• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

Ik heb de OPCOM ook net hier (<<link) besteld. Ben benieuwd :)

Staat al op de site daar dat de levertijd 7-18 werkdagen kan zijn.

Is dit nu die chinacloon?? Staat wel duidelijk bij geen 2010 version software te gebruiken anders gaat ie stuk.

@Atema: bedankt voor de link ;)

[rquote=1884775&tid=117943&author=murat16v]Ik kan met geen mogelijkheid verbinding maken met de info display.

Hebben meer mensen hier last van ?

Voor de rest werkt opcom uitstekend.

Gr[/rquote]

Wat voor display heb je?

[rquote=1884927&tid=117943&author=arjontje][rquote=1884775&tid=117943&author=murat16v]Ik kan met geen mogelijkheid verbinding maken met de info display.

Gr[/rquote]

Wat voor display heb je?[/rquote]

Mid

[rquote=1884910&tid=117943&author=Henkieo]Ik heb de OPCOM ook net hier (<<link) besteld. Ben benieuwd :)

Is dit nu die chinacloon?? Staat wel duidelijk bij geen 2010 version software te gebruiken anders gaat ie stuk.

@Atema: bedankt voor de link ;)[/rquote]

Daar nedoelen ze de originele opcom 2010 versie software mee, die de 2010 china clone versie!!

Die kun je gewoon installeren en gebruiken..:wors

[rquote=1884944&tid=117943&author=murat16v][rquote=1884927&tid=117943&author=arjontje][rquote=1884775&tid=117943&author=murat16v]Ik kan met geen mogelijkheid verbinding maken met de info display.

Gr[/rquote]

Mid[/rquote]

hmm grappig zal toch wel moeten lukken. :hmmz

Heb zelf geen mid maar in mijn bc kom ik gewoon in.

kan dan alleen fout codes lezen.

[rquote=1885279&tid=117943&author=afterburner27][rquote=1884910&tid=117943&author=Henkieo]Ik heb de OPCOM ook net hier (<<link) besteld. Ben benieuwd :)

@Atema: bedankt voor de link ;)[/rquote]

Daar nedoelen ze de originele opcom 2010 versie software mee, die de 2010 china clone versie!!

Die kun je gewoon installeren en gebruiken..:wors[/rquote]

Ik begrijp niet wat je bedoeld afterburner27, maar als ik hem binnen heb kom ik wel bij je terug.

Bij mijn Omega heb ik last van het motormanagement-lampje wat na het aanslaan van de motor blijft branden. Hoop dat het werkt om te kunnen uitlezen ;)

[rquote=1885867&tid=117943&author=opelvectra][rquote=1883516&tid=117943&author=fazzy]edwin 1104

heb nog altijd problemen met die op-com

vraagt nog steeds naar de usb driver

heb jouw linkje gedownload en geinstalleerd

power lampje van het toestel is aan maar voor de rest krijg ik hem niet aan de praat[/rquote]

heb hem ook,nergens last van,geinstaleerd en werkt goed[/rquote]

ik heb hem ook. als je de usb er in steekt kan je je computer ook laten zoeken naar het stuurprogramma, (wel het cdtje er in steken).

als het goed is zie je na het insteken van je usb een pop-up links onder bij de tijd te voorschijn komen (kan even duren).

lukt het niet laat even weten.

gr.

Ik heb al enige tijd een opcom setje. Met hongaarse software of zo. Wel gewoon in het engels. draai nu versie 090714 erop met firmware 1.39. Welke software kan ik hierop nog gebruiken voordat hij onklaar raakt., of is dit de laatste versie zonder key die ik er op kan draaien?

Alvast bedankt!

:wors

Laatste versie is inderdaad met firmware 1.39 multi talen 6 talen dus ook nederlands wel makkelijk als je engels moeilijk vindt.

heb mijn opcom aan de praat gekregen maar kan alleen de key code lezen

de rest zoals de motor of chassis lukt niet

kan iemand mij helpen

groeten

als ik mijn vectra C uitlees met op-com versie 1.39 china-clone ,

krijg ik telkens foutcode ook na het wissen ,

B3715 - CAN-Bus No Communication with UEC (Underhood Electrical Centre) (00) - Not present

waarschijnlijk daardoor wekt mijn HLS-modul ook niet goed ,met de module krijg ik WTTC front niet goed werkend ,

weet iemand wat ik er kan doen voor de fout ,

verder werkt alles naar behoren ,geen probleem

Hoi ik heb een op-com gekocht via ebay, nu wil ik het lampje van de uitlaatgassen uitdoen maar hoe doe ik dit? Als ik op clear fault codes druk blijven de fout codes erin staan. Moet ik dan bij diagnose de speciale functies nemen en de 2 geleerde waardes resetten?

[rquote=1885351&tid=117943&author=arjontje][rquote=1884944&tid=117943&author=murat16v][rquote=1884927&tid=117943&author=arjontje][rquote=1884775&tid=117943&author=murat16v]Ik kan met geen mogelijkheid verbinding maken met de info display.

Gr[/rquote]

Mid[/rquote]

Zelfs ik kan erin en ik heb hem zelf ingebouwd.

Erwin

hmm grappig zal toch wel moeten lukken. :hmmz

Heb zelf geen mid maar in mijn bc kom ik gewoon in.

kan dan alleen fout codes lezen.[/rquote]

iemand enig idee hoe ik foutcodes wis met de op-com van ebay? Als ik op de knop clear fault codes druk wist hij ze en dan refresht hij de lijst en dan staan alle codes er terug in? Hoe moet ik deze fautcodes eruitdoen zonder dat ik telkens de batterij moet afkoppelen want dan zijn ze wel weg?

Alvast bedankt

[rquote=1889569&tid=117943&author=patie]iemand enig idee hoe ik foutcodes wis met de op-com van ebay? Als ik op de knop clear fault codes druk wist hij ze en dan refresht hij de lijst en dan staan alle codes er terug in? Hoe moet ik deze fautcodes eruitdoen zonder dat ik telkens de batterij moet afkoppelen want dan zijn ze wel weg?

Alvast bedankt[/rquote]

als je het probleem niet oplost waardoor de foutcode ontstaat,

dan blijft de foutcode natuurlijk terug komen.

Ja dat wel maar als ik de batterij afkoppel zijn ze wel weg. dan moet dit met de op-com toch ook gaan. De auto moet op contact staan of moet de motor lopen? Moet er nog een pedaal ofzo worden ingedrukt?

De gele led blijft wel altijd branden op de opcom

patie

tis handig als je vertelt over welke auto het gaat ;)

maar als de accu los gegooid wordt, worden de foutcodes niet gewist bij OBDII en Canbus

Terug
Naar boven