• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olympia Rekord 1955

Jammer dat er niet ook nieuwe trommels leverbaar zijn aan de voorkant maarja schijven is ook geen straf, achteras ziet er netjes uit :thumb

Er zullen wel mensen zijn die zeggen, waarom houd je het niet origineel. Nou ik heb de origineel trommels en ankerplaten nog bewaard.

De ankerplaat van de rechterkant is dermate rot dat die vervangen moest worden en remmen was niet echt naar mijn zin dus ik heb het gedemonteerd en aan de voorzijde schijven gemonteerd:

Achter blijft origneel, enkel heb ik daar nu nieuwe voering en remcilinders voor liggen.

Kon je achter ook grotere remcilinder plaatsen? zoals ze dat met rekord 2.2 remcilindertjes doen?

Scheelt ook weer wat in remkracht :thumbup

De klauwen die ik voor heb gebruikt zitten ook op manta's en kadett c tjes achter heb ik nu ook remcylinders van de manta gebruikt. Zijn goedkoper dan de orginele en beter verkrijgbaar. Bladveren weer aan de as gemonteerd:

Morgen remleidingen ankerplaten en steekassen weer monteren.

Had het gezien, haha maar mn orginele velgen moeten nog passen he en das nu al krap.

En dan moet ik mn naven ook veranderen.

In iedergeval gelukt, nu beide gemonteerd, met dank aan Vinci (heeft me op het goede spoor gezet tijdens zoeken naar lagers).

Even kwa montage ook een andere manier gedaan. Maar dit keer op een andere manier.

As gewoon op kamertemperatuur, wiellager met een buis welke precies tegen de binnenste ring komt erop getikt ging prima, twee zachte tikjes en goed ingevet.

Daarna krimpring in de oven op 250 graden. zie resultaat:

Terug
Naar boven