• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onderhoudsbeurten Opel Dealer

Tuurlijk is een hoop geld.

Maar dat weet je als je auto rijd he!!!

En zeker Airco's kosten een hoop geld.

Het blijft techniek. Je kunt er niet doorheen kijken.

En ja die €350 moet betaald Dat is logisch. Zou jij het eerlijk vinden als de dealer dat betaald?

Jij hebt een kapotte Airco....de dealer niet!

Maar als dat zo is als je zei ben je zelf ook stom, want je hebt garantie. Als je dat niet claimt dan ben je dief van je eigen portemonnee.

Ik kan dan net zo goed stoppen met tips enzo geven hier. Als het toch niet gewaardeerd wordt.......

En ik vind prima. Afgelopen nu.

Ik weet wat voor type je nu bent, Zulke kortzichtigen zie ik vaak zat bij de balie.

Ik weet wel beter.

Ik hoop maar voor jou dat je de dealer nooit nodig hebt.

Echte storingen kan de universeel niets mee.

Good luck!

Laagvlieger sla je nou niet een beetje door ????? dat je je werk verdedigd okee maar laat ieder in zijn eigen waan .

ik geef nog een voorbeeld

mijn omega b2 van 2000 geeft in de display storing dimlicht

na mijn eigen bescheiden zoek actie met het instructie boekje en al eerder deze storing zoeken naar het kappotte lampje maar alles werkte en deed het .dat is de enige aanwijzing in het boekje .

Dus op naar de door jou geprezen VOD

EN JA HOOR DE CHEF MET EEN//zij zeggen de man voor de elektrick komen er bij boekje er bij en lichten controleren zelfs achterlicht lampjes omgewisseld

dan maar aan de kast en geen storing ??? ojee mannen in paniek zijn inmiddels bijna een uur bezig .

wat denk jij nou wat de reactie was op dit relaas ..meneer we kunnen het niet vinden is al een wat oudere wagen word erg moeilijk ,als u even meeloopt naar de balie maken we de bon even ?????????????? men zou een bon gaan maken van anderhalf uur arbeidsloon ????????? en dat was het het.

gevraagt naar hun verstand en niet betaald dus boos,thuis bet ik vakgarrage Nipon hier in hoofddorp daar was de wagen gekeurd en men was vol lof over deze 3,2 v6 in sport uitvoering vertel wat er loos is en wat schetst mijn verbazing Bert kijk is achter je linker wielen tussen de draag armen zitten senzoren voor je automatische hoogte regeling Xeon koplampen en spuit daar een bus wd 40 op leeg of maak die stangetjes goed schoon likkie vet en je storing is 100 % weg .

ohh en ik betaal 2,68 inkoop voor een olie filter en je kan ze vast wel die orgineel via autohandel OPEL.

moet ik verder gaan ik denk laten we deze TOPIC sluiten ieder gaat lekker waar hij denk goed af te zijn .

en kijk is hoeveel mensen er weer opvakantie op pad zijn met slecht onderhouden wagens of denken dat ze goed in onderhoud zijn

spreek bij mij af ik ben liefhebber en sleutel met plezier en niet commercieel ja ook ik verdien een paar centen !!!!!

ik wens jou veel succes bij de zaak waar je werkt

origineel gepost door Laagvlieger

Tuurlijk is een hoop geld.

En ja die €350 moet betaald Dat is logisch. Zou jij het eerlijk vinden als de dealer dat betaald?

Maar als dat zo is als je zei ben je zelf ook stom, want je hebt garantie. Als je dat niet claimt dan ben je dief van je eigen portemonnee.

Ik kan dan net zo goed stoppen met tips enzo geven hier. Als het toch niet gewaardeerd wordt.......

Ik weet wat voor type je nu bent, Zulke kortzichtigen zie ik vaak zat bij de balie.

Ik weet wel beter.

Good luck!

Stakker...................:thumbdown Laat ik me toch weer verleiden om wat te zeggen.

Kortzichtig ben ik echt niet !

Gelukkig kennen de meeste forumleden me beter !

Als ik akkoord was gegaan met opels voorstel om het te onderzoeken, dan was ik zeker 1 tot 2 uur onderzoekskosten kwijt geweest. Is toch zo'n 130 euro. Uiteraard zeggen ze dan 'sorry meneer, maar het was wat anders, dus valt niet onder de garantie'

Je hebt in het eerste APK - verhaal kunnen lezen dat het vertrouwen een beetje weg is in de VOD.

Verder heb ik deze week zelf , bij mijn garage, de airco gerepareerd. Nieuwe condensor á 75 euro , afvullen 60 euro en toen ie het nog niet deed een nieuwe speol in de pomp á 70 euro. Is 205 euro. Zou ik nog arbeidsloon er bijmoeten rekenen dan reken ik ff ruim. 2 uur x 35 euro = in totaal 275 euro. Kom ik nog niet aan de 350 euro die de VOD rekende in het begin. ( en al helemaal niet de 400 die daarna nog bij kwam )

Ik snap dat je je werk wilt verdedigen, maar dan hoef je niet zo uit te vallen . Ik noem jij toch ook geen kortzichtige eikel die aan de andere kant van de balie staat en waarbij alleen zijn bedrijfie waar ie werkt hem heilig is.

