• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

Ik heb hem nu ook op mijn eigen comp thuis geprobeerd maar daar krijg ik het ook niet voor elkaar.

Op het cdtje die ik erbij kreeg staat een troje hors virus ???is ernou weer af durfde het niet aan

IK heb nu de chinese/clone 08-2010 erop maar werk ook niet.

Iemand in de buurt van leeuwarden die mij kan helpen of advies heeft

het is namelijk jammer dat ik hem niet kan gebruiken:(:(:(

oja hij geeft ook interfacecommunication error aan:hmmz

Cdtje wat erbij zit: gelijk wegflikkeren!

Opnieuw de software en drivers installeren van mediafire:

[rquote=1882428&tid=117943&author=Edwin1104]heb jij daar een plaatje van toevallig anders heb je hier een link waar je de drivers kan halen

tevens kun je daar de nieuwe software ook ophalen versie 1.39 6 talig o.a nederlands.

Maar ja dit is natuurlijk je eigen verantwoording. Als je echt maar een opcom china clone hebt dan is dit geen enkel probleem

Succes ermee.

hier de link

http://www.mediafire.com/?79vezszjvrf8awf[/rquote]

Dan connect je eerst de opcom+kabel aan je wagen dan aan laptop, dan start je Opcom op je PC.

Zo werkt het bij mij ook. Lukt dat niet, laat ff weten of lees dit gehele topic nog een keer goed door ;)

[rquote=1913060&tid=117943&author=sw_reijnders]daar zou ik niet op rekenen ;)

beter gewoon een setje bestellen op ebay[/rquote]

Mja daar was ik al bang voor:angel

Iedere opelrijder blijft bij opel en doet dus niet zijn/haar op-com setje weg:(

Heel begrijpelijk!

Dan maar zoeken naar ebay koopje v/d maand!

Groetjes!

Oke Mark, :thumb

Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben ;)

Wat jij zegt zou kunnen.

Ik dacht eerst aan banden/velgen omtrek/omwentelingen.

Zojuist even gekeken :hmmz maar allebei de maten die er onder gezeten hebben ( 225/45/17 ) en nu de 225/40/18 zitten in de zelfde groep (2) dus dat kan het ook niet zijn.

Hallo luitjes!!

Kennen jullie de truc al van elektrische ramen sluiten met cv?

Als je de cv instelt van een omega b i.p.v. vectra b laat je openstaande ramen mee dichtgaan als je de auto vergrendeld met afstandbediening!

Iemand al eens geprobeerd? En werkt het echt?

ik heb het gezien inderdaad dat het werkt, 1x klikken op slot, 2x klikken safelock, 3x klikken raam dicht

maar dat kan je alleen doen met een officiele TECH2 . . . in opcom zit die functie niet.

en in Autoteam BoZ heb ik niet zo'n werelds vertrouwen :sleeping

Ahhh tech 2 mja dat is ook weer wat aan de prijzige kant om dat zelf aan te schaffen:o

Heb je nare ervaringen met opel in bergen?

Ik kom er ook nooit maar dat komt door de prijzen die ze daar vragen:angel

nare ervaringen niet . . . maar ik vind ze alleen een beetje suf :sleeping

als je zegt dat je xenon verlichting in wilt bouwen of dat je een NCDR1100 in wil bouwen. En hun eerste antwoord is DAT KAN NIET!!! ONMOGELIJK!!! VEEL TE VEEL WERK!!!

Maar zolang je alles volgens het Opel boekje doet is het goed, maar zodra je ervan af gaat wijken (dus centrale vergrendeling als omega programmeren in een vectra ;)) gaan ze mekkeren.

En ze vragen 20 euro per aanpassing voor de TECH2

dus als ze in 5 menu's iets moeten veranderen om 1 functie uit te schakelen vragen ze 100 euro.

ach je moet blij zijn dat je al zoveel met opcom kan.

je kunt er meer mee op een opel dan met de gemiddelde universele obd tester.

(krent :P . . . nog voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ook :jerry)

[rquote=1913874&tid=117943&author=sw_reijnders]nare ervaringen niet . . . maar ik vind ze alleen een beetje suf :sleeping

als je zegt dat je xenon verlichting in wilt bouwen of dat je een NCDR1100 in wil bouwen. En hun eerste antwoord is DAT KAN NIET!!! ONMOGELIJK!!! VEEL TE VEEL WERK!!!

Maar zolang je alles volgens het Opel boekje doet is het goed, maar zodra je ervan af gaat wijken (dus centrale vergrendeling als omega programmeren in een vectra ;)) gaan ze mekkeren.

En ze vragen 20 euro per aanpassing voor de TECH2

dus als ze in 5 menu's iets moeten veranderen om 1 functie uit te schakelen vragen ze 100 euro.[/rquote]

Ow echt, 100 euro zijn ze gek :|. Ik denk dat de garage hier (kennis) het nog wel gratis doet. Ik zal eens vragen of hij wel tech 2 heeft.

En als het dan werkt krijgt tie 30 euro, hij blij en ik blij:D

ja echt

heb hier weleens een kerel gehad om bij een vectra c de bandendruksensoren uit te zetten met opcom

Autoteam vroeg daar 100 euro voor.

Je moest in 5 menu'tjes (van de verschillende SIM modules) de bandensensoren uitvinken.

Ik denk 10 minuten werk voor een monteur.

[rquote=1913797&tid=117943&author=sander2.5v6]Hallo luitjes!!

Kennen jullie de truc al van elektrische ramen sluiten met cv?

Als je de cv instelt van een omega b i.p.v. vectra b laat je openstaande ramen mee dichtgaan als je de auto vergrendeld met afstandbediening!

Iemand al eens geprobeerd? En werkt het echt?[/rquote]

is niet nodig.

er zijn op internet genoeg moduletjes te koop.

1 keer drukken auto op slot.

2 keer drukken auto safeslot. En de ramen (inclusief evt schuifkanteldak.) gaan dicht.

is erg leuk speel goed. :P

Heb vandaag op-com binnen, alles goed geinstalleerd!

Wil die geen verbinding maken met de vectra b: ECU reageert niet....:o

Iemand een idee hoe je dat verholpen krijgt?

1.Brand er een rood lampje op de op-com kabel als je de op-com connector aansluit op de odb aansluiting van de auto?

2. Heeft windows de op-com gevonden.

3. Heb je de auto om contact staan?

Goede vollegorde aansluiten Op-com kabel;

Connect eerst de opcom+kabel aan je wagen dan aan laptop, dan start je Opcom op je PC.

1.Brand er een rood lampje op de op-com kabel als je de op-com connector aansluit op de odb aansluiting van de auto? -> JAZEKER!

2. Heeft windows de op-com gevonden. -> ook dat, ik heb ook de op-com getest en dan geeft die de firmware aan etc.

3. Heb je de auto om contact staan? -> Ja, en ook motor draaiend gehad

Heb een beetje gegoogled maar dan schijnt die kapot te zijn, denken jullie dat ook?

hier een link over dat hij waarschijnlijk kapot is http://www.vectra-sport.com/forum/showthread.php?t=74115

Terug
Naar boven