• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)

hoezo in en uitlaat gebeuren??

en et waarde met een b manta as en 15 inc velgen zal je toch rond de et 49 moeten zitten

maar ik rijd achter van de zomer met 7j13 inc et20 en 175 50 banden en dat staat er onder alsof je met 8j rijd

hahaah

ken net

Ik dacht dat bij sommige motorombouwprojecten een uitlaat of inlaatspruitstuk van een andere motor werd gebruikt. En dan deze soms aangepast moest worden. Maar verder weet ik hier dus ook nog niks van.

ja ze bouwen er injectie op en dan heb je een ander inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk van een manta

en dan een sportuitlaat van een c kadett 2,0e

als je een voortrein van kadett 1600 gebruikt niet, en gewoon alu motorsteunen van een cih pakken.

origineel gepost door Djean

als je een 2.0s blok in wilt bouwen moet je dan ook de motor steunen aanpassen?

motorsteun rubbers en alu steunen van een omega gaat ook nog net:D

klopt, ik heb ze er ook opzitten, worden de rubbers alleen iets meer uitgerekt omdat 1 steun iets korter is dan de ander.

Hej Pipo, bedankt voor je velgenverhaaltje. Maar jouw verhaal is voor één specifiek geval. Ik kan er niet echt een algemeen verhaaltje van maken over de standaar ET waarde, hoeveel hiervan afgeweken mag worden als dit al mag. En hoe je een bredere as moet compenseren met de ET waarde (hogere ET waarde dan normaal dacht ik, maar hoeveel ?).

En het in en uitlaat gebeuren. Van welke manta motor komt het gebeuren dan af?

En dan nog een vraag, ik ben een site op aan het zetten met ook deze informatie erin. Maar nu heb ik een vertaalprobleempje, weet iemand wat een sicherheitslenkrad is. Letterlijk vertalen geeft veiligheidsstuur, maar wat houdt dit precies in? En het woord Seitenbemalung ken ik helemaal niet.

Alvast bedankt :D

origineel gepost door FredjeP

Hej Pipo, bedankt voor je velgenverhaaltje. Maar jouw verhaal is voor één specifiek geval. Ik kan er niet echt een algemeen verhaaltje van maken over de standaar ET waarde, hoeveel hiervan afgeweken mag worden als dit al mag. En hoe je een bredere as moet compenseren met de ET waarde (hogere ET waarde dan normaal dacht ik, maar hoeveel ?).

En het in en uitlaat gebeuren. Van welke manta motor komt het gebeuren dan af?

En dan nog een vraag, ik ben een site op aan het zetten met ook deze informatie erin. Maar nu heb ik een vertaalprobleempje, weet iemand wat een sicherheitslenkrad is. Letterlijk vertalen geeft veiligheidsstuur, maar wat houdt dit precies in? En het woord Seitenbemalung ken ik helemaal niet.

Alvast bedankt :D

Seitenbemalung

is beschildering aan de zijkant maar wat dat met ombouw e maken heeft haahha

:hmmz

om naar heel lage et waardes te gaan schijnt slecht te zijn voor de wiellagers.

uitlaat dient gewoon van een 1600 c kadett te zijn anders past het niet.of je moet een manta uitlaat met veel geduld verbouwen. of een sportpijp kopen

Haha, nee het heeft niks met de ombouw te maken, maar ik was bezig met wat algemene informatie over de modellen. Dit kwam voor in een stukje over de SR uitvoering, dus ik begrijp het nu. Bedankt.

Haha, nee het heeft niks met de ombouw te maken, maar ik was bezig met wat algemene informatie over de modellen. Dit kwam voor in een stukje over de SR uitvoering, dus ik begrijp het nu. Bedankt.

oo dan is dat over de strepen op de flanken

Wat ik me nu nog afvraag, zijn er ook voortreinen (of voorassen) van andere opels die op de kadett passen?

kun je kort op zijn.

nee

alleen kadett c.

mocht je draagarmen hebben van een 1600 of hoger kun je wel fusestukken nemen van een manta die zijn het zelfde alleen dan voor dikke fusekogels

Bestaat er dus geen andere manier dan een 1600+ as aan te schaffen? Of kan de 1200 as ook verstevigd worden?

je kunt een verstevigingset kopen gelijk aan de gte maar dan blijf je nog met dunne fusekogels zitten.

nou zie ik daar geen probleem in zolang je er niet met een 2,0 16v turbo gaat rijden en dan op sliks en op het circuit.

heb nog nooit gezien dat er een 1,2 fusekogel afbrak door alleen door de bocht te gaan.wel dat het wiel omklapje doordat de draagarm afgescheurt was door rottigheid

hallo allemaal

ik ben zelf vanplan om in miijn kadettje een 2.0 16 v in te bouwen,

ik ben nu eerst een hoop onderdelen aan het zoeken,

nu moet ik nog een carterpan hebben

ik heb er nu 1tje gevonden van een record 2.0s cih

gaat dit passen op een c2.0xe?

met vriendelijke groet tom

origineel gepost door tombo

hallo allemaal

ik ben zelf vanplan om in miijn kadettje een 2.0 16 v in te bouwen,

ik ben nu eerst een hoop onderdelen aan het zoeken,

nu moet ik nog een carterpan hebben

ik heb er nu 1tje gevonden van een record 2.0s cih

gaat dit passen op een c2.0xe?

met vriendelijke groet tom

nee gaat nie lukken is een heel andere motor en de bult zit op de verkeerde plek.

je moet en manta 1800 s pan hebben of de orginele pan een beetje aanpassen

nu heb ik mn 2.0S klaar liggen met getrag 240.

maar is welke tussenas kan ik het beste pakken in in te korten?

heb een 1.2 achteras er onder zitten.

origineel gepost door Ted-Jan

nu heb ik mn 2.0S klaar liggen met getrag 240.

maar is welke tussenas kan ik het beste pakken in in te korten?

heb een 1.2 achteras er onder zitten.

pak maar alvast een andere achteras deze zul je met een betje spelen wel stuk trekken.:vertag

maar het zal dan de achterkant van een 1200 aandrijfas worden en de voorkant van een automaat 16 19 of 2,0

Terug
Naar boven