• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onder de motorkap Schoonmaken.

@KadAstra-EF wrote:Poetsen wel maar dan het interieur van binnen.

Dat loont tenminste.

Dat blijft weken mooi :angel

Rik :)

Lol bij mij andersom, gister hele interieur weer helemaal uit gezogen en nu weer allemaal troep op de matten :???:

@ColinH wrote:Ik heb onder de kap bij mn Omega en Kadett van die vieze gelige plekken ... Gr Colin

Ah, als het dat geel spul is zoals bij mijn motor, is dat een beschermlaag die er op gespoten is.

De motor en bak en carosserie boven de bak zijn volledig "geel" gespoten bij mij en dat schijnt een beschermlaag te zijn die de wagen meegekregen heeft. Als die op sommige plaatsen verdwenen is en op andere niet, dan heb je "gele plekken" natuurlijk.

Ik zou dat spul er wel helemaal willen afkrijgen, zodat ik 'em kan spuiten (lak). Op dat geel spul pakt niets.

@Bo652 wrote:@trashmetal wrote:Tja ik snap dat afdek en autoglym gedoe niet :D

Heb het filmpje bekeken en vind het echt slecht

Het enige wat ze in het filmpje schoonmaken zijn plastic kappen :thumbdown

Als ze nu een van boven naar beneden besmeurde olieboot hadden schoongemaakt was ik positief

Het lijkt wel een tell sell filmpje :jerry

Voor normale vervuiling pak ik de Dasty

En reinigen van onderblok pak ik Swarfega Jizer (onderdelenreiniger)

Of tristar steamer/hd 140 (industrieele reiniger)

En de Hoge druk reiniger natuurlijk!

Beste is om te spuiten met draaiende en warme motor

Als je dan namelijk ergens spuit waar het niet al te nat mag worden merk je dat gelijk :jerry

Iedereen moet het doen zo als hij het zelf het prettigst vind natuurlijk.

Maar om nou iets te gaan afkraken terwijl je er 0,0 % ervaring mee hebt, vind ik "not done".

Voor degene die er moeite mee hebben om de motor af te spoelen (kan ik me wel voorstellen) kan het ook met wat ouwe vochtige doeken.

Gewoon een vochtige doek pakken, motorreiniger op spuiten en poetsen maar, werkt ook best goed.

Dit vind ik ronduit een persoonlijke belediging....

@Oenatje wrote:belediging? waar?

Je voelt je nogal aangetrokken tot mij he?

Helaas voor je ben ik al bezet.....

Vind het erg knap dat iemand vannachter zijn scherm kan bepalen of ik ergens wel of geen ervaring mee heb....

@BlueAstraG wrote:Ik wil niet stoken maar dit is een typisch gevalletje "Ik kom je thuis opzoeke jonguh!".

Dat maak jij er nu van medeforummer.

Ik zie er niks in behalve dat "trashmatel" echt wel weet wat ie doet.

Lees zn topics maar na, hij heeft onder de motorkap een komplete verbouwing gedaan en dat verdient alleen maar lof en respect.

Verder, maak geen ruzie mensen, dat is zonde...........

@trashmetal wrote:@Oenatje wrote:belediging? waar?

Je voelt je nogal aangetrokken tot mij he?

Helaas voor je ben ik al bezet.....

Vind het erg knap dat iemand vannachter zijn scherm kan bepalen of ik ergens wel of geen ervaring mee heb....

nee hoor, ik ben niet zoals jou

dat maakt het geen belediging wel.

Laten we weer terug gaan naar Rik zijn vieze motorruim, dan blijft het nog leuk.

5uitd4.jpg

:jerry

het is inderdaad leuk een propere motor, ik doe dat ook.

jammer van die motor kap dan :jerry

maar zolang er geen halve Polder/Moeras in je engine-bay zit kan het normaal gezien meestal geen kwaad.

hoeveel mensen er niets van kennen en altijd geluk hebben dat er niets met de wagen gebeurd

Het zei je een 4x4 woede krijgt met je 2wielandrijver :D .

@KadAstra-EF wrote:Hij is niet vies van de modder of andere troep of zo maar is alleen een beetje stoffig zeg maar.

zolang je geen moeras kikkers hoort bij het starten is het goed ;) .

@KadAstra-EF: dat heeft ook zijn scharmes. een West-vlaams boerenpaard is ook het schoonst als het in schuim en zweet staat.

Ik zal wel eens een foto van de onderkant van mn blok maken

zelfs die is gepoetst :jerry

tegen de tijd dat het project helemaal is afgerond staat er een nieuwe astra king:

het 14nz blokje voor in mn vriendin dr corsa ga ik binnenkort opknappen

die ziet er nog erger uit dan die van rik :D

zal wel eens een paar mooie voor en na foto's maken

Terug
Naar boven