• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olie verversen

harryastra

Post weleens wat
Als het weer iets aangenamer wordt wil ik mijn olie gaan verversen van mijn corsa B x12xe.

Dit is de eerste keer dat ik het zelf doe en heb een aantal vragen:

Welke olie moet in het blok: staat op de site van kroon oil dat er 0w40 of 5w40 in moet, maar moet dit vol of halfsynthetish zijn? Ook staat er dat er 3.5 liter in het blok gaat en 0.5 liter in het filter, moet er nu 3.5 of 4 liter in?

Heb een draaimomentsleutel en vroeg me af met hoeveel nm ik de carterplug aan moet draaien? Of is het gewoon vast is vast?

m.v.g

Harryastra

Carterplug: Vast is vast. Vergeet niet dat er liefst een nieuw ringetje op moet.

Olie soort is in de regel 10W40. Mocht je auto niet lekker willen starten in de winter, dan kan je 5W40 pakken omdat dat bij koud beter vloeibaar is.

Vullen kan je gewoon doen door een 5L jerrycan er van te kopen en dan te vullen. Eerst 3 liter er in, half uurtje laten staan en dan checken met de pijlstok. Waarschijnlijk staat hij dan bij het onderste streepje, en dan vul je bij tot het nivo goed is.

Carterplug: Vast is vast. Vergeet niet dat er liefst een nieuw ringetje op moet.

Olie soort is in de regel 10W40. Mocht je auto niet lekker willen starten in de winter, dan kan je 5W40 pakken omdat dat bij koud beter vloeibaar is.

Vullen kan je gewoon doen door een 5L jerrycan er van te kopen en dan te vullen. Eerst 3 liter er in, half uurtje laten staan en dan checken met de pijlstok. Waarschijnlijk staat hij dan bij het onderste streepje, en dan vul je bij tot het nivo goed is.

Oke, bedankt voor de info mcKaamos!

Ga denk ik toch voor de 5w40, aangezien mijn motor niet lekker loopt in de winter. Maar moet dit vol of half synthetisch zijn of maakt dat niets uit?

Wist dat er een nieuwe pakking tussen moest, kan ik deze net zoals het oliefilter gewoon bestellen op kenteken?

m.v.g.

Harryastra

Oke, bedankt voor de info mcKaamos!

Ga denk ik toch voor de 5w40, aangezien mijn motor niet lekker loopt in de winter. Maar moet dit vol of half synthetisch zijn of maakt dat niets uit?

Wist dat er een nieuwe pakking tussen moest, kan ik deze net zoals het oliefilter gewoon bestellen op kenteken?

m.v.g.

Harryastra

Zit de pakking niet bij het oliefilter meegeleverd? McKaamos bedoelt dat het ringetje van de aftap plug ook vervangen moet worden.

Zit de pakking niet bij het oliefilter meegeleverd? McKaamos bedoelt dat het ringetje van de aftap plug ook vervangen moet worden.

Ja, dat is gewoon te bestellen bij de dealer, automaterialenzaak, etc.

Als het goed is heb je er nu ook een pakking tussen zitten iig.

Half of vol is niet zo interessant, zolang je maar geen oliesoorten mixt.

Ja, dat is gewoon te bestellen bij de dealer, automaterialenzaak, etc.

Als het goed is heb je er nu ook een pakking tussen zitten iig.

Half of vol is niet zo interessant, zolang je maar geen oliesoorten mixt.

[rquote=1857187&tid=141745&author=Aad Pilsch]Zit de pakking niet bij het oliefilter meegeleverd? McKaamos bedoelt dat het ringetje van de aftap plug ook vervangen moet worden.[/rquote]

Bedankt voor je bijdrage,

maar had het idd over het ringetje(pakking) van de carterplug. Mijn vraag was of ik deze net als het oliefilter kan bestellen op het kenteken.

[rquote=1857187&tid=141745&author=Aad Pilsch]Zit de pakking niet bij het oliefilter meegeleverd? McKaamos bedoelt dat het ringetje van de aftap plug ook vervangen moet worden.[/rquote]

Bedankt voor je bijdrage,

maar had het idd over het ringetje(pakking) van de carterplug. Mijn vraag was of ik deze net als het oliefilter kan bestellen op het kenteken.

Okee, bedankt. Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten met het filter monteren? Heb een intern filter, dus niet een met een eigen schroefdraad.

Okee, bedankt. Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten met het filter monteren? Heb een intern filter, dus niet een met een eigen schroefdraad.

dit is zon kettingmotortje?

Doe maar 10w40 ja, die andere is dunner en dan rammelt de ketting sneller bij koude start.

Terug
Naar boven