• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

omkeurregels weer gewijzigd!!

origineel gepost door Nova_C20xe

Wat gaat het nou precies kosten als je bv een corsa a 1.3S omlaat keuren naar 2.0 16v?

€50,- herkeuring is €25.-

origineel gepost door marcel

ik wil geen paniek zaaien of iets dergelijks maar,

ik hoor steeds meer gesmoes dat ze keihard bezig zijn om deze regeling er weer uit te gooien

kan iemand hier iets discreets over zeggen??

edit: dit las ik vandaag weer, deze gozer was er ook geweest.

De keurmeester was het er duidelijk niet mee eens dat die regel nu gold, maar kon niet anders... Tevens werden er door zijn collega veel foto's gemaakt want ze waren een verzoek aan het indienen om de wet terug te wijzigen zei hij en oa mijn auto was daarbij een voorbeeld... :? Ok dan...

dan zal die gozer een waardeloze ombouw gedaan hebben?

als jij een auto op de GOEDE manier ombouwd, alle maatregelen neemt etc. dan is er toch geen probleem?

lijkt mij dat je als rdw/autoliefhebber het dan juist waardeerd als iemand met veel moeite en zorg zijn ombouw gedaan heeft.

dus er is wel een beetje haast bij geboden ook:o??

Ik heb me tr helemaal dichtgelast, onderkant in de tectiel, hele auto over laten spuiten en 2.0 remmerij.

Nu nog de kennis/ materiaal voorbereiden om er een c20ne in te krijgen..

word een race tegen de klok:hmmz

ga er maar vanuit dat de vereenvoudige omkeuring een eerste stap is om een betere controle te kunnen laten uitvoeren door de instanties die dat moeten handhaven.

vervolgens zullen mensen die een niet "gekeurde" motor ombouw hebben laten doen keihard worden aangepakt.

deze autos kunnen dan bijvoorbeeld niet meer tijdens de apk (goed)gekeurd worden, bij verkeerscontroles door politie/douane/belasting ben je dan ook gelijk het haasje.

origineel gepost door Nova_C20xe

:oWat een supermooie TR!!!!:thumbup:thumbup:thumbup

Bedankt, is van me opa geweest;)

Wil nog eens een projectpage aanmaken, maar het komt er maar niet van:P

Waar moet je precies op letten? Standaart dingen? Ik denk dat het niet zo heel moeilijk is als ik het zo zie.. Blokje netjes erin, geen tyripjes onnodig lange slangen kabels met plakband enz enz,, als ik nou een stukje uit de schutbord weghaal voor de lexmaull vinden ze dat goed?

mvg,

@ TR power:

Afgelopen week met mijn Kadett E c16nz->c20xe naar RDW Waddinxveen geweest.

Er is alleen onder de kap gekeken naar de motorophanging en overige aansluitingen. Onder de auto naar wielophanging en remmen.

Verder is de km stand genoteerd en het VIN nr gecontroleerd.

Na een remmentest (Calibra turbo remmen) op de bank is het totaal gewicht en de aslast gemeten.

Vwb de administratie is de keurmeester afgegaan op mijn eigen verhaal (c20xe, 110kw, 1998 cm3, enz.) en de papieren ingevuld.

Al had ik gezegd dat er een let in lag met 150 kw had hij mij denk ik ook geloofd. Hij kwam wel zelf met de vraag of alles GSI was uitgevoerd.

Volgens mij gaan zij sterk af op de algemene indruk die zij krijgen bij het keuren van de ombouw.

Stond na 20 min. weer buiten. 50 euro lichter en een aangepast kentekenbewijs rijker.

iemand al iets gehoord over verscherping van de regel per 1 januari? daar was toen sprake van. maar dat kan ook gewoon heel goed weer zon indianenverhaal zijn.

dus als ik het goed begrijp doen ze niet moeilijk ?

als ik het zo lees is dus een 4 cil gewoon 123 als 6 cil op kenteken te krijgen ?

in mijn geval:

een 2.0 8v omzetten naar een 2.5 v6 moet dan geen probleem zijn ?

gr vinc

Ben vandaag naar de keuring geweest in veldhoven

mijn corsa A orgineel 1.2 omgekeurd naar c20ne

hij stond op de smeerput en de keurmeester zei "druk eens op de rem"

ik da gedaan bleek rechtsvoor de rem te lekken maar dat was in die 2 weken van te voren nog nie

maar de keurmeester zei ik keur hem hier niet op af maar dan moet je het wel meteen thuis maken

ikke "ohh is goe"

verder niet op de remmenbank gestaan en geen geluidsmeeting gehad

wel de co meeting wist niet dat het moest maar ik haalde de 0.5 dus was toch goed

mzzl Timmeeehhh

FF miereneuken maar een 1.2 is een ohv motor :angel.

Als je 2.0 16v deugdelijk is ingebouwd en alles een beetje netjes is dan mag het voor de APK geen probleem zijn.

En er is een c kadett coupe bij met C20LET op kenteken..... Vriend van mij heeft zijn kadettje eindelijk omgekeurd en kan er nu ook eindelijk mee gaan rijden.:wors

zonder aanmerkingen omgekeurd, met complimenten over de nette ombouw.

Met 100% sper, was geen reden tot afkeur.:D

Nou was ik laatst bij het rdw om me Rekord in te voeren (dus niet voor ombouw, maar PERS.AUTO LICHT/BEOORD. GOEDK.10 OF >ASP)

Nu zit er gewoon een originele 1.7s motor in, maar er is niet gevraagd naar het vermogen of motorcode.

Op het kenteken staat dan ook geen motorinhoud of vermogen alleen dat het om een 4 cilinder gaat...

Als ik hier bijv een 2.4 in hang zou die dan weer omgekeurd moeten worden ??

Gaat wel om een andere inhoud en code maarja stnd waarden staat niet geregistreerd ...

Of omdat het ook een 4 cilinder is en verder niks op kenteken staat zou het gewoon goed zijn ??

Terug
Naar boven