• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onderhoudsbeurten Opel Dealer

origineel gepost door Edvries

[quote

Overigens zei ik al dat de OD in Purmerend ( v. Linden en sprankhuis oid ) wel een goede ( en grote ) dealert is !! :P

Hmmm.... ik had het in mijn verhaal over hen... maar dan die in Hoorn en Enkhuizen.....

Cremers in Schagen schijnt weer wel ok te zijn... [/quote]

Ik ga vast niet naar cremers!!!!! En ik kom uit Schagen

Ben er een keer geweest om mijn niet vrijgegeven cd30 mp3 te laten "resetten" ze zeiden dat ze het wel wilde proberen met tech 2 voor 50 euri aan "datakosten" en dat de kans dat het zou lukken minder dan 50% was....

Ook de verkopers zijn zacht gezegd, niet erg professioneel.

kreeg een bod op een inruil auto, deze was veel te laag dus hij terug naar kantoor en toen kwam er een bod van jawel 150 eur meer!!! nog eens bellen op kantoor..........en toen mocht ik mijn handen dichtknijpen met 250 euro meer!!!!!

Ik heb vriendelijk bedankt.

Wat ik wel een hele goeie vind, is erkend opel reparateur Glas in Hoogwoud!!! echte service, ze kennen je bij naam, en schappelijke prijzen (voor onderhoud),

Maar Cremers, nee voor mijn niet.

Groet Tim.

origineel gepost door speaker

@ Jerremy; Tuurlijk brand de kachel niet voor niks en hoeft de VOD het niet voor een vriendenprijsje te doen, maar ( de grote ) Opeldealers zijn gewoon duurder !

Kleintjes heb ik geen verstand van omdat hier in de buurt alleen maar grote zitten ( Van Voorden / Fred Janssen )

Maareh... iedereen moet doen waar hij zich zelf goed bij voelt. En ik heb het gevoel ( sowieso bij Van Voorden ) dat als ik aankom en ze het kenteken vragen en invoeren , er automatisch 'draai deze klant maar een poot uit' in beeld komt te staan. Want het is elke keer daar weer raak !!

Uiteraard, maar je bent er uiteindelijk wel altijd zelf bij. Er is natuurlijk wezenlijk verschil tussen marktconforme prijzen en woekerprijzen. Bij grote reparaties o.i.d. moet de klant ten allen tijde ingelicht worden / om toestemming gevraagd worden alvorens te vervangen of repareren. Als de auto al uitelkaar ligt is de zaak wel weer anders natuurlijk..

O.K. ben met je eens, dat verschilt per situatie / omstandigheid, en ook misschien kennis die men er zelf van heeft. Dat scheelt. Als mijn wagen voor groot onderhoud, of voor specifieke zaken ter reparatie bij dealer en ze bellen mij aangaande status, of ik bel zelf hoe het er voor staat, ga ik gewoon zelf langs en ff kijken wat ze allemaal aan het doen zijn, vindt wel interessant, wil die (kapotte) onderdelen die ervanaf komen wel is zien. Als men tegen problemen of bepaalde zaken aanloopt die ook of beter gelijk vervangen kunnen worden en valt zodoende duurder uit oid, prima kijk ik zelf ook wel ff mee wat er aan de hand is. Waarom niet.

Dat de grote dealer bedrijven duurder zijn zou zomaar kunnen. Wellicht andere targets, maar ook (overhead)kosten. Bij veel garage's / dealer bedrijven wordt de omzet door werkplaats en magazijn voor een groot deel gedragen. Zou uiteraard niet een legitieme reden kunnen en mogen zijn eigenlijk, maar ik ken die systemen en structuren van Opel niet zo specifiek.

Geloof niet dat men het Kwik Fit princiepe toepast.

Dat als heel autorijdend NL maar minimaal 1 keer bij Kwik Fit komt, voor een bepaald bedrag spendeerd, maakt het ze geen donder uit als al die klanten evt. ontvreden (genaaid) het pand verlaat, en nooit meer terugkomt.

Dat zijn pas commercieel gerichte doelstellingen, die helemaal niets van doen hebben met het werken in het belang van de klant, en er alleen maar op uit zijn je een poot uit te draaien, of op z'n minst je zoveel mogelijk geld afhandig te maken. :thumbdown

En ook daar zullen weer verschillen zijn. Het wil niet zeggen dat je er per definitie genaaid wordt. Ongetwijfeld zijn daar mensen die er werken, die een humane kant en manier van handelen hebben.. :)

Hey gasten,

ff een duit in het zakje doen van mijn kant;

Ik heb tot op heden, sinds november 2007 is dat, alleen maar goede ervaring met de VOD. Ik kan het dan ook oprecht een Vod noemen.

