• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

origineel gepost door McLambo

Joepie, ik heb hem ook binnen!

Best snel nog (2.5 week)

Met gratis ventieldopjes! oeoeoeoeo nu ff op zoek naar een driver, want er zat geen cd'tje oid bij

Hier vind je de driver :

Had inmiddels al een vage installer gevonden uit hongarije. Grappig dat er met koeieletters in de software staat: OPCOM CLONE CHINA.

Hoe duidelijk wil je het hebben? :-)

Was wel ff zweten overigens, nadat ik de driver had geinstalleerd, startte ik het programma op. Het eerste wat ie ging doen is de firmware update, maar bij 80%: update failed!

AAAAAHHHHH

Gelukkig na een paar keer d'r in en d'r lukte de update, en zit ik ook op 1.39. Van het weekend eens aan de auto hangen.

origineel gepost door D3nnis_

Misschien een idee voor mensen die ook graag nog OP-COM willen kopen.

We kunnen een group buy starten, ik ken wel bepaalde sites waar je 'bulk' korting krijgt.

Standaard prijs voor een unit daar is €31,61 inclusief verzenden.

Waarom zou je dat willen? Uit China heb je hem voor 21 euro op de deurmat...

We kunnen een group buy starten, ik ken wel bepaalde sites waar je 'bulk' korting krijgt.

Mag ik vragen waar jij hem voor €21,00 vandaan hebt dan?

Ik zelf kon hem niet voor dat bedrag vinden namelijk.

Alvast bedankt

Afterburner27 zei

niet dat ik weet. opcom interface is custom made volgens mij.

Was net een stukje aan het lezen over kwp2000+ flasher...

Chiptunen met een standaard upgrade map...zonder dyno dus. schijnt super te werken.

Maar voor stage 2 moet je een dyno hebben, anders is het niet meer te meten....

ook erg interessant...

Mag ik vragen waar je dat gelezen hebt en of je er nog verder mee gekomen bent ?

Klinkt echt interessant om zo geen onnodig duur Motormanagement Systeem to hoeven kopen bij aanpassingen aan je auto, waarvoor de standaard ECU niet meer voldoet..

Gr,

The Duke

P.S. Kwam zelf toevallig dit tegen: http://www.kwp2000.info/instructions

gisteren een Elmscan 5 erbij gekocht..

Kijken wat dat wil.....opcom werkt overigens helemaal super met die nerderlandse versie...

netjes uec op xenon kunnen zetten....

origineel gepost door the-duke

Afterburner27 zei

niet dat ik weet. opcom interface is custom made volgens mij.

Was net een stukje aan het lezen over kwp2000+ flasher...

Chiptunen met een standaard upgrade map...zonder dyno dus. schijnt super te werken.

Maar voor stage 2 moet je een dyno hebben, anders is het niet meer te meten....

ook erg interessant...

Mag ik vragen waar je dat gelezen hebt en of je er nog verder mee gekomen bent ?

Klinkt echt interessant om zo geen onnodig duur Motormanagement Systeem to hoeven kopen bij aanpassingen aan je auto, waarvoor de standaard ECU niet meer voldoet..

Gr,

The Duke

P.S. Kwam zelf toevallig dit tegen: http://www.kwp2000.info/instructions

met zon kwp2000 plus, krijg je op ebay een cd met tuned maps erbij geleverd.

Dit is zonder dyno. Er zijn bedrijven die helemaal geen dynojet hebben, maar wel chiptunen. Die doen dat dus op die manier.

Wil je stage 2 hebben, dan moet je toch echt een dyno gaan gebruiken, om de fuelmap te optimaliseren.

Elmscan 5 kan je een dynochart geven, door de interface aan je obd poort te laten hangen en te gaan rijden.

Lees op het net maar eens over kwp2000 plus en elmscan 5(pcmscan software) best interessant...

Echter het flashen van de originele ecu brengt wel risico''s met zich mee..niet geheel risicovrij dus.

