origineel gepost door speaker
@ Jerremy; Tuurlijk brand de kachel niet voor niks en hoeft de VOD het niet voor een vriendenprijsje te doen, maar ( de grote ) Opeldealers zijn gewoon duurder !
Kleintjes heb ik geen verstand van omdat hier in de buurt alleen maar grote zitten ( Van Voorden / Fred Janssen )
Maareh... iedereen moet doen waar hij zich zelf goed bij voelt. En ik heb het gevoel ( sowieso bij Van Voorden ) dat als ik aankom en ze het kenteken vragen en invoeren , er automatisch 'draai deze klant maar een poot uit' in beeld komt te staan. Want het is elke keer daar weer raak !!
Uiteraard, maar je bent er uiteindelijk wel altijd zelf bij. Er is natuurlijk wezenlijk verschil tussen marktconforme prijzen en woekerprijzen. Bij grote reparaties o.i.d. moet de klant ten allen tijde ingelicht worden / om toestemming gevraagd worden alvorens te vervangen of repareren. Als de auto al uitelkaar ligt is de zaak wel weer anders natuurlijk..
O.K. ben met je eens, dat verschilt per situatie / omstandigheid, en ook misschien kennis die men er zelf van heeft. Dat scheelt. Als mijn wagen voor groot onderhoud, of voor specifieke zaken ter reparatie bij dealer en ze bellen mij aangaande status, of ik bel zelf hoe het er voor staat, ga ik gewoon zelf langs en ff kijken wat ze allemaal aan het doen zijn, vindt wel interessant, wil die (kapotte) onderdelen die ervanaf komen wel is zien. Als men tegen problemen of bepaalde zaken aanloopt die ook of beter gelijk vervangen kunnen worden en valt zodoende duurder uit oid, prima kijk ik zelf ook wel ff mee wat er aan de hand is. Waarom niet.
Dat de grote dealer bedrijven duurder zijn zou zomaar kunnen. Wellicht andere targets, maar ook (overhead)kosten. Bij veel garage's / dealer bedrijven wordt de omzet door werkplaats en magazijn voor een groot deel gedragen. Zou uiteraard niet een legitieme reden kunnen en mogen zijn eigenlijk, maar ik ken die systemen en structuren van Opel niet zo specifiek.
Geloof niet dat men het Kwik Fit princiepe toepast.
Dat als heel autorijdend NL maar minimaal 1 keer bij Kwik Fit komt, voor een bepaald bedrag spendeerd, maakt het ze geen donder uit als al die klanten evt. ontvreden (genaaid) het pand verlaat, en nooit meer terugkomt.
Dat zijn pas commercieel gerichte doelstellingen, die helemaal niets van doen hebben met het werken in het belang van de klant, en er alleen maar op uit zijn je een poot uit te draaien, of op z'n minst je zoveel mogelijk geld afhandig te maken. :thumbdown
En ook daar zullen weer verschillen zijn. Het wil niet zeggen dat je er per definitie genaaid wordt. Ongetwijfeld zijn daar mensen die er werken, die een humane kant en manier van handelen hebben..