Zijn altijd behulpzaam en denken mee over mods die ik in de auto wil hebben. Sommige dingen doen ze zelfs gratis. Ze zullen zeker niet de goedkoopste zijn maar op elke werkuitvoering die ze doen heb ik wel twee (2) jaar garantie. Kortom, ik ben een tevreden klant. Ze geven zelf ook aan dat ze niet de goedkoopste zijn maar ik merk dat ik wel ' waar' voor mijn geld krijg, en dan heb ik het niet over de koffie terwijl ik wacht als de monteur weg is met mijn auto voor een proefrit.

Waarschijnlijk heb ik het goed getroffen, want dat er ' bagger' tussen zit is zeker waar. Terug komend op de discussie universeel en merk dealer. De universeel zal altijd goedkoper kunnen werken om dat deze minder ' overhead' (leidinggevende etc.)heeft en geen targets aan de broek heeft van de importeur of de overkoepelende organisatie.. Mijn devies, zoek een adres waar je naar je eigen maatstaaf behandeld wordt en stick to it. Loyaliteit vanaf de kant van de klant wordt ook beloont.

Safe driving Jurgen.

origineel gepost door Rubyvectra_A

origineel gepost door Edvries

[quote

Overigens zei ik al dat de OD in Purmerend ( v. Linden en sprankhuis oid ) wel een goede ( en grote ) dealert is !! :P

Hmmm.... ik had het in mijn verhaal over hen... maar dan die in Hoorn en Enkhuizen.....

Cremers in Schagen schijnt weer wel ok te zijn...

Ik ga vast niet naar cremers!!!!! En ik kom uit Schagen

Ben er een keer geweest om mijn niet vrijgegeven cd30 mp3 te laten "resetten" ze zeiden dat ze het wel wilde proberen met tech 2 voor 50 euri aan "datakosten" en dat de kans dat het zou lukken minder dan 50% was....

Ook de verkopers zijn zacht gezegd, niet erg professioneel.

kreeg een bod op een inruil auto, deze was veel te laag dus hij terug naar kantoor en toen kwam er een bod van jawel 150 eur meer!!! nog eens bellen op kantoor..........en toen mocht ik mijn handen dichtknijpen met 250 euro meer!!!!!

Ik heb vriendelijk bedankt.

Wat ik wel een hele goeie vind, is erkend opel reparateur Glas in Hoogwoud!!! echte service, ze kennen je bij naam, en schappelijke prijzen (voor onderhoud),

Maar Cremers, nee voor mijn niet.

Groet Tim. [/quote]

Zo zie je maar weer... hahahaha, Had gehoord dat Vledder daar wel tevreden over was...(die geeft ook wel heel veel geld uit bij die gasten hahaha) Hoogeboom in Noord-Scharwoude, ook een aanrader!!

Zo zie je maar weer dat het gewoon per garage verschilt.

En voor zowel universeel als dealer...Groot = fout

Universeel zo en zo goedkoper is ook niet waar.

Op langere termijn gezien kan het zelfs stukken duurder zijn.

Een onderhoudsbeurt bv omvat veel meer dan alleen het motorbeurtje en de bandenspanning.

Er zit ook nog een carrosserie aan een auto....

Daarbij veel beurten die uitgevoerd zijn door een universeel wordt de volgende beurt op 1 jaar/15.000 km gezet.

Terwijl de interval van die auto bv 2 jaar/50.000 km is.....

Wie draait wie dan een poot uit? Dat zijn bijna 3 beurten meer!

Waar ik ook nog even op wil inhaken is dat veel mensen DENKEN dat Fram en MANN filters enzo goedkoper zijn omdat het imitatie is.

Dat is dus in veel gevallen niet waar!

Zo'n 650401 oliefilter bv.

origineel GM rond de €4.

Bij Fram kosten ze dik €7 als ik het me goed herinner.

En daar gaat het vaak mis.

Denken dat het duurder is omdat het origineel is.

Dit is het laatste wat ik er over ga zeggen:

die 4 euro is waarschijnlijk INKOOP , maar zeker niet wat op de bon staat bij het afrekenen !!

