• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

Heeft iemand voor mij een betrouwbaar adres (ebay verkoper o.i.d.) waar ik OP-COM kan krijgen?

Trouwens volgens mij moet het mogelijk zijn om TIS te gebruiken i.c.m. OP-COM.

Je kan zelf 'drivers' kiezen die TIS moet gebruiken, het lijkt mij mogelijk om TIS dusdanig 'om de tuin te leiden' dat OP-COM functioneerd als een 'Tech 2' unit in TIS.

Het zijn speculaties maar ik wil het graag gaan proberen zodra ik een OP-COM heb.

Ik vermoed wel dat er een hoop programeer werk bij te pas gaat komen, des te leuker het wordt :)!

laatste post

You will find it under the small shelf under the stearing wheel - stick your head under by the peddles with a torch and look up, and you will see a black thing that looks like a scart socket stuck to the back of the shelf.

origineel gepost door sw_reijnders

laatste post

You will find it under the small shelf under the stearing wheel - stick your head under by the peddles with a torch and look up, and you will see a black thing that looks like a scart socket stuck to the back of the shelf.

Thnx Bas,

Gr Den

origineel gepost door opelvectra

zie nogal wat prijs verschillen,zit er ook verschil in???welke raden jullie me aan????of iemand in de buurt van drachten met een opcom????

origineel gepost door william

even een vraag: ik kwam het volgende tegen op internet: http://www.winkelplein.nl/obd4all/d...mU4Viy4Oh06S1t&page=detail&Id=1675729

is dit wat? kan ik dit vergelijken of is dit op-com? kan ik dit gebruiken voor mijn vectra c1 1.9cdti of heb ik hier niets aan?

m.v.g william

Het enige verschil is het aantal tussenhandelaren ;)

allemaal dezelde Opcom sets . . . allemaal chinese nepperts.

Dus of je er nu een van 20 euro uit china haalt of je koopt dezelde voor 60 euro van die gast in NL . . . ik zou het wel weten, maar dat mogen jullie zelf weten :angel

Dat is natuurlijk veel goedkoper ja, maar goed mocht deze advertentie verdwijnen dan is tie in ieder geval nog via dealextreme te bestellen.

Heb btw de mijne ook via ebay gekocht(6 maanden geleden).

Ik geloof dat ik toen iets van € 30,- incl verzenden kwijt was.

Wel lachen dat het de op-com 3 dollar nogwat kost en verzenden 24 dollar, hoezo ik wil zo min mogelijk aan ebay betalen.:jerry

origineel gepost door sw_reijnders

27 dollar incl. verzendkosten king:

hoeft allemaal niet zo duur joh . . . gewoon even op ebay kijken.

Deze hebben wij ook maar werkt niet bij mij :(

als die niet werkt, werken die duurdere ook niet hoor.

het zijn echt allemaal dezelfde.

Met als enig verschil de hoeveelheid tussenhandelaren.

is er toevallig iemand in de omgeveing van tilburg met een werkende Op-Com?

ik heb een omega b1 mv6 waarvan de automaatbak niet werkt, en het schijnt hiermee uit te lezen zijn...

ik hoor het wel.

groetjes rene

@OpelTigra96 wrote:Hallo,

had graag ook zo een opcom setje gehad voor men corsa, maar ben niet echt zo voor kopen op het internet , ga het liever zelf afhalen,

had even gezocht en vond iemand van zoetermeer voor 40€ , maar dat is meer dan 200km van hier in belgie (weer een volle bak leeg dan :D )

weet iemand waar ik erges zo een setje dichter bij huis ofs kan kopen??? of kan iemand mij dit bezorgen die korter bij belgie woont? kan ik het daar afhalen :D wil ook wel 50€ geven dan voor de moeite :D

http://nl.kapaza.be/antwerpen/opel-saab-opcom-op-com-op-com-uitlezen-diagnose-60997438.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

hetzelfde zoekertje op marktplaats.nl

Mvg Chris

uuh die in je advertentie is in ZOERSEL niet in ZOETERMEER.

dat is voor jou een uurtje rijden.

Nou... tijd voor een laptop met een fatsoenlijke accu.

Geen foutcodes trouwens.

Weet iemand of je ergens ook kan checken of je ook de laatste soft/firmware in de ECU van je auto?

Niet dat ik dat zelf wel doen, maar als er iets te halen in bij de Opel dealer... :)

Erg grappig dat je realtime gegevens kan uitlezen.

Mijn Vectra is sept 96 voor het laatst geupdate

Staat in het lijstje als je je motor gekozen hebt en de opcom haalt de waarden en codes op.

Willem

Terug
Naar boven