• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

omkeurregels weer gewijzigd!!

Helaas dat wordt de kat er dus tussen drukken voor de rdw. Dacht dat het niet hoefde maar dat heb ik dus mis.

Als dat over de b corsa uit je onderschrift gaat; heeeel veel... :(

Auto's vanaf bouwjaar 1 januari 1998 zijn lastig omkeuren. Het komt er op neer dat je alleen een bestaande typegoedkeuring kunt overnemen en dan ook echt alles moet ombouwen dat daar bijhoort. Dus je kunt er bv een GSI van maken maar dan moet je ook echt de remmen e.d. van de GSI ook overnemen. Een motor die niet geleverd is kun je alleen met veel moeite en kosten op kenteken krijgen. Hoe dat precies zit zul je even bij de RDW na moeten vragen. Aangezien ik alleen oude auto's heb weet ik dat niet. ;)

Linkje? Zie zo geen topic van ene Matthijs... :hmmz

Maar dan heeft hij waarschijnlijk geluk gehad dat de RDW keurmeester niet wist waar hij mee bezig was oid... Heb ik al een keer meer gehoord bij iemand.

Mooi voor hem maar gevaarlijk om vanuit te gaan dat jij dat geluk ook gaat hebben. Beetje jammer als je alles klaar hebt en vervolgens alleen voor heel veel geld kunt omkeuren oid. :(

@Fearless wrote:ehhh... check matthijs zn topic.......die heeft een 98 er laten omkeuren. Voor weinig :thumbup

Inmiddels gelezen ;) ... Maar daarin heeft hij het ook over een gedoogperiode van een half jaar... :( Voor een 99er ben je dan nog steeds de l*l.. :cry

@giuliettaevo wrote:Kat is voor de apk pas verplicht vanaf 1995, totaal onafhankelijk van wat er op kenteken staat, al die codes zijn onbelangrijk. er hoeft dus geen kat visueel aanwezig te zijn. Wel moet je aan de uitlaatgaseisen voldoen.

Vanaf 1993 heb je een 4-gasmeting en of je die gaat halen zonder kat is natuurlijk lastig te beantwoorden. ;)

we zullen het zien... ik ga over 2 weken met mijn corsa..

94er met c20xe .. zonder kat (sportcell) en zonder lambda.. :wors :wors co van 3.0 :D :D

zou geen u9 op kenteken moeten komen..

autos van voor 95 zonder kat en zonder lambda mag je een co van 3,5 hebben..

@mattemaker wrote:

94er met c20xe .. zonder kat (sportcell) en zonder lambda.. :wors :wors co van 3.0 :D :D

zou geen u9 op kenteken moeten komen..

autos van voor 95 zonder kat en zonder lambda mag je een co van 3,5 hebben..

OK, dit is interessant. Ik heb mijn kadett van 1.2s naar c20ne (oorspronkelijk u9) omgebouwd, maar zonder kat want daar is geen plek voor ivm de schakelstang die bij de eerste kadett's onder de auto ligt. Ik heb nog wel de lamda sonde erin zitten, maar dacht dat de co sowieso 3.5 mocht zijn omdat dit volgens het originele kenteken mag.

Volgens jouw verhaal moet ik dan de lambda eruit schroeven?? Want dan moet ik m even afdoppen. Krijgt de motor dan geen rare waarden trouwens, dat ie meer gaat verbruiken ofzo?

kheb net het RDW gebeld over een evt ombouw van mijn corsa gsi X16XE van 1-1999 naar een 2L16v.

De beste man van de technische afdeling zei,dat als de auto gewoon origineel nederlands is en tot een bouwjaar van 28-07-1999 dan kost het €55,-......mits alles gewoon goed ingebouwd zit natuurlijk :thumb

ik wilde het gewoon zeker weten,omdat we nogal wat verschillende verhalen hebben op het forum.

kweet niet of het al op het forum staat,maar hierbij de info king:

Ik kan je nu zeggen dat dit niet klopt.

Want vanaf het bouwjaar 1998 word er een europese keuring gedaan.

Je zult er dan ook mee naar Lelystad moeten voor verschillende testen.

Ik weet dit omdat ik momenteel zelf bezig ben om die van mij op papier te krijgen.

Zie link voor meer info. ----> viewtopic.php?f=31&t=166964

Ik moet nu wachten op een bericht vanuit Lelystad ,

@Blue-Dragon wrote:Ik kan je nu zeggen dat dit niet klopt.

Want vanaf het bouwjaar 1998 word er een europese keuring gedaan.

Je zult er dan ook mee naar Lelystad moeten voor verschillende testen.

Ik weet dit omdat ik momenteel zelf bezig ben om die van mij op papier te krijgen.

Zie link voor meer info. ----> viewtopic.php?f=31&t=166964

Ik moet nu wachten op een bericht vanuit Lelystad ,

Oke ;) maar dat is dan toch gek of nie.

Maar omdat we hier meer van dit soort tegenstellingen hebben,vind ik het wel raar dat iemand van de RDW zelf zegt,of zie ik dat nou verkeerd

De helft van de tijd weten ze bij de RDW zlf nit wat ze doen... :???: Er zijn al best wat uitzonderingen bekend van auto''s van na 1998 die op de makkelijke manier zijn gekeurd terwijl dat niet zou moeten kunnen. Gelukje voor die mensen maar ik zou er nioet op rekenen dat het jou dan ook lukt...

Ik stuur altijd een mailtje, juist om een zwart-op-wit antwoord terug te krijgen. Ook kun je de vraag dan helder uitleggen en alle gegevens er duidelijk bij vermelden zodat ze niet kunnen zeggen dat het verkeerd begrepen is oid. ;) Duurt altijd wel een paar dagen voor je antwoord krijgt... :(

oke,dan is het wel duidelijk voor me.

ombouwen is voor mij niet aan de orde dan.

dan wordt het evt een powerbox oid king:

ik zou zeggen bel ze even.

tot 1998 is een zware apk

en daarna ben je de lul of je moet alles van het zwaardere type overzetten.

en dat moet je met documenten onderbouwen.

en dat laatste is heel intersant

Terug
Naar boven