En een oliefiltertje kost bij brezan oid idd 5,56 incl. btw.

Iedereen moet lekker doen waar hij zich goed bij voelt.

Ik voel me in iedergeval vaak genaaid bij de VOD.

FF snel toch een voorbeeldje. De slotvangers van de vec waren rond om een beetje verroest. Apk-afkeur volgens opel-keurmeester. Maar omdat de vec toen nog geen 5 jaar was zouhet misschien wel onder carrosserie-garantie vallen van Opel ,mits de auto al die tijd bij opel in onderhoud is geweest. Dat was ie , dus nieuwe afspraak gemaakt...... Expertise-bedrijf zou het komen beoordelen en daarna werden de HELE achterpanelen geheel vervangen. Ik breng hem 's ochtends en bel 's middags rond 5 uur hoe het er mee gaat. 'Nou meneer, hij is klaar, u kunt hem komen halen' , Ik zeg, dat is snel?!

Dus die man aan de andere kant zegt : 'tja een apk duurt niet zo lang hoor '

:wtf

Ik zeg: 'HUH?! ...... er zou toch een expertise......... en die schermen......... en toen niet door de apk..... en HUH ?!

Tja zegt die man:'je auto is 1 keer een maand te laat geweest voor zijn onderhoud , dus vervalt de carrosserie-garantie ! ' ..................'maareh hij is nu wel goedgekeurd , dus kom hem maar halen'

Dus ik vraga hoe dat dan mogelijk is dat ie wel goedgekeurd is. 'Tja' zegt de man ' hij is de 2e keer gekeurd door een andere keurmeester en die vond het niet zo erg ! '

En daar kan je het dus mee doen als klant zijnde.

Toch nog een ander voorbeeldje:

De airco deed het niet, dus ik breng hem naar de VOD. Hun een berekeningetje gemaakt. Kosten 350 euro.

Dus maar laten uitvoeren. Wordt ik later gebeld,' ja er is nog wat stuk, dus het wordt 750 euro'. Dus ik zeg' laat maar zitten dan ik kom hem wel halen.' 'nee' zegt die man , ' het kost je sowieso 350 euro omdat dat onderdeel er al inzit'

Dus als ik hem zou halen was ik 350 euro lichter en deed de airco het nog niet.

Dus hand over mijn hard gestreken en laten maken.

Die airco heeft het dus 3 weken gedaan en daarna was ie weer stuk.

Ik weer terug naar de VOD. Daar zouden ze het onderzoeken ( 68,50 p/uur ) maar het was zeker niet door de onderdelen, want die waren immers nieuw, dus op garantie hoefde ik bij voorbaat niet te rekenen.

DUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.............................

Dit was echt het laatste wat ik er over zeg. Ieder z'n eigen mening . Respect !

origineel gepost door Laagvlieger

Zo zie je maar weer dat het gewoon per garage verschilt.

En voor zowel universeel als dealer...Groot = fout

Universeel zo en zo goedkoper is ook niet waar.

Op langere termijn gezien kan het zelfs stukken duurder zijn.

Een onderhoudsbeurt bv omvat veel meer dan alleen het motorbeurtje en de bandenspanning.

Er zit ook nog een carrosserie aan een auto....

Daarbij veel beurten die uitgevoerd zijn door een universeel wordt de volgende beurt op 1 jaar/15.000 km gezet.

Terwijl de interval van die auto bv 2 jaar/50.000 km is.....

Wie draait wie dan een poot uit? Dat zijn bijna 3 beurten meer!

Waar ik ook nog even op wil inhaken is dat veel mensen DENKEN dat Fram en MANN filters enzo goedkoper zijn omdat het imitatie is.

Dat is dus in veel gevallen niet waar!

Zo'n 650401 oliefilter bv.

origineel GM rond de €4.

Bij Fram kosten ze dik €7 als ik het me goed herinner.

En daar gaat het vaak mis.

Denken dat het duurder is omdat het origineel is.

Dat dat onderdeel goed koper is is in mijn ogen 1 van de weinigen. Ik maak vaak zelf mee dat de VOD met origineel spul duurder is.

Ik doe al het onderhoud zelf aan mijn auto omdat ik monteur ben.

maar ik bel wel de vod en de onderdelen boeren af wat het kost.

En begin nu niet van, ja jij kan het voor de inkoop prijs doen e.d.

ik weet ook wat de bruto prijzen zijn.

