• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ontsteking? Lekt olie.

Beste forumleden,

Al een half jaar of zo lekt er olie uit mijn ontsteking. Dus dat wordt ook eens tijd om repareren. (Ik doe niet anders sinds ik een Corsa heb). Het is dat blok rechts naast mijn motor waar die kabels zitten die naar mijn bougies gaan. Ik zet het er maar bij want als één van jullie zegt dat dit anders heet, geloof ik het ook. Ik ben wat auto's betreft een leek. Een overbuurman vertelde me dat er een keerring lek is. Maar voor dat ik weer iets open maak, zonder eerst info te hebben ingewonnen over wat me te wachten staat, eerst maar even advies vragen hier op het forum.

Dat ik niet die kap eraf haal en dat b.v. alle olie uit mijn motor loopt.

Kan iemand mij a.u.b. vertellen wat een keerring is en hoe deze te herkennen?

Of is het weer zo'n klus die door een ander gedaan moet worden en een bak geld kost?

Die auto is nu al bijna zijn gewicht in goud waard.

Pfff nooit geen Corsa meer hierna.

Alvast bij voorbaat dank.

Sjaak

Is dat die ring op de houder van de DIS Bobine richard? Die worden meestal keihard na een paar jaar :) Fijn om te weten dat die nog goed te krijgen zijn, want heb er 1tje nodig voor m'n C16Se :-)

Wat voor een motor, type corsa, bouwjaar, foto van het probleem?

Hoe erg is de lekkage, ligt er elke ochtend een plas olie onder de auto of is je motorblok gewoon vies? Merk je de lekkage bij het oliepeilen?

het zal wel die rubberen ring zijn achter de onstekingsmodule waar de 4 bougie kabels opzitten, deze lekken nogal graag! ring kost je 2 euro bij de lokale onderdelenboer en iets meer bij de opel-dealer, het zijn 3 torx boutjes, en erna zie je 3 dop 10 boutjes, deze draai je los en dan zie je die ring zitten, goed schoonmaken, nieuwe ring plaatsen en je heb er weer jaren plezier van, er zal geen tot een paar drupjes olie maar uitkomen

Leuk om hulp te vragen en erbij te zeggen "Pfff nooit geen Corsa meer hierna".

Dat zal zorgen voor veel sympathie en hulp.

En je ontsteking zal niet lekken hoor ;)

dis.jpg

Ik kon keerring toen alleen bij opeldealer krijgen.

Bij 3 onderdelenboeren gevraagd met geen succes.

Let niet op witte pijl.

Maar het vlak goed schoonmaken.

PS ik wil alleen nog maar opel.

Geen jap meer.

Is dat gewoon een ronde rubber ring? niet in speciale vorm ofzo?

Ik moest namelijk laatst een setje rubberen pakkingen hebben voor de vlotterbakjes van mijn motor en die waren ook nergens zomaar te krijgen.

Maar de plaatselijke bouw/ijzerhandel om de hoek bleek rubberen ringen in alle maten en diktes te hebben voor een paar centen per stuk.

Misschien heb je zo iets in de buurt?

En anders kan dat bij Opel toch ook niet duur zijn joh?

Alle autos kosten geld om rijdend te houden.. :hmmz Voor een Corsa zijn de meeste onderdelen iig wel lekker goedkoop ;) De A en de B iig ;)

Gewoon een ronde ring ja.

Heb er jammer genoeg geen foto van.

En zoiets kan je beter orgineel bestellen, hebben ze wel op voorraad.

Koste maar een paar cent die keerring.

@bandido wrote:Gewoon een ronde ring ja.

Heb er jammer genoeg geen foto van.

En zoiets kan je beter orgineel bestellen, hebben ze wel op voorraad.

Koste maar een paar cent die keerring.

Zeker niet heel toevallig onderdeel nummer/bestelnummer nog bij de hand?

Hij staat alleen maar te repareren aan zijn Corsa, Wat kan er in godsnaam nou allemaal kapot aan zo'n 8kleppertje???

Willem

Ringetje is trouwens echt een ringetje, heb helaas geen voorbeeld, maar heb m eens een keer ingetjalkt met vloeibare pakking en weer teruggeplakt haha..

en dat is tot de uitbouw van de motor droog gebleven non lekkos haha..

willem

Terug
Naar boven