• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

Kom je dan ook maar op 1 manier achter. Stel je hebt een storing die er niet uit kan.

Ik noem maar wat...je lambda

Lambda nieuw, bedrading tot je ecu prima in orde... dan heb je een foutje in je computer. Het komt niet veel voor maar het is altijd een mogelijkheid.

Dan gewoon wisselen, een ander proberen uit de sloop.

Ecu valt weinig aan uit te lezen...die is defect of hij functioneerd normaal...

Alles wat niet gestuurd word vanaf ECU wat wel de bedoeling is word gezien ls zijnde een storing, en komt in het geheugen terecht.

hallo allemaal,

kan iemand mij vertellen waar ik in op-com moet zijn om te kunnen zien

wat mijn km stand is, ik wil dit wel eens controleren of het een beetje klopt.

Vandaag was mijn opcom binnen dus ik gelijk de auto in en de regensensor op aanwezig gezet maar hij doet niets de gewone schakelaar werkt wel ( de intervalstanden) ik neem aan dat hij moet gaan werken op standje interval of niet?

gr,

eugene

[rquote=1864368&tid=117943&author=dappie]hallo allemaal,

kan iemand mij vertellen waar ik in op-com moet zijn om te kunnen zien

wat mijn km stand is, ik wil dit wel eens controleren of het een beetje klopt.[/rquote]

kun je niet met opcom zien, kan alleen met de TECH2 van de opel dealer.

Die kan in het Motor Management systeem de werkelijke km-stand zien (mits de ECU niet gewisseld is natuurlijk)

dus de km-stand die je via de op-com in het ecu menu te zien krijgt en klopt met de stand in je tellerhuis kan/hoeft niet de juiste km stand te zijn?? :hmmz

dan moet je dus toch nog naar de VOD om dit te laten natrekken via hun TECH2. :agent

[rquote=1865120&tid=117943&author=sw_reijnders]heb jij een km-stand in het ECU menu gezien dan??? :angel

wis nie dat het kon[/rquote]

nee heb geen km stand gezien;

ik zat in een menu waar ook de achterruitenwisser wel of niet op aanwezig kan zetten;

in mijn 2005cdr kom ik ook niet krijg dan een error op pin 8 of zoiets ben er niet zo in thuis zopals je merkt.

maar is het eigenlijk niet te doen met een opzommetje dan?

greetz

[rquote=1865120&tid=117943&author=sw_reijnders]heb jij een km-stand in het ECU menu gezien dan??? :angel

Erger nog je kunt hem daar zelfs veranderen als je dat zou willen

maar dat is niet mijn ding

[rquote=1865135&tid=117943&author=hawk45][rquote=1865120&tid=117943&author=sw_reijnders]heb jij een km-stand in het ECU menu gezien dan??? :angel

Erger nog je kunt hem daar zelfs veranderen als je dat zou willen

maar dat is niet mijn ding [/rquote]

bedoel jij niet gewoon de km-stand op de km-teller

das een andere als die in je motorcomputer geprogrammeerd staat he ;)

sw-reijnders, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je via je op-com

de stand van je km teller kon zien, dacht dat is wel mooi kun je zien of er

mee gerommeld is, maar helaas.

Terug
Naar boven