• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

Vandaag weer een nieuwe info melding op het info display gekregen (bandenspanning te laag)

Toch gek dat op dit schermpje eerder nooit info meldingen kwamen... ? Pas nadat ik vorige week een wijziging in de config programmeerde, kwam er allerlei informatie door (lege ruitenwisser tank, lamp kapot, band zacht....)

Kan het zijn dat er een bitje verkeerd stond en dat dit nu ' recht' gezet is?

de op-com is canbus en wat jij als link hebt gezet is dat niet.

ik heb eerst de software geinstalleerd toen de opcom aangesloten en daarna pas op de auto. helaas valt de verbinding elke keer weg dus ik moet het nog maar eens met een andere laptop proberen

beetje laat gereageerd zie ik:P

opcom kan ook met canbusloze auto's overweg hoor.

zelfs met de '93 corsa van mn vriendin (TECH1)

zou wat zijn als die alleen maar met Canbus zou werken . . . dan had ik er geen bips aan zeg maar :P

origineel gepost door JFHSas

origineel gepost door dondevo

heb jij voor mij een link waar ik er 1ntje kan kopen.

en waar ik niet genaait word :D

Dat is de zelfde die ik heb. (aan het cdtje te zien :P )

origineel gepost door dondevo

ja jullie zijn lekker wat moet ik nou nemen tech2 of op-com.

en deze zijn goed koper grrr

Op-com is goed.

Denk dat de helft van het vectra deel een op-com heeft.

opcom

tech2 is het apparaat van de dealer.

zou wel mooi zijn als je dat prive kan hebben, maar dat is zeg maar wel schijt duur zeg maar :P

Ik krijg bij mijn vectra de melding:

29as4ly.jpg

Als ik dit probeer uit te voeren:

Wat gaat hier mis? Ik gebruik versie 090714

dit filmpje verklaart waarom de speedlock functie bij de astra bij velen niet werkt:

na het activeren met de op-com moet je dus de knop een tijdje inhouden voordat de speedlock daadwerkelijk wordt geactiveerd.

Edit:

Eff getest en het werkt inderdaad, als je dan de vergrendelknop een tijdje inhoud hoor je een bevestigingstoon en is je speedlock geactiveerd.

Terug
Naar boven