• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

[rquote=1865165&tid=117943&author=sw_reijnders][rquote=1865135&tid=117943&author=hawk45][rquote=1865120&tid=117943&author=sw_reijnders]heb jij een km-stand in het ECU menu gezien dan??? :angel

wis nie dat het kon[/rquote]

Erger nog je kunt hem daar zelfs veranderen als je dat zou willen

maar dat is niet mijn ding [/rquote]

bedoel jij niet gewoon de km-stand op de km-teller

das een andere als die in je motorcomputer geprogrammeerd staat he ;)

[/rquote]

Nee hoor bij mij niet.

Ben hier een beetje mee aan het spelen geweest. (Dus niet terug gedraaid!!!)

als ik de km stand verander dan blijft de originele stand in het geheugen staan.

Je ziet namelijk 2 standen.

Yeb die bedoel ik maar ik kwam daar doormiddel van het uitlezen van mijn ecu dus ik nam aan dat je dan automatisch in je ecu kwam anders heeft het toch geen nut om iets te kunnen veranderen als je computer niet de nieuwe waarden zal accepteren/veranderen

:hmmz zet me wel weer aan het denken om dit verder uit te spitten ;)

[rquote=1865193&tid=117943&author=hawk45]Yeb die bedoel ik maar ik kwam daar doormiddel van het uitlezen van mijn ecu dus ik nam aan dat je dan automatisch in je ecu kwam anders heeft het toch geen nut om iets te kunnen veranderen als je computer niet de nieuwe waarden zal accepteren/veranderen

:hmmz zet me wel weer aan het denken om dit verder uit te spitten ;)[/rquote]

Ik heb dus mijn stand op 0 gekregen.

Als daar mee ging rijden (1 km in mijn geval :P)

En je keek weer in het systeem dan zag je de oude stand plus 1.

En hem daarna weer terug gezet. en van af gebleven.

Edit: er was bij mij wel een verschil van een 1km voor dat ik aan het spelen ging. Ook daarna zat dat verschil er nog in.

HaHa was je even nieuwschierig maar toen je hem op 0 had zij de computer dan ook dat ie op 0 stond of direct plus 1????

[rquote=1865201&tid=117943&author=hawk45]HaHa was je even nieuwschierig maar toen je hem op 0 had zij de computer dan ook dat ie op 0 stond of direct plus 1????[/rquote]

Je hebt dus 2 schermpjes in de opcom.

1 met de veranderde stand 1 met origineel.

Op de teller klok zie je dan ook echt 0 en loopt dan gewoon op.

Zet je de opcom er weer aan dan zie je dus de originele stand plus die ene kilometer. En de veranderde stand van 1 kilometer.

ja 2 schermpjes krijg je 1 met ingevoerde km stand en 1 met orginele km stand ecu

de ingevoerde stand is altijd de kilometer TELLER stand

Dieselpomp en opcom ellende..

Jongens het volgende. Was bezig met een vriend van mij aan een zafira met een defecte dieselpomp. Geen gebruikte pomp maar een nieuwe geplaatst.

In eerste instantie dealer gevraagd, hoe en wat. Daar zeggen ze, als je een gebruikte pomp hebt hoef je de oude niet uit te leren. Wat gebeurd er, door alle haast, dieselpomp word ingebouwd, en geprobeerd aan te melden...vind de hele dieselpomp niet. Terug bellen, zeggen ze ineens, dat bij het plaatsen van een nieuwe pomp eerst de oude afgemeld moet worden om de nieuwe in te kunnen leren.. Jongens van de VOD bedankt !!! nu kan de oude pomp er af gehaald worden, ouder weer terug gezet , om hem eerst uit te leren, en de nieuwe aan te melden... wat een f.ck zooi. Dacht misschi9en ff verlengkabel maken...ja daaag, te veel pinnen in de stekker, en geen contra stekkers om te gebruiken.

Lekker is dat... 2x zoveel werk...

dus conclusie: wanneer oude dieselpomp word vervangen voor een gebruikte, hoeft volgens de VOD de oude pomp niet uitgeleerd te worden. Bij het plaatsen van een gloednieuwe moet dit juist weer wel.... Lekker verhaal....

Kan je dan niet gewoon de stekker loshalen en die op de oude pomp plaatsen. Vervolgens afmelden en de nieuwe weer aansluiten en aanmelden.

Je gaat toch geen pomp losgooien terwijl je de stekker los nemen kan....

[rquote=1865747&tid=117943&author=Fearless]Kan je dan niet gewoon de stekker loshalen en die op de oude pomp plaatsen. Vervolgens afmelden en de nieuwe weer aansluiten en aanmelden.

Je gaat toch geen pomp losgooien terwijl je de stekker los nemen kan....[/rquote]

dat kan niet, daar kom je niet bij...dat idee hadden wij ook al..

[rquote=1852228&tid=117943&author=Edwin1104]gerust hart bestellen kan ook via mij € 30 ex verz. incl € 32.[/rquote]

Hoi Edwin,

Mijn naam is Brute ( Rob) ik heb een Vectra XE 1.8 station G3 van 2001 en ik zoek op korte termijn een opcom setje, heb je iets voor mij?

Mvg, Brute.

Ik ben ook op zoek naar een goed werkende Opcom. Wie kan mij een link geven van een goede versie opcom zodat ik ook mijn opel kan uitlezen.

Mag ook via U2u. :thumbup

In het programma staat Aangeleerde waarden resetten , als ik hier op druk zie ik niks gebeuren of iets en correcties blijven tussen de -2% en +3 %, wat zou het kunnen zijn??

Ik zelf hem namelijk nu een ELMSCAN323 ISO USB waarmee ik met andere programma's heel veel kan uitlezen. Maar helaas krijg ik Op-com software niet werkend. Krijg namelijk de melding dat er een fout is opgetreden waarna het programma afsluit.

Mijn vermoede is dat het kan komen door de USB driver. Want heb nu de USB driver geinstalleerd wat WIndows XP automatisch herkend van de ELMSCAN driver usb.

Ik zou heel graag een werkend apparaat willen hebben om mijn eigen auto te kunnen uitlezen. En natuurlijk niet alleen voor mij maar ook voor mijn buurman en kennissen.

Waar raden jullie me aan om een goede OP-Com te kopen.

Terug
Naar boven