Het kan namelijk ook mis gaan...dan moet de flashchip uit de ecu gehaald worden en extern geprogrammeerd...

Internet bied een hoop info hierover...:thumbup

Hie dut ut!

Software versie nummer: 6586085116

Programming Date: 20080926

mijn verzie van de ecu software z1.8xe

Heb ook een commetje gekocht rechts streeks van uit china.

Totale prijs 32 euro en verzending was gratis nou ja dat moet je maar geloven:hmmz

Mijn nieuwe was US$ 40.- Moment van betalen is bepalend voor wat je in Eu kwijt bent. Was bij mij 28.10 EU. Levering in 8 dagen uit Hong Kong

verkoper is: gogotopdigi

http://stores.ebay.com/gogotopdigi

Ik heb de mijne ook bij gogotopdigi gekocht, voor 21 euro op je deurmat.

Spijtig genoeg ging deze na een week stuk.

Maar dit werd keurig opgelost, ze hebben een nieuwe gestuurd en ik mocht de defecte terug sturen (2,85 euro verzendkosten).

Goede ervaring hiermee.

Grt Sake

origineel gepost door Laagvlieger

Immo opnieuw inleren.

Dus het betreffende stuurapparaat zou je ook kunnen resetten en opnieuw programmeren.

Het gebeurde nadat ik mijn ECU gereset had. Het steeksleutel icoontje op het dashboarde bleef ook knipperen.

Typisch ' zweet' momentje.

Daarna sleutel weer ingeleerd, en starten maar. oef!

Overigens is zojuist mijn vermoedne dat er altijd al iets 'mis'was met de computer van mijn Vectra zojuist bevestigd.

Voordat ik mijn Vec kocht, heb ik proef gereden in eenzelfde model, en daar kwam tijdens de proefrit keurig op het scherm te staan dat de reiningsvloeistof op was.

Op mijn vectra werkte dit niet, zelfs niet na het vervangen van de sensor in de tank. Mee naar opel dealer geweest, maar volgens hen was dit geen optie in de computer om aan of uit te zetten.

Nu heb ik wat rond lopen vogelen met de OPCOM, en kwam ik in verschillende menu's opties tegen die UIT stonden, terwijl ze WEL op mijn wagen zitten, waarook het info display. Nu zie ik op mijn orangje display dus de waarschuwing dat het tankje van de reinigingsvloeistof leeg is, en ... er komt veel meer moois langs. Hij geeft nu bijvoorbeeld aan WELKE lamp er kapot is. :wors:thumbup:thumbup. Dat deed ie anders dus echt niet! HOERA!

Wat zou hier nou de oorzaak van geweest kunnen zijn.. ?

origineel gepost door ddanny18

Hey jfhsas kan je ook 1 voor mij bestellen?

Ik hoor het graag van je ben namelijk ook opzoek naar 1:D

Hij komt van http://www.uobd2.com/

Als je zelf niet kunt bestellen is het geen punt, u2u dan ff.

De eerste had ik hier in NL besteld maar das geen succes; die int alleen de centjes en besteld ook elders. Bij een defect heb je/had ik gewoon pech. Hij doet niets die Varlik:thumbdown

Okay, ik heb vanavond een aantal uur zitten prutsen met de opcom, en zo'n beetje alle opties doorlopen en geconfigureerd.

Dit is de lijst met foutmeldingen die ik overhoud na wissen.

Die van die radio, die kloppen. Ik heb er geen Opel radio in, maar wel geconfigureerd:

B2657 - Circuit verlichting, storing

(00) - Niet aanwezig

B2585 - Parkeerlicht linksvoor, open circuit

(04) - Aanwezig

PDM:

B3901 - Verkeerde omgevingsident. ontvangen

(00) - Aanwezig

DDM:

B3901 - Verkeerde omgevingsident. ontvangen

(00) - Aanwezig

DIS:

B3608 -