaakt

Paar jaar met deze setup als daily gebruikt en in Rotterdam Centrum veel rond gereden.

Btw kwa verbruik moet t niet uitmaken toch lijkt me? Zolang je rustig rijd moet hij net zoveel 'zuipe' toch? Hoop t eigk niet want alleen binnendoor rijd ik nu maar 350 km op +-40 ltr benzine ala €1,50

Hmm ja tussen 1 op 9 en 1 op 11 moet haalbaar zijn, wel bij normaal gebruik.

Als ik beetje ging planken dan rij je zo 1 op 6 :jerry

btw heeft een groep N uitlaat nut ? bij deze setup? of praat je dan maar over een nihil verschil? t.o.v orgineel?

Ik zou het niet doen, net als de nokas tandwielen. Als je de nokken heb geplaatst, laat een chip op maat schrijven door de chipper van Mantzel of Dbilas.

Ik heb iets scherpere nokken,

Flowtec inlaatspruitstuk,

Had dbilas flowmaster, maar maakte geen verschil met orgineel, behalve het koppel zakte onderin.

Supersprint spagettie

Group N uitlaat (had group A koste ook aanzielijk koppel en kwa pk's blijft het gelijk).

En chip op maat, zowel door dbilas, tuningfactory en UT laten schrijven. Beste was uiteindelijk tuningfactory. Zon 154pktjes.

Terug
Naar boven