• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

Ik heb een paar dagen terug mijn chinese op-com mogen ontvangen, plus een CD in 3 stukjes waardoor ik nu op zoek ben naar de bijbehorende software. Ik heb de china 2010-08 versie gedownload zoals gelinkt stond in dit topic.

Echter krijg ik het geheel niet aan de praat: de drivers zijn geinstalleerd, het ding klikt ook bij het starten van een scan of de interface detectie maar verder dan dat kom ik niet.

Als ik in het optie scherm de auto-detect aan zet, krijg ik de melding dat firmware versie ?.?? gevonden is en dat 1.39 de laatste is. Dus ik druk netjes op de upgrade knop en na 15 minuten nog steeds op 0.0% te staan heb ik de firmware update maar weer afgebroken.

Kan ik inderdaad de firmware flashen via die china op-com tool? En heb ik inderdaad de juiste op-com kabel? Op de achterkant staat "201008 version", ik zou dus denken dat het de juiste is...

Ik heb de drivers in de "C:Program FilesOP-COMDrivers" map opnieuw geinstalleerd. Waarschijnlijk had ik nog een andere driver van een van de andere OP-COM versies geinstalleerd staan want nu doet hij het!

Blijkbaar had ik versie 1.33 en nu dus 1.39 en ik heb natuurlijk meteen getest of hij nu wel mijn Astra G kon uitlezen. Ik had namelijk een storing in de airbag bekabeling zitten en na het schoonmaken en nakijken van de stekkers onder het dashboard bleef het lampje branden.

Wat blijkt dus nu? De weerstand van de gordel aan de bestuurderszijde is te hoog en de weerstand van de airbags (zowel passagier en bestuurder) zijn weer normaal.

Daar kan ik mee leven alhoewel ik dan wel benieuwd ben wat die weerstand precies doet want de gordel werkt prima...

Nog 1 opcom te koop wegens verkoop van mijn veccie.

€ 30,- ex verzendkosten.

Wie ow wie.

Hoor het graag heren.

Mvg Edwin Kuipers

Hoogeveen

Paar vraagjes OP-com:

Ik had 'm al een tijdje in de kast liggen en vandaag maar eens mee aan de slag gegaan.

Na wat installatie probleempjes: Virus scanner trojan horse etc. De 1.33 op de xp omgeving gekregen.

Wilde gelijk een update, zit dus nu op 1.39.

Op de auto aangesloten en dan.....? Lampje blijft rood, contact aan rood lampje etc. Hoelang duurt het bij lopende motor voor ie alles heeft uitgelezen?

Werd na een paar minuten ongeduldig. Op de XP aangesloten. Krijg ik of de melding dat er een time out was of dat mijn ignition te vroeg was uitgeschakeld of dat ie weigerd te communiceren. Bij de optie Vehicel identification zegt ie no connection with ECM Bij aansluiten op de pc en start program gaan zowel het rode als hetoranje lampje branden op de op com.

Iemand een optie betreffende wat ik niet goed doe?

Safe driving Jurgen.

@opel-mark wrote:Je hoeft de auto niet te starten, enkel op contact te zetten en dan moet het al werken.

Ok, maar hoelang moet ik wachten en dient de opcom van rood naar oranje naar groen licht te gaan eer ik 'm er af kan halen?

Safe driving Jurgen

Zojuist de drivers opnieuw geïnstalleerd. Effect nog steeds hetzelfde:

Test gedaan en die is goed, zie pica.

Daarna de opcom 5 minuten in de auto gehad met het contact aan. Lampje blijft constant rood. Ook als ik het contact uit zet.

Vervolgens op de pc de software gestart. Zie foutmelding. Hij komt overigens nu wel 1 stapje verder. Opcom krijgt naast een rood lampje een oranje knipperend lampje. En ik krijg een tabel te zien waarin de CIM verschijnt maar de uiteindelijke diagnose is geen communicatie.

Iemand nog een optie?

Pica bij het verhaaltje.

IMG_1448.jpg

IMG_1447.jpg

Safe driving Jurgen

@opel-mark wrote:ik kom er vandaag helaas niet aan toe om er een filmpje van te kunnen maken, kan iemand anders het even doen ?

Misschien een domme vraag van mij, ik heb tenslotte de handleiding van die op-com niet maar dien ik de laptop in de auto te hebben en te verbinden met de opcom terwijl die in de auto zit? Lijkt mij logisch dat ik de melding krijg geen communicatie met de ECM Als ik de opcom in de auto heb en daarna de opcom loskoppel en dan pas op de pc aansluit. Als dat zo is weet ik waar het probleem zit ;) :???:

Safe driving Jurgen

jup

het gaat om de communicatie met de auto jurg

welke volgorde maakt niet uit, Opcom gaat pas connectie maken zodra je een module van opcom opent.

contact hoort aan te zijn, opcom opgestart op de laptop en de kabel aangesloten.

(volgorde onwillekeurig)

vervolgens open je bv Motor, ABS, etc en dan pas gaat opcom connectie maken met de auto.

Klopt, het rode lampje brand als er spanning op de opcom staat, hetzij vanuit de diagnose poort of vanaf de computer/laptop.

het orjanje/gele ledje gaat knipperen als er communicatie plaatsvindt, geen idee waar het middelste groene ledje voor is.

je moet natuurlijk wel de laptop meenemen in de auto want anders werkt het niet.

ik ben het filmpje aan het uploaden

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Stomme ikke, dacht al zo iets :sleeping

Goed, moet ik dus een laptop gaan scoren want die van m'n werk mag en kan ik niks op zetten :vertag

Thanks Bas en Mark voor de opheldering.

Safe driving Jurgen

Terug
Naar boven