• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olieverbruik Astra 1.6 2005 HELP

Hoi wim dat bedoelde ik eigenlijk ook.

Mijn eigen uitlaat (z1.6xep) is ook schoon als je daar met je vinger door heen gaat dan lijkt het net of je wat stof aan je vingers heb.

Afgelopen zomer ben ik naar zuid_frankrijk geweest dik 3000km alles bij elkaar gereden en toen was de uitlaat bij thuiskomst dus echt brandschoon je zou zo je witte zakdoek er doorheen kunnen halen zonder dat hij vies zou worden.

Maar als je uitlaat net zo zwart is als van een diesel dan is het niet goed bedoelde ik.

Een vriend van mij had laats zijn motorblok stuk en die verbruikte ongeveer 1liter op 1000km en daar was de uitlaat en zelfs de achterklep gewoon vettig van, en dan is het dus goed mis!

Ik heb de achterdeuren van de combo vrij schoon gevonden tov het olieverbruik.

Ik heb ook met de combo lange ritten gemaakt, en zelfs dan was de kofferklep nog gewoon schoon, en dat met een olieverbruik van 1 liter op 1000 a 1500km, de uitlaat zat vrij dicht op de achterbumper, en zelfs die werd niet zwart.

Willem

Ik heb de achterdeuren van de combo vrij schoon gevonden tov het olieverbruik.

Ik heb ook met de combo lange ritten gemaakt, en zelfs dan was de kofferklep nog gewoon schoon, en dat met een olieverbruik van 1 liter op 1000 a 1500km, de uitlaat zat vrij dicht op de achterbumper, en zelfs die werd niet zwart.

Willem

Mijn zafira, Z18XE is ook zo'n oliezuiper, met 10w40 olie erin moest ik er elke tankbeurt een halve liter olie bijgooien, dat is dus 1 liter op nog geen 1200km. Mijn uitlaat was van binnen ook pikzwart.

Nou heb ik een goede band met mijn onafhankelijke garage en die had een ideetje, dikkere olie, 15w40 er in en dan een potje met nosmoke, dik gel achtig goedje, en volgens mij doet dit echt wonderen. Ik rij nu al weer zo'n 2000km zonder olie te hebben bij hoeven te vullen en heb het idee dat de motor rustiger loopt en ook nog zuiniger is.

Dus, haal voor die 7 euro nog wat een flesje nosmoke en kijk eens of dit helpt.

Mijn zafira, Z18XE is ook zo'n oliezuiper, met 10w40 olie erin moest ik er elke tankbeurt een halve liter olie bijgooien, dat is dus 1 liter op nog geen 1200km. Mijn uitlaat was van binnen ook pikzwart.

Nou heb ik een goede band met mijn onafhankelijke garage en die had een ideetje, dikkere olie, 15w40 er in en dan een potje met nosmoke, dik gel achtig goedje, en volgens mij doet dit echt wonderen. Ik rij nu al weer zo'n 2000km zonder olie te hebben bij hoeven te vullen en heb het idee dat de motor rustiger loopt en ook nog zuiniger is.

Dus, haal voor die 7 euro nog wat een flesje nosmoke en kijk eens of dit helpt.

Ik weet niet of 15w40 wel zo verstandig is om in een z1.6xep motor te gebruiken?

Heb net nog ff gekeken en in mijn astra zit shell helix synthetisch 5w40 in dit is wat ze me bij de opel hebben voorgeschreven.

Is 15w40 niet veel ste dik bij een koude start dan?

lijkt mij het beste om de voorgeschreven olie te gebruiken en het olie gebruik dan maar op de koop toe te nemen.

Uit eindelijk zal een motor door olie gebruik zelf niet kapot lopen maar door het probleem wat het olie verbruik heeft veroorzaak maar met een beetje mazzel kan dit nog heel lang duren.

Het kost je alleen wat extra olie tussen de beurten in.

Ik weet niet of 15w40 wel zo verstandig is om in een z1.6xep motor te gebruiken?

Heb net nog ff gekeken en in mijn astra zit shell helix synthetisch 5w40 in dit is wat ze me bij de opel hebben voorgeschreven.

Is 15w40 niet veel ste dik bij een koude start dan?

lijkt mij het beste om de voorgeschreven olie te gebruiken en het olie gebruik dan maar op de koop toe te nemen.

Uit eindelijk zal een motor door olie gebruik zelf niet kapot lopen maar door het probleem wat het olie verbruik heeft veroorzaak maar met een beetje mazzel kan dit nog heel lang duren.

Het kost je alleen wat extra olie tussen de beurten in.

ja ik heb al gekeken, maar nog niet iets naar me zin gezien. Ik ben zelf ook heel benieuwd wat ie dan te bieden heeft. Het zal me uiteindelijk toch wel geld kosten. Ik zal nog is contact opnemen met hem omtrent eventueel een ruilmotor. Kan iemand mij vertellen wat dit precies inhoud een ruilmotor? En om welk bedrag het dan ongeveer gaat? En zijn de problemen daarmee zeker weg?

En over het flesje nosmoke? Kan dit gewoon bij de olie worden gegooid?

ja ik heb al gekeken, maar nog niet iets naar me zin gezien. Ik ben zelf ook heel benieuwd wat ie dan te bieden heeft. Het zal me uiteindelijk toch wel geld kosten. Ik zal nog is contact opnemen met hem omtrent eventueel een ruilmotor. Kan iemand mij vertellen wat dit precies inhoud een ruilmotor? En om welk bedrag het dan ongeveer gaat? En zijn de problemen daarmee zeker weg?

En over het flesje nosmoke? Kan dit gewoon bij de olie worden gegooid?

Terug
Naar boven