• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

de verloopt stekker heb ik

en een c25xe motor is pas gebouwd vanaf 93 ;)

auto is van 90 alleen de motor is niet orgineel maar uit een vectra A/ calibra

Ik denk dat die daar juist een conflict mee krijgt,

Anders gewoon nog even door proberen,

Maar als je dit wil weten zou je eventueel dit aan Wim kunnen vragen ik denk dat hij dat wel weet.

Mvg Edwin

k heb de bedrading gecheckt bij de cabrio (hoe dat zat )

en zat hetzelfde

maar wilde het idd nog aan wim vragen want die weet het meestal wel haha

maar op de cabrio deed iet het zoiezo dus daar is niets mis mee

ik wil graag OP- com bestellen.

(ik had hem besteld maar die gozer zij na een week dat hij momenteel niet leverbaar was. :argue

Edwin1104 ik zag dat jij ze hebt?

[rquote=1853486&tid=117943&author=dondevo]ik wil graag OP- com bestellen.

(ik had hem besteld maar die gozer zij na een week dat hij momenteel niet leverbaar was. :argue

Edwin1104 ik zag dat jij ze hebt?

[/rquote]

U2u maar even kijken wat ik kan doen voor je,

Ik heb ff een vraag. Ik heb vanmiddag de auto van mn Pa proberen uit te lezen. Een zafira B uit 2005. Alleen wat ik deed ik kreeg geen informatie van de auto. Kan iemand mij helpen? Ik heb een Op-Com uit China met de NL versie.

[rquote=1853442&tid=117943&author=jblfreak]de verloopt stekker heb ik

en een c25xe motor is pas gebouwd vanaf 93 ;)

auto is van 90 alleen de motor is niet orgineel maar uit een vectra A/ calibra [/rquote]

De 16pins stekker werd alleen bij de Omega vanaf 1993 gebruikt.

pas vanaf 1995 / 1996 bij de overige opel modellen.

je zal een verloopstekker nodig hebben om hem uit te kunnen lezen met een op-com.

bij de C25Xe kom je met de op com niet veel verder dan foutcodes.

Willem

Hij heeft ook die verloop stekker.

Dus weet niet wat het probleem dan is bij hem.

En ik dacht altijd met de op-com dat alle opels en gm vanaf 1992 16 pins hadden.

Dat blijkt dus verkeerde informatie te zijn of niet ??????

Vandaag middels Tech2 de EGR uit weten te schakelen, wel waren er bepaalde updates van de ECU nodig om dit voor elkaar te krijgen.

Heb het gelijk met OP-COM gemonitoord en hij blijft inderdaad op inactive, moet ik de EGR nu ook met een pakking afdichten of is dit verder niet meer nodig?

Want de pakking kon ik ook zo krijgen.

Tevens Speedlock laten activeren, dit kreeg ik met OP-COM niet voor elkaar.

[rquote=1855035&tid=117943&author=afterburner27]ben ik toch benieuwd welke dealer dit voor jou heeft gedaan...

Want volgens mij werkt niemand daar aan mee....

[/rquote]

Je begrijpt dat ik hier niet inhoudelijk op in kan gaan, misschien was het niet al te verstandig om het te posten.

Echter deed de lokale VOD hierover totaal geen moeite.

Wel is het mijn eigen verantwoordelijkheid als ik de APK keuring niet door kom doordat de auto teveel uitstoot.

Dennis

gaat het hier bij jou over die Z18XE(R) die je in je onderschrift hebt staan?

dat is natuurlijk wel een hele andere motor als de 1.9 cdti's waar de EGR veel problemen geeft.

Het voordeel van mijn Z18XE'tje in mijn B is dat daar in het geheel geen EGR klep op zit :wors

wat ik als ik jou was zou proberen is om het hele EGR kanaal vanaf de uitlaat af te sluiten.

dan komt er ook geen rommel meer in.

Dat je de betreffende VOD met grote V niet noemt, is te begrijpen

te veel instanties lezen ook mee op de forums.

dat is ook niet nodig om daar inhoudelijk op in te gaan.

Ik weet namelijk dat ze dit als test mogen uitvoeren.

Ze zouden het bv vergeten kunnen zijn het terug te zettten:angel

maar wel interessant om te horen moet ik zeggen.:D

[rquote=1855107&tid=117943&author=D3nnis_][rquote=1855035&tid=117943&author=afterburner27]ben ik toch benieuwd welke dealer dit voor jou heeft gedaan...

[/rquote]

Je begrijpt dat ik hier niet inhoudelijk op in kan gaan, misschien was het niet al te verstandig om het te posten.

Wel is het mijn eigen verantwoordelijkheid als ik de APK keuring niet door kom doordat de auto teveel uitstoot.[/rquote]

[rquote=1855107&tid=117943&author=D3nnis_][rquote=1855035&tid=117943&author=afterburner27]ben ik toch benieuwd welke dealer dit voor jou heeft gedaan...

[/rquote]

Wel is het mijn eigen verantwoordelijkheid als ik de APK keuring niet door kom doordat de auto teveel uitstoot.[/rquote]

Ga je geen last mee krijgen denk ik. Rijdt nu al 4 jaar Z18.XE in 2 auto's met afgedopte EGR, en geen enkel probleem bij de 4gas meting

[rquote=1855542&tid=117943&author=McLambo][rquote=1855107&tid=117943&author=D3nnis_][rquote=1855035&tid=117943&author=afterburner27]ben ik toch benieuwd welke dealer dit voor jou heeft gedaan...

[/rquote]

Ga je geen last mee krijgen denk ik. Rijdt nu al 4 jaar Z18.XE in 2 auto's met afgedopte EGR, en geen enkel probleem bij de 4gas meting[/rquote]

zoals ik al zei, mijn z18xe heeft niet eens een EGR

en nooit gehad

en die is al 10 jaar goed gekeurd.

ik mag aannemen dat het dezelfde gasmeting is op een vectra c :angel

Terug
Naar boven