• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Op Ebay/MP gevonden :

origineel gepost door speaker

Mooi setje. Ontbreekt alleen een kabel he !?

Jup . . . die zul je dan moeten maken of ergens vandaan moeten slopen.

Voor een Vectra-B zijn die dingen aardig zeldzaam. Op de een of andere manier zijn alle overige (zafira, omega, astra) met elkaar compatible. Maar de Vectra-B niet.

Echter Waarom???? Dat zou ik ook weleens willen weten.

Hmm had wel gedacht dat je die van de omega er wel in kon zetten, maar nee dus. Wel leuk setje, Ben wel geintereseerd :)

Dit is toch ook de radio die voor de Bose geschikt is in de Omega ?

origineel gepost door sw_reijnders

Voor een Vectra-B zijn die dingen aardig zeldzaam. Op de een of andere manier zijn alle overige (zafira, omega, astra) met elkaar compatible. Maar de Vectra-B niet.

Ik heb de NCDR 1500 met CID, Telematica & cd wisselaar in mijn Vectra.

Verschil zit hem vooral in de CID deze is voor de Vectra KH. De Zafira KK/KJ Astra KJ en Omega KJ/KK. ;)

origineel gepost door sfr

Verschil zit hem vooral in de CID deze is voor de Vectra KH. De Zafira KK/KJ Astra KJ en Omega KJ/KK. ;)

Van die type codes op de CID wist ik wel.

Maar wat houdt dat in dan KH of KK of KJ? Is de pasvorm anders, is de electronica anders gestuurd? etc. etc.

Het is niet handig voor ons vectra rijders dat juist deze schermpjes niet onderling uitwisselbaar zijn met de omega, astra of zafira.

origineel gepost door Melvivio

Hmm had wel gedacht dat je die van de omega er wel in kon zetten, maar nee dus. Wel leuk setje, Ben wel geintereseerd :)

Dit is toch ook de radio die voor de Bose geschikt is in de Omega ?

Die dus, helaas geen leuke bieding maar een vaste prijs.

57d1_1.JPG

eigenlijk kijken of je niet een kan vinden voor de sedan versie. Want waar laat je bij omega die baskist * grote vierkante bovenaan? Reserve wiel ?

waar ga je dan de sedan woofers laten? Die zitten bij de omega sedan in de hoedenplank.

Ga nie passen bij een vec vrees ik. Of je moet een Hatch hebben?

Misschien is nog wel iets te fixen in de hoedenplank, zo zat ik te denken ? er is wel ruimte zat voor paar speakertjes? Maar dat is ook wel erg ambitieus hoor. weet ik ook wel, maar geluk is wel, dat ik werkplaats heb waar ze gericht zijn op metaal bewerking, maar dan nog steeds. Zou wel sjeik zijn.

Maar ook als je een hatchback had, dan laat die in de kofferklep ? of hoe moet ik dat zien ? en basskist dus bij reserve wiel ook lekker idiaal :P

ja dat zijn beide setjes

het zijn dezelfde stoelen als in een sport uitvoering vectra alleen een beetje luxer ....

lende steun op lucht en hoogte verstelling electrish king:

Hoe zit je eigenlijk met die stoelen, aangezien ze uit de UK komen. Ik bedoel, hoogteverstelling zit dan aan de andere kant (bij handbediende exemplaren). Dat gaat denk ik niet passen. Ook zit je gordelding aan de andere kant.

Kan je b.v. de stoelen van het frame los halen en ze op je eigen frame zetten?

En weet iemand toevallig ook of zo'n interieurtje in een sedan met platte achterbank past? (voor vervoer)

Peter heeft een engelse bestuurders stoel in zijn vec gezet zodat z'n vrouw ook dr stoel in hoogte kon verstellen.

Dus de bijrijders stoel wordt dan gewoon bestuurders stoel.

En als ik het goed begrijp zijn beide stoelen elektrisch in hoogte verstelbaar!!

origineel gepost door Myszek

Hoe zit je eigenlijk met die stoelen, aangezien ze uit de UK komen. Ik bedoel, hoogteverstelling zit dan aan de andere kant (bij handbediende exemplaren). Dat gaat denk ik niet passen. Ook zit je gordelding aan de andere kant.

Kan je b.v. de stoelen van het frame los halen en ze op je eigen frame zetten?

En weet iemand toevallig ook of zo'n interieurtje in een sedan met platte achterbank past? (voor vervoer)

Je kan 2 dingen doen:

1 - zorgen dat je een UK-setje koopt met beide in hoogte verstelbare stoelen. Voordeel hiervan is dat de bijrijdersstoel( waar meestal een stuk minder in gezeten is !! ) nu bestuurdersstoel wordt.

2 - Zet gewoon je eigen ( in hoogte verstelbare ) onderkant over op de nieuwe stoel. Is een kwestie van bekleding er af 4 torx-boutjes los en visa versa. Heb het zelf ook gedaan en is 10 minuten werk !!

En ja volgens mij moet je met neergeklapte achterbank zo'n setje op kunnen halen. In mijn station passen 2 complete interieurs te gelijk!!

gaat denk ik wel hoor.

De achterbank delen gaan ook gewoon over de achterbank. Die zijn natuurlijk net zo breed als de auto. En de voor stoelen kun je plat draaien en de hoofdsteunen eraf halen. Dus volgens mij moet het gaan.

Maar wat houdt dat in dan KH of KK of KJ? Is de pasvorm anders, is de electronica anders gestuurd? etc. etc.

Het is niet handig voor ons vectra rijders dat juist deze schermpjes niet onderling uitwisselbaar zijn met de omega, astra of zafira.

Pasvorm is anders, KJ past niet goed bij een Vectra dan zie je net de onderkant van het scherm niet. Heel soms staan er KH display's.

Pasvorm is anders, KJ past niet goed bij een Vectra dan zie je net de onderkant van het scherm niet. Heel soms staan er KH display's.

OOOOOOOOOOOH als dat alles is, kun je best een dremel in zetten :D. Maak je gewoon het gat een paar mm groter :P.

Alleen moet die KJ natuurlijk wel goed communiceren in een vectra :hmmz

Terug
Naar boven