• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onze "vrienden" van de CJIB...

Polen kennen geen gevaar. Totaal niet, ik ben er zelf geweest. Maar die wegen zijn ook geweldig, kom je op de snelweg aan, rij je 120, liggen er gewoon fucking klinkers op de viaducten :o, spoorvorming niet normaal, geulen van wel 5 cm diep. Lekker met regen. Of rij je 90, kom je net na een bocht een paardenkar tegen, ook mooi. Inhalen op een 2baans weg met tegenliggers, geen probleem, met 3-en naast elkaar lukt ook wel. Tot je een gochem aan de andere kant tegenkomt met hetzelfde idee, buiten 2 auto's en twee tegenover elkaar op de as van de weg. Wie gaat wijken?? Niemand, gewoon doorgassen, d'r remt altijd wel iemand. Toen boorde een polski fiatje zich in de berm waardoor een van de twee middelste terug kon en een gigaklap werd vermeden. Maar dan ziit je wel effe met hartslag 210 als je dat zo in 2 seconden voor je ziet gebeuren.

Mijn rijbewijs in 1971 gehaald en tot op heden 4 bekeuringen gehad.

1. 5 km te snel (besteleend) 50 gulden

2. 6 km te snel (besteleend) 50 gulden

3. 2 man in de laadbak van de besteleend dacht ook 50 gulden

4. 8 km te snel (Renault 19) 28 euro

Totaal bedrag in 39 jaar: 96 euro (omgerekend). :angel

132 waar ik 80 mocht, na aftrek 48 te hard= 400 euro...:argue

Bromsnor op een onopvallende motor laserde me..

Mijn eerste sinds een jaar of 6 was dat weer overigens...

Van het voorjaar een parkeerbonnetje, 90 euries armer.:fy1 :wub

met alles wat ik hier op de pagina zie, kan je leukere andere dingen mee doen dan het geld aan de regering storten.

Je kan er aardig je auto mee pimpen.

ik kreeg er laatst 2 tegelijk binnne

bij eentje reed ik 1 km te hard en bij de 2de reed ik 2 km te hard king:

hoe vind je die :D

hahaha

groetjes berry

Webbeheerder "The-Hornet"

ik kreeg er eentje binnen na 2 weken mijn rijbewijs te hebben in mijn eerste auto ook door een lasergun :@ was precies 10 km te hard :D

daarna een boete door een trajectcontrole tot 2 keer over (was een 4 baansweg en als je helemaal links rijd zie je dat bord aan de rechterkant niet he ;) )

en mijn laatste is nu ruim 1 jaar geleden en dat was de snelheid en bumper tot bumper rijden, werd even fijn aan de kant gezet door zo'n touran busje :( alleen bumperkleven nog steeds niet binnen... hoelang mag dat uiterlijk duren als je door een auto staande bent gehouden? Maximaal 10 dagen toch voor bumperkleven?

origineel gepost door CarloAstra

ik heb op 1 dag binnen 2 1/2 uur, twee keer geflitst met 164 waar je 120 mag...

mocht ook mooi voorkomen. eis van rechter was 770 euro met 4 maanden rij ontzegging. uiteindelijk na hoop gekibbel 1250 euro geworden met 7 voorwaardelijk over 2 jaar proeftijd..

doet ook aardig pijn in de porto

daar doe je toch echt iets fout als je boetes omhoog gaan :S

ik 1ste was 150e.

2de was 37e.

3de was 37e.

4de was 100e.

bah!

en ik rijd nu mooi altijd netjes ;D

origineel gepost door Navy

Mijn rijbewijs in 1971 gehaald en tot op heden 4 bekeuringen gehad.

1. 5 km te snel (besteleend) 50 gulden

2. 6 km te snel (besteleend) 50 gulden

3. 2 man in de laadbak van de besteleend dacht ook 50 gulden

4. 8 km te snel (Renault 19) 28 euro

Totaal bedrag in 39 jaar: 96 euro (omgerekend). :angel

Tjee, wat ben jij braaf... :hmmz

origineel gepost door tuinmeubel

Vandaag binnen gekregen, nog niet eerder gehad met deze Vectra:

Een bekeuring :vertag, 96 gereden waar je 70 mag, wegwerkzaamheden: € 154,- :o

Was zeker het stukkie A1 waar ze nu bezig zijn.