De benoeming 'universeel'geeft al aan dat jij vind dat de VOD de enige goeie is.

Maargoed...................................

Dit is echt het laatste wat ik zeg. We zullen het toch nooit eens worden. Jij bent te vreden met je werk. Wees blij. Bij van Voorden zitten een paar chagerijnen die daar niet voor hun plezier zitten ! :o

Maareh..... moet er niet meer gewerkt worden ?????

:jerry

Voorbeelden heb ik niets aan.

Ik weet er ook zat van beunhazen, universeeltjes en handige knooiers. Alleen ik meldt het hier niet want dat heeft gee nzin. Niet elke beunhaas is een prutser. Niet elke universeel is slecht....

Dat is het ENIGE waar het mij om gaat.

SCHEER ZE NIET OVER 1 KAM!!!!!

Alle buitenlanders zijn toch ook niet slecht???

Dat is het probleem.

Ik ken een hoop Opel dealers in DEZE regio en deze werken netjes en volgens afspraak.

Ik heb zelfs gewerkt bij een grotere........in een andere Regio.

Hier zou IK mijn auto ook niet brengen....

En idd. We zien wel wie er stranden in de vakantie.

In elk geval geen auto's van ons.

Suc6

origineel gepost door Laagvlieger

Voorbeelden heb ik niets aan.

Ik weet er ook zat van beunhazen, universeeltjes en handige knooiers. Alleen ik meldt het hier niet want dat heeft gee nzin. Niet elke beunhaas is een prutser. Niet elke universeel is slecht....

Dat is het ENIGE waar het mij om gaat.

SCHEER ZE NIET OVER 1 KAM!!!!!

Alle buitenlanders zijn toch ook niet slecht???

Dat is het probleem.

Ik ken een hoop Opel dealers in DEZE regio en deze werken netjes en volgens afspraak.

Ik heb zelfs gewerkt bij een grotere........in een andere Regio.

Hier zou IK mijn auto ook niet brengen....

En idd. We zien wel wie er stranden in de vakantie.

In elk geval geen auto's van ons.

Suc6

Hahahaha, mooie kreet die laatste!!! iedere auto kan langs de kant komen te staan dealer onderhoud of niet....... Een storing is zo voor elkaar, zeker met de moderne elektronica.

maar wel mooi die overtuiging!

Groeten Tim (hahahaha, sorry)

Prijzen Opel dealer....

Ik dacht ik zal Opel dealer van Voorden in Almere eens mailen om te vragen welke olie en wat een olie verversing incl olie filter kost.

Ik ben best wat gewent...maar dit slaat echt alles qua uitkleden van een vaste klant 175,00 euro voor alleen een olie wissel 5W30 incl filter.

Vorig jaar was dit nog bij dezelfde dealer rond 147.00 euro

Hoezo wil men klanten houden...

@Arnold,

Opmerkelijk idd. Ik betaal daar onder de €100,00 voor inclusief BTW.

En dat is zonder de huidige opel kortings actie :afro

Groet jraaf

@Laagvlieger wrote:Tuurlijk is een hoop geld.

Ik weet wel beter.

Good luck!

daar heb je het dus DIK mis. Met echte storingen kan de universeel niet mee ??

dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen.

het bedrijf waar ik werk bestaat in principe uit 3 delen waaronder een storings deel.

en je wil niet weten hoeveel dealers daar naar toe komen omdat zij er niet uit komen, omdat ze al

talloze dingen vervangen hebben. maar het toch niet werkt.

ik zou eerder zeggen bij een echte storing moet je dus niet bij de dealer wezen.

en al die meuk over die dealers word er ziek van. heb genoeg mensen aan de balie gehad, ''oh jullie zijn wel goedkoop ( meestal de helft goedkoper )''

,,, stekkers loshalen van componenten en zeggen dat deze stuk zijn,, komen ze bij ons wij zien een los stekkertje stekkertje er terug op en raam mechaniek werkt weer.. he wat raar toch. anders was € 350 euros lichter. dankzij de renault dealer. en heb nog meerdere mensen oa van de ford dealer,honda dealer,bmw dealer. Opel dealer.

er zijn zeker goede dealers zolang je niet al te veel grote reparaties gehad hebt

Zucht.. Het topic is 3 jaar oud en we gaan gewoon weer verder.. :???:

@aapje1963, het zou ook kunnen dat ze de prijs hebben aangehouden van een onderhoudsbeurt.

Het is maar net wat je verstaat onder olie verversen, alleen olie en filter of een beurtje.

