• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)

jup, benzinepomp geval in de kofferbakmaken.

Had laatst een discussie, kun je de retourleiding ook op de ontluchting van de vulopening aansluiten? volgens mij niet of wel?

kan wel maar is zo ja goedkoop.en eigenlijk moet je ook een dikkere aanvoer hebben.dus beter en dikke aanvoer er in maken en de retour op de oude aanvoer

20E is kop lager meer comp, andere nok en kan , kan andere zuigers hebben, helemaal vlak met 2 uitsparingen.

E blok opbouw dieselplaat van Omega 2.3D van gietijzer met stalen kogel nemen.Snelle nok ENEM, uitlaat spruitstuk injektie GEEN voorverwarming, geen contact in en uitlaat.

Kleppen in de kop groter.Afstelling onsteking anders, geen brandstof pomp op blok,zoek onstekingsstok 2,0s rekord 1985 of 2.2 E met electronische ontsteking, tenminste geen punten meer!!

Ok dus zit er toch nog flink wat verschil tussen de 2.0S en 2.0E. levert het dan nog wel iets op als je alleen het injectiesysteem van de E op de S monteert?

weet iemand of remklauwen van een A corsa gsi hetzelfde zijn als van een rekord of iets?

passen deze remklauwen op mn C kadett? of makkelijk pas te maken?

anders moet ik zelf kijken en heb de auto gestald dus is op dit moment erg lastig voor mij.

bedankt voor jullie hulp

nee

Zoek de klauwen van een Corsa B/ Tigra A met geventileerde schijven,

Geventileerde 2,2 schijven van een Opel Rekord erop en je bent er!!!:thumbup

Ik heb op mij kadett c de 2.2 geventileerde schijven zitten

momenteel met de brede remzadels van opel.

Nu vraag ik mij af of er toch geen echte race remklauwen

passen op de originele gaten in de wiel naaf?

Ik zou liever over gaan naar 4 pots klauwen maar lichte

en ik vermoed dat de volvo 240 klauwen niet zo licht uitvallen.

Iemand ervaring met andere klauwen compititie materiaal?

Ik zag al in het verleden dat ze remklauwsetten verkochten voor bvb de astra gsi, als er klauwen kunnen gemonteerd worden van een ander model opel dan moeten toch die

race setten ook passen niet?

Ik heb laatst mijn c city omgebouwd naar een c20xe.

Daarbij heb ik remmen gebruikt van een kadett e gsi. Ik heb nu schijven via MP gekocht van ene Barry. Dit zijn aangepaste geventileerd schijven van 260mm doorsnede en 25 dik.

Dit is toch al weer een stapje groter dan de rekord remmen en ik moet zeggen dat het goed remt. Maar of het geschikt is voor competetie, durf ik niet te zeggen.

Ik heb nu een 1.2 automaat....

Met een 2liter 16v met zon apparte bak er achter past dat dus prima?

T spul is allemaal zo machtig duur...dus toch maar de c20xe in de corsa...al lijkt het me ook wel leuk in de kadett:hmmz

De kadett e gsi remmen heb ik ook nog liggen zijn

groter dan de rekord maar die hebben dan maar één

zuiger weer.

Natuurlijk als de remkleuwen van de kad-e passen zal er wel een race klauwset bestaan die past icm speciale schijven

zoals bij jou

Hi-spec ziet er niet slecht uit

Heb jij ervaring of weet je de referentie dewelke

passen voor kadett-c

Ik zie kadett niet meer staan op de site

maatje van mij had in zijn sedan 1.2 gewoon een 2.0i seh uit een omega a erin gelegd niets aangepast alleen de remmen ging goed op zich waarom dan zoveel veranderen

2L is toch wel een heel stuk zwaarder op de neus dan een 1200...

daarom is het toch ook wel wenselijk dat je je remmen wat beter maakt, en eigenlijk ook je vooras wat verstevigt, vooral naar een ohc blok lijkt het me achterlijk, je bent al zo veel geld kwijt voor een ohc ombouw dat het eigenlijk niet zo veel meer extra kost om die remmetjes ook meteen even in orde te maken

En voor de echte hobbyisten zijn er natuurlijk nog andere dingen die je pas kunt maken...;)

Mijn kadettje is opgebouwd met delen die ik veelal had liggen en heb aangepast om ze te kunnen gebruiken. Het is een echt allegaartje aan onderdelen geworden..:o

- Saab 2.3 16v turbo motor met enkele aanpassingen.

- Toyota Supra bak met Opel Omega 2.0 16v automaat koppelingshuis.

- Manta B achteras.

- Alfa 156 remmen voor, 284mm.

- audi schijven met vw klauwen achter.

- bmw 25,4 mm hoofdremcilinder.

- 15" met 195-50-15

- ingekorte mercedes veren.

- gele koni's van een Alfa 75.

Kadett-c sedan

20xe

getrag 240 manta 1.8s

cardan ascona autom.

achteras kadet 1.6 + sper manta

remmen voor record 2.2 schijven

remmen achter kadett E gsi

hoofdrem cilinder susuki swift gti

remdrukverdeler tilton

radiator kadett 1.2 + ventilator kadett e gsi

zelfbouw ontsteking megajolt zonder verdeler

dubbele carbu's + benzpomp mitsubitchi colt

4-1 risse + eigenbouw uitlaat

schroefkit Gazz schoks

rolkooi Heigo

Die alfa 156 remmen vooraan wat houd dit precies in?

dubbele zuigers of zo

ikzoek echt wel brute remkracht maar geen ingewikkelde

transformaties die allen maar het gewicht opdrijven.

We hebben geboekt om naar Birmingham autosport te gaan

daar vindt ik vast nog oplossinggen maar ik vrees wel

de duurdere

Gewoon schuivende tangen netals een kadett gsi oid heeft. Zijn alleen wat groter en met 57mm zuigers. maar is absoluut geen passende oplossing! adapter is nodig om de klauw te bevestigen en de schijven moeten ook aangepast worden. Was puur omdat ik het had liggen....:agent

Die schroefkit van jou, wat moet ik me daar bij voorstellen? zoiets vind ik nog wel interressant om een keer te gaan monteren.;)

De originele veren zijn van hun plaats weggehaald

en ik heb van de mannen bij Gazz shocks coilover

laten maken op lengte die ik wou en zij hebben dan

de veren berekend die er bij nodig waren op basis

van slaglengte en gewicht per wiel.

zoek even een foto om erbij te plaatsen....

Terug
Naar boven