Ik weet niet wat er nog meer voor een normen zijn hoor???
maar beroeps matig heb ik via Shell div cursussen moeten doen aan gaande smeer olie ,en vetten
je heb diverse gradatie,s waarvan een G5 norm olie het hoogste in kwaliteid is .
laat nou de Aldi ,Lidl en de Action olie alle uit duisland komen en over de G4 norm beschikken dus die 4 liter van de action is zo slecht nog niet voor die €7 als ik bij mijn automateriaal leverantier de eigen merk olie koop is deze voor zien van de zelfde norm echter €24 per 4 liter bruto..maar nieuwe voor delige olie is altijd beter als afgetapte meuk die je ??zeeft .
was vande week bij de vak garage voor keurigen en raad eens daar staat de olie van de automat handel in 60 liter verpakking 10w 40 half syntheet is trouwens de enige olie die hij heeft gaat dus overal in let op hij berekend €8 per liter door.dan zou die olie in eens goed zijn want hij is aan de prijs ???????????
en als je gemiddeld rijd zo,n 10.000km per jaar en elk jaar gewoon ververst met deze olie is er niks maar dan ook niks mis mee.
en zeker de 5w 40 Action vol syntheet is een beste olie neem dat maar van mij aan zit zelfs VAG aan bevelingen op van de VW groep.
staat helaas geen Castrol of andere merknaam op die je dik betaald,,nog een voorbeeld
remblokken bij de dealer BMW onbetaal baar met wit BMW logo(merk remblokken ATE) de ATE blokken zonder dat witte stempel kosten nog niet de helft wat monteer je dan als BMW rijder ,,,,, juist die dure die zijn pas goed

ook op latere leeftijd gaan ze wel voor onderhoud naar de beun ?? ,let op BMW maakt zelf echt geen remblokken hoor.
zo is het met vele olie soorten ook Kroon olie is er ook een alternatief maar bere goed,is wat je maar wilt hoor .
Bert