De prijs wordt dan natuurlijk ook anders, maar alleen voor olie+filter vervangen is het wel duur ja.

ik heb net de hele concersatie vooraf gelezen,en ga dus ook liever NIET naar de dealer...

Bij 2 auto's de karterstop afgedraaid,enne wel op de rekening ook al heeft de monteur 'm dus te strak aangedraaid.

Apk keuren,geen probleem meneer,8u neerzetten,daarna kreeg ik om 1645u telefoon,kosten 1275€!!!

Sorry,dan maar herkeuren bij 'n onafhankelijke garage.

Rara,zonder reparatie goedgekeurd,met de aantekening dat ik de banden weldra moest vervangen.

Airco,zelfde verhaal als Speaker....

Een keer werden er 'n nieuwe achterruitenwisser geplaatst,maar toen ik zei dat die er pas een week opzat,is die van de bon gehaald.

Dus,ze zien mij alleen bij het tankstation,naast de dealer....

Oud topic,maar nog steeds aktueel....

Gr Willem

Sent from my iPhone using Tapatalk

@mvolkerink wrote:Zucht.. Het topic is 3 jaar oud en we gaan gewoon weer verder.. :???:

@aapje1963, het zou ook kunnen dat ze de prijs hebben aangehouden van een onderhoudsbeurt.

Het is maar net wat je verstaat onder olie verversen, alleen olie en filter of een beurtje.

De prijs wordt dan natuurlijk ook anders, maar alleen voor olie+filter vervangen is het wel duur ja.

Ok 3 jr oud...maar om er nu een nieuw topic voor aan te maken..... dan zegt men weer er zijn al topics over ff de zoek functie gebruiken.. dus vandaar deze keus!

Maar ff voor de duidelijkheid ff de tekst gekopieerd van de mail

Ik heb uw schrijven even doorgelezen en wij vinden het een vreemde zaak dat er bij u 10W40 is gebruikt als olie. Opel schrijft wel degelijk 5W30 Vol syntethische olie voor in uw auto.

Wij gebruiken dan ook geen andere olie dan 5w30.

Wij adviseren wel om dit jaar nog een oliewissel te laten uitvoeren. U heeft 2 mogelijkheden. Voert u alleen de oliewissel uit, dan komen de kosten op € 175,--. Dan wordt er alleen een oliefilter en olie vervangen.

Laat u een servicebeurt uitvoeren dan wordt er een algehele controle uitgevoerd en er zit weer een gratis OAP mobiliteitspas bij. Hierbij dus de juiste olie en filter en controle van uw auto.

Voor de tweede optie.... geen prijs dus alleen olie verversen en filter lijkt mij als ik dit lees..

@Arnold, ik doelde ook niet op jouw reactie maar op de Quote boven aan de pagina. ;)

Tja, als ik de mail zo zie wordt dan idd alleen de olie ververst.

Dat is dan wel erg duur voor 5 liter olie en een filter.

Een complete beurt kost volgens mij bijna net zo veel nl. 189 euro.

Vandaar mijn reactie..

@mvolkerink wrote:@Arnold, ik doelde ook niet op jouw reactie maar op de Quote boven aan de pagina. ;)

Tja, als ik de mail zo zie wordt dan idd alleen de olie ververst.

Dat is dan wel erg duur voor 5 liter olie en een filter.

Een complete kleine beurt is haast net zo duur, volgens Opel kost die nl. 189 Euro.

Vandaar mijn reactie..

JA ik begrijp dit ook niet meer..

Ik heb ook een berichtje van Broekhuis Lelystad.. 147,00 euro en omdat ze mij als nieuwe klant willen 20% korting.

Maar als het zo moet ha ik als trouwe dealer bezoeker naar een goede algemene garage zoeken.

PS hoe kom jij aan die Opel prijs voor een beurtje ik kan geen prijzen vinden op de Opel website of waar dan ook.

En dat omdat ik als trouwe klant mijn auto vorig jr een beurt heb laten geven en deze Opel dealer er 10W40 half synthetisch ingedaan heeft (had ene mail van hen er komt dexos2 3W30 in maar bij ophalen zie ik in het boekje 10W40 staan en gelijk gebeld ja wij vinden dit bij deze motoren de 2.2 SE en Z2.2yh beter gezien dit olie verbruik tegen gaat en het maakt niets dag ...klant!

En ik wil gezien de distributie ketting er nu voor de winter andere olie in... mijn vec gebruikt geen overmatig olie.

Zelf doen is het goedkoopst maar is met mijn rug geen optie.

dat vind ik zoiezo al oplichting.. bij een grote beurt wordt er alleen gecontroleerd?? dus je betaald gewoon voor "we kijken er even naar"

volgens mij wordt er bij een grote beurt alle filters vervangen ipv alleen olie ververst en olie filter..

Terug
Naar boven