Ik rij daar ook standaard te hard, dus hoop niet dat ik ook one of the lucky few ben (ze hadden daar 5.000 bekeuringen geflitst volgens het nieuws)

HcpFbRqb8Vq5pscAUGoTDkfi-1.jpg

93 waar je 70 mocht.... 120 eutjes

Groet Tim

origineel gepost door Silverspeed

ik kreeg er eentje binnen na 2 weken mijn rijbewijs te hebben in mijn eerste auto ook door een lasergun :@ was precies 10 km te hard :D

daarna een boete door een trajectcontrole tot 2 keer over (was een 4 baansweg en als je helemaal links rijd zie je dat bord aan de rechterkant niet he ;) )

en mijn laatste is nu ruim 1 jaar geleden en dat was de snelheid en bumper tot bumper rijden, werd even fijn aan de kant gezet door zo'n touran busje :( alleen bumperkleven nog steeds niet binnen... hoelang mag dat uiterlijk duren als je door een auto staande bent gehouden? Maximaal 10 dagen toch voor bumperkleven?

Bij mijn vriend heeft het na zijn staande houding bijna 8 maanden ongeveer geduurd voordat ie de boete binnen kreeg..

Daarna nog 3 maanden moeten wachten op de hoorzitting om bezwaar te maken :(

origineel gepost door prinsmp

origineel gepost door tuinmeubel

Vandaag binnen gekregen, nog niet eerder gehad met deze Vectra:

Een bekeuring :vertag, 96 gereden waar je 70 mag, wegwerkzaamheden: € 154,- :o

Was zeker het stukkie A1 waar ze nu bezig zijn.

Ik rij daar ook standaard te hard, dus hoop niet dat ik ook one of the lucky few ben (ze hadden daar 5.000 bekeuringen geflitst volgens het nieuws)

Klopt en naar wat ik ook van anderen hoor, is dit inmiddels een favoriet plekje voor de flitser geworden...

Krijg ook regelmatig van die K* prentjes binnen en dat ik al menig maal geprobeerd heb om mijn abonnement van het CJIB proberen op te zeggen. Die gasten reageren gewoon niet op mijn opzeg brief.:fy1

Waar staan ze dan precies??? Ik heb ze nog niet zien staan. Ik kom daar dagelijks langs voor mijn woon werk verkeer, dus wel handig om te weten.

Ik ben gemiddeld 1x in de 3 jaar aan de beurt. Voor niet meer dan 55 euro maximaal.

Ik rijd structureer iets te hard. En heel af en toe wat meer. Vooral met dat "af en toe" moet ik wel oppassen...

Toevallig de laatste keer met de Rizla Racing days (is dit weekend ook weer). Leuk een gratis evenement ;).

ik ben een keer staande gehouden toen reed ik tussen twee auto's in op een weg waar je 50 mag (binnen bebouwdekom), 's avonds 10 uur kwam uit me werk.

rijd de voorste auto precies 50 dus ik was het op een gegeven moment zat (ree toen met me chevy v8 aut) vol op het gas effe 120 en toen weer los. die auto achter me ging ook inhalen maar dat vond ik op dat moment niet gek, want 50 is ook gewoon langzaam op somige wegen.

wat denk je politie, die agent boos en zei eerst dat ik 100 reed maar na een beetje ouwe hoeren schreef hij een boete uit voor 90 waar je 50 mag, was al lang blij.

vervolgens heb ik nooit een enveloppe in de bus gekregen en is al bijna 3 jaar geleden, die zal toch niet meer komen zeker:angel

ik moest een tijd van rotterdam naar zwaagdijk rijden, maar je kom tijdens de rit 2x trj control tegen, elke keer 2km te hard. was 2 weken. dus 10x2 bekeuringen binnen, elke keer van 50 euro haha. doe dat maar na :) nu jullie weer haha

origineel gepost door prinsmp

Waar staan ze dan precies??? Ik heb ze nog niet zien staan. Ik kom daar dagelijks langs voor mijn woon werk verkeer, dus wel handig om te weten.

Wil ik ook graag weten... scheelt me bekeuringen...

origineel gepost door JeffColl

ik moest een tijd van rotterdam naar zwaagdijk rijden, maar je kom tijdens de rit 2x trj control tegen, elke keer 2km te hard. was 2 weken. dus 10x2 bekeuringen binnen, elke keer van 50 euro haha. doe dat maar na :) nu jullie weer haha

en die trajecten zijn zo alom bekend.

en ze pakken je pas vanaf 86km/u

Willem

mijn hoogste was 46km te hard gecorrigeerd waar 100 was toegestaan A13 terhoogte van aflsag Delft TU.

370 euri ongeveer

Dit is nooit meer voorgekomen eigenlijk, is mijn enige Serieuze boete

ben erg gehacht aan mijn rijbewijs, zeker gezien dit ook mijn Brood is

Willem

Terug
Naar boven