Bij een VOD of een Mannetje of een vakgarage; het is allemaal anders en je krijgt ook overal wat anders. Net als bij al die andere prijsvechters. Alleen zou je mogen verwachten dat je het niet beter kunt krijgen dan bij je eigen VOD. En dát is dus helaas niet waar.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik vor een vakantiebeurt naar de VOD ging. Auto was een Astra 1.7 caravan (dieseltje) van de zaak maar altijd bij de dealer in onderhoud geweest.

Auto opgehaald, volgende dag niet starten, zekering gloeibougies door en een nieuwe ook gelijk weer door. Naar de garage: wachten, wachten en ja, wat ik zei klopte: de strip waarmee de gloeibougies zijn doorverbonden was ook doorverbonden met de motorbevestiging.

Reparatie duurde bijna een uur, werd gedaan door een jongen die moest vragen waar het gereedschap lag...

Daarna moest het dor de chef werkplaats bekeken worden die even geen tijd had het af te tekenen. En ik maar wachten in de baas zijn tijd.

Daarna naar het werk. Wat nu, ik had ineens een turbo met turbosound! Gebeld, volgende morgen weer naar de garage.

Bleek de slang van de turbo niet met een klem vast te zitten en was die er op de snelweg afgeblazen.

Boodschappen gedaan, eindelijk alles goed, behalve gerammel uit het vooronder. Lag nog een schroevendraaier... Ik kreeg niet het idee dat ze hem gemist hadden en al helemaal niet dat het ze wat uitmaakte dat ie weer terug was.

Kijk, ik heb ook wel eens een koppeling uit elkaar gehaald en een schroefje overgehouden waarna je weer overnieuw kunt beginnen. Maar ik verwacht dat een VOD geen fouten maakt en als er fouten gemaakt worden dat je daar iets van spijt op de gezichten kunt aflezen én dat het vlot en kostenloos wordt afgehandeld. Dan werk ik liever met amateurs die (het woord zegt het al) hun geklus liefhebben.

Als ik van de VOD of welke sleutelaar dan ook op aan kan betaal ik met plezier een 10tje voor de ruitenwisservloeistof. Als ik het werk zelf moet gaan nakijken dan heb ik eerder de neiging een rekening terug te sturen.

Waar het mij om gaat.......

Wees asjeblieft niet zo negatief. Ze zijn niet allemaal slecht.

En das erg jammer voor de dealers die WEL hun best doen.

En met zo'n negatief beeld wordt het ook nooit positief, omdat je er al heen gaat met een negatief gevoel.

@speaker:

Dat Aircovoorbeeld is niets raar aan hoor. Alleen dat laatste deel dan wel. Als de dealer dat op die manier uitgelegt heeft dan is dat niet netjes.

Kijk...Je airco werkt niet.

Je wil hem laten hem repareren.

Dealer of garage kijkt erna. Constateert een lekke condensor bv, en zegt kost €350.

Ze zetten er een nieuwe condensor in.

Blijkt er nog een lek te zitten of bv compressor kapot, ik zeg maar wat.

Dus bijkomende kosten!

Daar kan de dealer/garage niets aan doen!

Ok wordt gerepareerd.

Na 3 weken doet ie het weer niet!

Ok, terug naar de dealer/garage....

Dan gaan hun kijken wat er aan scheelt. Is het een van de onderdelen die vervangen zijn of is het iets dat hun gesloopt hebben, dan is dat gewoon volledige garantie.

Dat is je recht.

Is het iets anders.....bv in de tussentijd is er een steen door de condensor gekomen. Dan is het voor jouw rekening.

Dat is de normale gang van zaken bij dealers/Bovag garages.

En wel zo eerlijk lijkt mij.

Speaker:

Dit was echt het laatste wat ik er over zeg. Ieder z'n eigen mening . Respect !

Ahhhhh toe, je schrijft zo boeiend!!!!! :P

eusa_silenced.gif

eusa_naughty.gif

icon_butt.gif

Denkje dat ik zo'n verhaal verzin ofzo.

Is gewoon gebeurd zoals ik zei !!

Overigens is het misschien voor jou heel normaal als je een prijs-opgave krijgt van 350 euro en dat het later 750 euro wordt en als je daar niet mee akkoord wilt gaan dat het sowieso 350 euro kost.

350 euro is voor veel mensen hierzo al een hoop geld voor een reparatie , dus 750 euro helemaal.

Echt einde verhaal nou ! :thumbdown

Terug
Naar boven